Beantwoord

KPN Veilig Finder op Android smartphone geeft incorrect huisnummer

  • 3 March 2019
  • 5 reacties
  • 1165 keer bekeken

Wanneer ik via Finder van KPN Veilig op mijn smartphone het Google Maps kaartje laat weergeven dan is de locatie qua kaart juist, echter het daarbij genoemde huisnummer is onjuist.
Mijn adres is overal correct opgegeven, daar ligt het niet aan. Op zich maakt het niet zoveel uit, maar toch, juist omdat het om een zoekfunctie gaat die je gebruikt als de telefoon zoek is geraakt, is het weer wel van belang om een nauwkeurige adresaanduiding te krijgen. Google Maps bepaalt de adresgegevens, zodat er ook geen mogelijkheid is om het huisnummer te corrigeren.
Wanneer ik andere apps gebruik en daarbij mijn locatie wordt vermeld, is het huisnummer altijd correct.
De Helpdesk heeft na graafwerk ook geen oplossingen weten te vinden.
Is er iemand die dezelfde gekke ervaring heeft en het wel heeft kunnen oplossen?
icon

Beste antwoord door wjb 3 March 2019, 12:24

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Het is volstrekt normaal dat het adres net anders kan zijn.
Als ik in Google Maps kijk dan sta ik ook ergens in het plantsoen voor de woning van mijn buren. Het is maar net hoe nauwkeurig op dat moment de locatiebepaling heeft kunnen plaatsvinden.
GPS is tot op ongeveer 10 meter nauwkeurig, nauwkeuriger mag niet voor publieke doeleinden.
Reputatie 7
GPS is tot op ongeveer 10 meter nauwkeurig, nauwkeuriger mag niet voor publieke doeleinden.
Heb je een bron?
Beste wjb,
Dank voor jouw reactie: de plek op de kaart is correct, maar het huisnummer juist niet.
Maar goed, ik denk dat ik me bij de kennelijke feiten zal moeten neerleggen.

Dank voor eenieders reactie.

GPS is tot op ongeveer 10 meter nauwkeurig, nauwkeuriger mag niet voor publieke doeleinden.Heb je een bron?

Hallo @wjb ,
zie hier:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Global_positioning_system

Reageer