Beantwoord

KPN Veilig Browser tijdelijk uitzetten

  • 7 July 2021
  • 5 reacties
  • 1696 keer bekeken

Ik probeer in te loggen met behulp van DIGID op de CoronaCheck app. Dit lukt niet en de DIGID helpdesk adviseert een andere browser te kiezen zoals bijvoorbeeld Firefox of Chrome.

Wordt dit probleem via KPN veilig opgelost?

of

Hoe zet ik KPN veilig browser (tijdelijk) uit?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 9 July 2021, 13:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo en welkom, @Peter Buijs! Balen dat het niet lukt om via KPN Veilig in te loggen op de CoronaCheck app middels DigiD. Je vraagt of dit probleem via KPN Veilig opgelost zal worden. Het probleem zit alleen niet in de KPN Veilig browser, maar in de DigiD app. De DigiD app ondersteunt namelijk niet alle browsers. Hierdoor kan het voorkomen dat de DigiD app niet wil openen. De browsers die wel ondersteunt worden door DigiD zijn:

  • Mozilla Firefox
  • Google Chrome
  • Microsoft Edge

Het inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en – indien vereist – met de aanvullende sms-controle zou wel moeten werken in de KPN Veilig browser.

Ik weet zo niet of en hoe je de KPN Veilig Browser tijdelijke uit kunt zetten, maar ik heb misschien wel een work-around. Je kunt op jouw telefoon namelijk de standaard browser wijzigen. Je kunt bijvoorbeeld Google Chrome als standaard browser instellen. Via de link vind je instructie hoe je dit kunt doen op jouw Android of iPhone mobiel.

Goedemiddag Peter,

 

Ik had het zelfde probleem en na heel veel tips via internet uitgeprobeerd te hebben was uiteindelijk de laatste tip voor mij de juiste.

Ga naar instelling op je telefoon/tablet, dan naar Apps en dan naar je browser voor mij is dit Chrome.

Bij mij staat hier Chrome en KPN veilig, hier is standaard KPN Veilig aangevinkt. Ik heb dit overgezet naar Chrome en toen werkte het meteen. Ik heb hem daarna wel weer terug gezet, maar je moet dan wel steeds in de gaten houden/onthouden bij gelijk soortige problemen.  dit probleem deed bij zich ook voor bij het ophalen van mijn polis op de telefoon.

Ik hoop jullie hiermee verder geholpen te hebben.

 

Misschien kan KPN hier nog een structurele oplossing voor vinden

 

Met vriendelijke groeten

Ria Veldman 

 

 

 

 

Hallo en welkom, @Peter Buijs! Balen dat het niet lukt om via KPN Veilig in te loggen op de CoronaCheck app middels DigiD. Je vraagt of dit probleem via KPN Veilig opgelost zal worden. Het probleem zit alleen niet in de KPN Veilig browser, maar in de DigiD app. De DigiD app ondersteunt namelijk niet alle browsers. Hierdoor kan het voorkomen dat de DigiD app niet wil openen. De browsers die wel ondersteunt worden door DigiD zijn:

  • Mozilla Firefox
  • Google Chrome
  • Microsoft Edge

Het inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en – indien vereist – met de aanvullende sms-controle zou wel moeten werken in de KPN Veilig browser.

Ik weet zo niet of en hoe je de KPN Veilig Browser tijdelijke uit kunt zetten, maar ik heb misschien wel een work-around. Je kunt op jouw telefoon namelijk de standaard browser wijzigen. Je kunt bijvoorbeeld Google Chrome als standaard browser instellen. Via de link vind je instructie hoe je dit kunt doen op jouw Android of iPhone mobiel.

Als ik KPNveilig verwijder werkt de DigiD app.

Ook ik kon de corona check app alleen bijwerken door de Browser om te zetten naar Chrome. Bedankt mensen!

Gr. Rinus Jansen

Goedemiddag Peter,

 

Ik had het zelfde probleem en na heel veel tips via internet uitgeprobeerd te hebben was uiteindelijk de laatste tip voor mij de juiste.

Ga naar instelling op je telefoon/tablet, dan naar Apps en dan naar je browser voor mij is dit Chrome.

Bij mij staat hier Chrome en KPN veilig, hier is standaard KPN Veilig aangevinkt. Ik heb dit overgezet naar Chrome en toen werkte het meteen. Ik heb hem daarna wel weer terug gezet, maar je moet dan wel steeds in de gaten houden/onthouden bij gelijk soortige problemen.  dit probleem deed bij zich ook voor bij het ophalen van mijn polis op de telefoon.

Ik hoop jullie hiermee verder geholpen te hebben.

 

Misschien kan KPN hier nog een structurele oplossing voor vinden

 

Met vriendelijke groeten

Ria Veldman 

 

 

 

 

Dank je wel Ria. Jouw tip bleek de juiste oplossing !!