Beantwoord

KPN Veilig blokkeert website

  • 29 September 2019
  • 9 reacties
  • 1837 keer bekeken

Goedenavond,

https://www.easysit.nl is niet te bezoeken wanneer men KPN veilig heeft geïnstalleerd. De eigenaar van de winkel krijgt wekelijks veel telefoontjes dat https://www.easysit.nl wordt geblokkeerd door KPN veilig.
De site heeft een SSL-certificaat, en ik kan geen reden bedenken dat de site niet veilig zou zijn.
Juist voor de doelgroep van deze website is het belangrijk dat deze niet geblokkeerd wordt; het is een doelgroep die veel gebruikmaakt van KPN veilig.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen en de reden kan achterhalen, dan kan ik er hopelijk zo snel mogelijk wat aan doen! Bedankt alvast.
icon

Beste antwoord door Joran 10 October 2019, 11:37

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Goedenvond Lisa153,

Ik heb KPN veilig geïnstalleerd, maar ik kan wel deze website bezoeken.

Toen ik ging uitzoeken hoe dat kon, bleek dat KPN Veilig uit drie onderdelen bestaat. In mijn situatie is alleen Virusbescherming ingeschakeld. Je hebt daarnaast ook nog Browserbeveiliging en Ouderlijk toezicht.

Wanneer je Browserbeveiliging uitschakelt, ga je waarschijnlijk geen last meer hebben van dit soort blokkades. Ouderlijk toezicht is ook nog uit te schakelen maar dat zal de reden van de blokkade niet zijn.
Goedenavond, bedankt voor je reactie! Dit maakt het al duidelijker.
Het probleem in dit geval is dat de eigenaar van de winkel niet geblokkeerd wil worden (dus ook niet bij Browserbeveiliging). Is er een manier om te achterhalen waarom de website niet door de Browserbeveiliging komt? Dan kunnen we dit verbeteren. Op deze manier zouden potentiële klanten met Browserbeveiliging toch op de website kunnen komen. Alvast dank!
Reputatie 7
Badge +28
Vermoedelijk wil een moderator jouw melding over deze website wel doorgeven aan de afdeling die over KPN Veilig gaat.
Hoi! Ik heb hier ook last van displace.nl wordt ook geblokkeerd, ik begrijp niet waarom er is een SSL certificaat en 1 tracking cookie. Is het dan de tracking cookie die de browserbeveiliging laat ingaan?
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Lisa en Dorien! Ik zie op het eerste gezicht ook geen reden waarom KPN Veilig deze sites blokkeert. Een trackingcookie mag daar niet de oorzaak van zijn. Ik neem contact op met de productmanager die over KPN Veilig gaat en kom er op terug.
Reputatie 7
Badge +28
De melding is doorgestuurd naar F-Secure (de makers van KPN Veilig) om dit verder te onderzoeken. Easysit leek in onze test overigens niet geblokkeerd te worden. We sturen beide sites wel door omdat ik begrijp dat dit al langer speelt. Ik laat het weten als er terugkoppeling is.
Super! Dankjewel!
Reputatie 7
Badge +28
Nog geen terugkoppeling, wel vast een tip mocht iemand hier via Google op uit komen. Via Submit A Sample | F-Secure Labs is het mogelijk een 'false positive' aan te melden. Oftewel: een site die geen schadelijke elementen bevat maar wel wordt geblokkeerd. Zet een vinkje bij "I want to give more details about this sample and to be notified of the analysis results" om uit te leggen wat er aan de hand is, en om een terugkoppeling te krijgen.

@Lisa153: Wordt Easysit nog geblokkeerd bij jou? Bij ons was dat niet het geval tijdens het testen.
Reputatie 7
Badge +28
Hier de terugkoppeling:
Thank you for your submission.

Our analysis has found that the URL submitted is not harmful.

Our security products have been updated to rate the URL as safe through F-Secure's Security Cloud.

De eerstvolgende keer dat KPN Veilig de virusdefinities ophaalt wordt de site niet meer geblokkeerd.

@Lisa153: Ik hoor graag of jij het probleem nog ervaart, voor Easysit zou het probleem al verholpen moeten zijn. Als dat niet zo is meld ik die opnieuw aan.

Reageer