Beantwoord

KPN Veilig (F-secure) service blokkeert live beelden IP camera

  • 8 June 2019
  • 15 reacties
  • 878 keer bekeken

Sinds 2 dagen overgestapt op KPN Veilig ( voorheen ESET gebruikt ), IP beveiligingscamera geeft geen live beelden meer op de PC. Als ik KPN Veilig even uitschakel en een refresh doe met Internet Explorer krijg ik beeld, zet ik KPN Veilig weer aan en doe ik een refresh is het beeld weer verdwenen!

De work-around is dus KPN Veilig even uitschakelen en snel IP adres intikken in IE. Zolang ik niet refresh heb ik beeld. Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 June 2019, 21:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Welk merk beveiligingscamera gebruik je?
Je zegt dat je IE gebruikt ... waarom niet Edge?
Het is een Tenvis iprobot3. Edge en Chrome werken niet, alleen IE werkt ......... dat wil zeggen tot ik overstapte op KPN Veilig
Hetzelfde probleem is ook beschreven door een Ziggo gebruiker die F-secure ( van Ziggo) gebruikt.
Reputatie 7
Badge +11
Hier lees ik nog zo'n probleem ,die kon het zo oplossen, zie https://forum.kpn.com/internet-9/kpnveilig-en-ip-camera-441705
Reputatie 7
Dat dacht ik dus al.
Voor de Tenvis iprobot3 is blijkbaar een activeX plugin benodigd en waarschijnlijk moet je in KPN Veilig die plugin toestemming geven.
Plugin toestemming geven werkt niet. Ik moet het IP adres van de IP camere op een of andere manier kenbaar maken aan de KPN Veilig app ( F-secure ) .... maar hoe?
Is natuurlijk nog een simpelere oplossing .......... terug naar ESET.
Reputatie 7
Is natuurlijk nog een simpelere oplossing .......... terug naar ESET.
Inderdaad nog veel simpeler.
Ook ik maak geen gebruik van KPN Veilig omdat ik absoluut geen fan ben van F-Secure.

Als het je te doen is om bescherming tegen virussen en malware, weet dan dat de standaard virusscanner van Windows (Windows Defender) tot de beste behoort en dat je daarvoor dus eigenlijk geen aparte virusscanner hoeft te installeren.


Bron.

De enige reden waarom hij voor performance 5,5 i.p.v. 6 punten gekregen heeft is omdat bij installatie van software een behoorlijke vertraging op kan treden. Nou, dat is echt iets om wakker van te liggen. 😃
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Taubi, welkom op het forum! Ik zou verwachten dat je dit dan in de Firewall instellingen van KPN Veilig kunt aanpassen. Wat zie je daar?
Beste Erik,
Dank voor je reaktie. KPN Veilig gebruikt Windows Firewall. Als ik Windows Firewall uitschakel blijven de beelden geblokkeerd .......... echter als ik KPN Veilig uitschakel heb ik wel beeld.
Reputatie 7
Badge +30
Bij de Firewall settings, in KPN Veilig, heb je daar ook 'Niet toestaan dat applicaties schadelijke bestanden downloaden' uitgevinkt?
Reputatie 7
Bij de Firewall settings, in KPN Veilig, heb je daar ook 'Niet toestaan dat applicaties schadelijke bestanden downloaden' uitgevinkt?
Sinds wanneer zijn live camera beelden "schadelijke bestanden"?
Reputatie 7
Badge +11
Hier vind ik nog een artikel,gaat wel over een ander probleem maar toch interessant,https://www.reviversoft.com/nl/answers/1872102285/computer-says-unsafe-download-blocked-by-windows-defender/
Beste Erik,

Dank voor je hulp ....... het werkt, ik heb weer beeld!

Ook alle andere forumleden, dank voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +30
Top, goed om te horen!


Bij de Firewall settings, in KPN Veilig, heb je daar ook 'Niet toestaan dat applicaties schadelijke bestanden downloaden' uitgevinkt?Sinds wanneer zijn live camera beelden "schadelijke bestanden"?


Goede vraag. Ik zal dit eens voorleggen aan de KPN Veilig mensen.