Beantwoord

KPN Veilig blokkeert Outlook

• 31 mei 2016
  • 36 reacties
  • 1315 keer bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Ze zijn er dus nog druk mee bezig! Hopelijk komt de oplossing snel. In ieder geval bedankt voor al je hulp en medewerking!
Reputatie 1
Susan,
Graag gedaan.
Ik mag er wel vanuit gaan dat als er een oplossing is, deze ook met jullie gedeeld wordt.
Reputatie 7
Badge +20
Daar ga ik inderdaad wel vanuit! Maar mocht er iets uit komen wat de klant zelf (iemand anders die hier last van heeft) ook kan bewerkstelligen (kleine kans omdat ze er al zo lang mee bezig zijn, maar toch) dan hoop ik dat ook jij het wil delen in dit topic 😉
Reputatie 1
Zal ik doen.
Reputatie 1
Susan,
Vandaag bericht gehad;
onderstaande oplossing van Fsecure:
“Upon discussions with project management, there is now a process (proposal) for whitelisting ip addresses used by most common processes like Outlook. We cannot promise that it would immediately fix all banking blockings, but in time, it should at least improve the situation much.
There is no immediate workaround, but with the mentioned process, once enough IP address range info is gathered, things will be better.
How it works is that every time user gets something blocked during banking session, the product will send anonymous upstream data about the blocked ip and process. Our labs will analyze that and whitelist the IP.
This is not perfect, but it's always a tradeoff between security and usability.”

Het zal dus niet een direct effect hebben maar zal in de loop der tijd moeten verbeteren.
Reputatie 7
Badge +20
Fijn om te horen dat ze ermee bezig zijn! En bedankt voor je terugkoppeling 🙂
Fijn om te horen dat ze ermee bezig zijn! En bedankt voor je terugkoppeling :)

Maar is er nu al een oplossing? Ik zie dat het niet een unieke vraag is. Ook op de sites van FSecure komt de vraag op, maar ik zie nergens en oplossing. Het kan toch niet zo zijn dat niemand een antwoord heeft op deze vraag. Gewoon een simpele vraag:
Hoe kan KPN Veilig toestemming geven aan de Microsoft Exchange server om verbonden te blijven? Wat is het proces? Of wat is de URL van de Microsoft Exchange server?
Reputatie 7
Badge +20
@jcwessels, helaas nog geen concrete oplossing anders hadden we die gedeeld! Fsecure heeft bovenstaand bericht met wpmher gedeeld, hoe het precies werkt en dat je rekening moet houden met beveiliging en gebruiksvriendelijkheid.
@jcwessels, helaas nog geen concrete oplossing anders hadden we die gedeeld! Fsecure heeft bovenstaand bericht met wpmher gedeeld, hoe het precies werkt en dat je rekening moet houden met beveiliging en gebruiksvriendelijkheid.

Dag Susan,
Ik heb ondertussen niet stilgezeten en ben verder gaan zoeken. Ik kwam toen op en Fsecure website die de oplossing aanbiedt om toepassingen uit te sluiten. Dat heb ik gedaan en op dit moment werkt het in ieder geval voor Microsoft Outlook: al is bankprotectie actief, ik blijf verbonden met de Microsoft exchange server. De link naar de website is: https://help.f-secure.com/product.html?home/safe-windows/previous/en/allow_program_on_sys_control_blocklist_to_run-safe-windows-previous-en. De pagina zegt dat het voor een oudere versie van FSecure is, maar het lijkt te werken.
Jan

@jcwessels, helaas nog geen concrete oplossing anders hadden we die gedeeld! Fsecure heeft bovenstaand bericht met wpmher gedeeld, hoe het precies werkt en dat je rekening moet houden met beveiliging en gebruiksvriendelijkheid.Dag Susan,
Ik heb ondertussen niet stilgezeten en ben verder gaan zoeken. Ik kwam toen op en Fsecure website die de oplossing aanbiedt om toepassingen uit te sluiten. Dat heb ik gedaan en op dit moment werkt het in ieder geval voor Microsoft Outlook: al is bankprotectie actief, ik blijf verbonden met de Microsoft exchange server. De link naar de website is: https://help.f-secure.com/product.html?home/safe-windows/previous/en/allow_program_on_sys_control_blocklist_to_run-safe-windows-previous-en. De pagina zegt dat het voor een oudere versie van FSecure is, maar het lijkt te werken.
Jan

O ja, ik vergat nog te melden, dat Outlook.exe en (in mijn geval Thunderbird.exe) niet bij de processen staan die geblokkeerd worden. Je moet ze dus zelf handmatig op gaan zoeken en in de lijst onder Tools>App and file control>excluded handmatig toevoegen.
Zo simpel kan het zijn!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi jcwessels, de beste wensen! Super fijn om te lezen dat je nog op zoekt bent gegaan en een oplossing hebt gevonden! En top dat je dit met ons deelt! 🙂

Reageer