Beantwoord

KPN Veilig Finder op kinder sim Iphone werkt niet

  • 20 May 2021
  • 13 reacties
  • 142 keer bekeken

Deze week KPN Veilig app geïnstalleerd op eigen Android telefoon en op Iphone dochter met kinder sim. Ondanks de app op beide telefoons goed lijkt te werken is er een probleem. Helaas bij het activeren van zoeken van het apparaat in de Finder mode blijft zoeken actief zonder resultaat, “kan enkele minuten duren” geeft app aan maar helaas oneindig.

 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 23 May 2021, 17:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @J-P 70, welkom! Wat vreemd dat het niet werkt! Ik zie op onze website staan dat de zoeker (finder) functie inderdaad gewoon zou moeten werken. De functies moeten eerst zijn ingeschakeld op je apparaat om Zoeker te laten werken. Standaard zijn Mijn apparaat zoeken (lokaliseren) en Alarm afspelen op apparaat (alarm) ingeschakeld. Je moet deze functies handmatig op je apparaat inschakelen, omdat hiervoor toestemmingen van de apparaat beheerder nodig zijn. Staan deze opties wel aan op jullie toestellen?

Reputatie 7
Badge +30

Is het gelukt, @J-P 70? Mochten we nog iets kunnen doen, laat het gerust weten. 

Beste Marcia,

Helaas heb ik nu een ruim aantal keer geprobeerd de Iphone van mijn dochter te lokaliseren, slechts 1 keer op 25 mei is dit gelukt, anderen keren een blijvend “even geduld” of “er wordt aan gewerkt”.

Op allebei de telefoons lijkt de App verder goed geïnstalleerd.

Daarbij zijn de ingestelde gezinsregels als dagelijkse tijdlimieten ingesteld, maar ook deze werken niet.

Ook kan mijn dochter zelf Apps downloaden zonder toestemming en uitgeschakelde volwassenen websites openen!

 

Erg handig!!!!

Als u verder geen oplossingen heeft verwijderen we KPN Veilig, dit is zeker niet wat wij verwacht hadden als ouders van een 10 jarige. 

Los daarvan hebben we ook problemen met de KPN huis internet verbinding. Nou hebben we zo'n moeite moeten doen om uiteindelijk een KPN aansluiting in de woning te krijgen vorig jaar, met behoud van 3 KPN mobiele nummers. Helaas gaat blijkbaar alles moeilijk op het moment bij KPN. Ook de Mijn KPN App werkt niet optimaal en is nog steeds gesplitst in 2 inlog KPN ID's op mijn mobiel nummer. 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @J-P 70, bedankt voor je reactie! Voor zoveel dingen is het misschien beter om even te bellen met 0800-0402 (ma-za 8-20 uur). Mijn collega's kunnen je dan meteen helpen. Het forum is daar misschien niet het beste medium voor, omdat dit vooral individuele vragen zijn en het forum vooral voor vragen is waarbij klanten elkaar kunnen helpen en andere klanten ook geholpen kunnen zijn met het gegeven antwoord. Om op je vragen in te gaan:

 

Beste Marcia,

Helaas heb ik nu een ruim aantal keer geprobeerd de Iphone van mijn dochter te lokaliseren, slechts 1 keer op 25 mei is dit gelukt, anderen keren een blijvend “even geduld” of “er wordt aan gewerkt”.

Op allebei de telefoons lijkt de App verder goed geïnstalleerd.

Deze functies moeten eerst zijn ingeschakeld op je apparaat om Zoeker te laten werken. Standaard zijn Mijn apparaat zoeken (lokaliseren) en Alarm afspelen op apparaat (alarm) ingeschakeld. Je moet deze functies handmatig op je apparaat inschakelen, omdat hiervoor toestemmingen van de apparaat beheerder nodig zijn.

Dit zie ik staan op onze website onder ‘zoeker’. Heb je gekeken of jullie beide iPhones al deze functies toestemming hebben gegeven? Ik weet niet precies waar je dit kunt vinden op een iPhone, bij Android staat dit onder ‘apps’ bij instellingen. 

Daarbij zijn de ingestelde gezinsregels als dagelijkse tijdlimieten ingesteld, maar ook deze werken niet.

Ook kan mijn dochter zelf Apps downloaden zonder toestemming en uitgeschakelde volwassenen websites openen!

Dit is wel vreemd :-(. Werkt dit op andere apparaten wel? Zou je anders misschien eens haar toestel kunnen ontkoppelen en herkoppelen?

Los daarvan hebben we ook problemen met de KPN huis internet verbinding. Nou hebben we zo'n moeite moeten doen om uiteindelijk een KPN aansluiting in de woning te krijgen vorig jaar, met behoud van 3 KPN mobiele nummers. Helaas gaat blijkbaar alles moeilijk op het moment bij KPN.

Gaat het om een bekabelde verbinding of om de wifi? In dat laatste geval kan je eens de Wifi Manager doorlopen. We hebben ook een topic voor het verbeteren van trage en wegvallende wifi, wellicht heb je daar iets aan. 

 

Ook de Mijn KPN App werkt niet optimaal en is nog steeds gesplitst in 2 inlog KPN ID's op mijn mobiel nummer. 

Dat begrijp ik nog niet helemaal. Je hebt twee KPN ID's op één nummer? Wat bedoel je daar precies mee?  

 

Dochter heeft Iphone, ik Nokia 7.2. Beiden geven een groen vinkje dat de app werkt.

Beide toestellen toestemming gegeven.

1 x op 25 mei heeft mijn telefoon de Iphone van mijn dochter getraceerd, andere keren oneindig zoeken.

Hoe haar Iphone ontkoppelen en herkoppelen!?

Vaste aansluiting geeft problemen, niet WiFi.

Zoals eerder aangegeven heb ik 2 KPN ID's aan mijn mobiel nummer. Dit is zo ontstaan na een verhuis periode vorig jaar. 

 

Voor uw informatie is het voor ons zeer teleurstellend dat we na lang overwegen onze dochter een smartphone  geven om mee te kunnen met de huidige generatie. we hebben bewust voor de KPN Kids Sim gekozen omdat dit veilig zou zijn voor kind gebruik.

In praktijk blijkt dat ze met haar Iphone gewoon Apps kan installeren zonder ouderlijk toezicht en ongewenste volwassenen websites kan bezoeken.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Dochter heeft Iphone, ik Nokia 7.2. Beiden geven een groen vinkje dat de app werkt.

Beide toestellen toestemming gegeven.

1 x op 25 mei heeft mijn telefoon de Iphone van mijn dochter getraceerd, andere keren oneindig zoeken.

Dan zou ik daar toch graag verder naar willen kijken. Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer?

Vaste aansluiting geeft problemen, niet WiFi.

Wat ervaar je dan precies?

Zoals eerder aangegeven heb ik 2 KPN ID's aan mijn mobiel nummer. Dit is zo ontstaan na een verhuis periode vorig jaar. 

Zoals eerder aangegeven begrijp ik niet helemaal wat je precies bedoelt hiermee. Als je inlogt op KPN ID A, dan zie je jouw mobiele nummer staan? En als je dan inlogt met KPN ID B dan zie je datzelfde nummer ook staan? Wil je in jouw profiel ook dat betreffende telefoonnummer plaatsen? Dat kan onder ‘persoonlijke opmerkingen’.

Betreft wegvallen internet. Dit was in behandeling afgelopen week en er is in de straat wat gerepareerd. Dit was beschadigd tijdens graafwerkzaamheden afgelopen weken vanwege woonstraat herinrichting. Helaas is het probleem bij onze woning al langer. Eigenlijk sinds de nieuwbouw aansluiting vorig jaar. Televisie/radio ontvanger stopt soms en geeft fout scherm. Mijn echtgenote werkt sinds de verhuis vorig jaar zomer thuis en zij ervaart vaker storingen en trager internet op haar PC. Misschien dat er toch een keer in de woning gecontroleerd kan worden? Met KPN Thuis App Wifi verbeteraar gebruikt zonder effect.

 

Oude KPN ID (ongebruikt nu), waarvan ik sommige gegevens als email adres voor inloggen niet kan gebruiken door dit bestaande ID. 

 

Nieuwe huidige KPN ID (waarvan het email adres door KPN bepaald moeilijk te onthouden en niet te veranderen in jpvanderburgt@kpnmail.nl):

 

Hopelijk geeft dit u duidelijkheid.

 

Admin: screenshots weggehaald i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat er nog een ticket openstaat. Daar wordt inderdaad aangegeven dat er weer een monteur moet komen als je problemen houdt. Wanneer zou jou dit uitkomen? 

 

Voor wat betreft je KPN ID: is jouw telefoonnummer ook nog echt gekoppeld als product? Of staat die daar alleen als ‘informatie van de gebruiker’? In dat eerste geval zou je 'm moeten kunnen ontkoppelen. In het tweede geval, maakt het niet zoveel uit. Dat oude KPN ID zal, mits er geen producten aan gekoppeld zijn, na een jaar niet ingelogd te zijn, opgeheven worden. 

 

Over KPN Veilig: welke iPhone heeft zij? En welke iOS versie draait hierop?

Een monteur is altijd welkom op een doordeweekse dag i.v.m. met thuiswerken, behalve woensdag middag. 

Het oude KPN ID heeft geen gekoppelde producten meer en kan komen te vervallen. Ik kan dit zelf niet doen. Graag zou ik mijn email adres gebruiken voor het inloggen op de nieuwe KPN ID, maar dit kan niet omdat dit al in gebruik is op het oude KPN ID. Kunt U dit corrigeren?

Mijn dochter gebruikt een Iphone ES met iOS 14.6

Ik blijf het vreemd vinden dat een keer op 25 mei de teefoon werd getraceerd door finder op mijn Nokia 7.2

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Een monteur is altijd welkom op een doordeweekse dag i.v.m. met thuiswerken, behalve woensdag middag. 

Voor het aan kunnen sturen van een monteur, moet ik wel een modemreset doen. Dan vallen je diensten dus even weg. Ik durf dit niet zomaar te doen, aangezien je aangeeft dat er thuis gewerkt wordt. Kan dat ook te allen tijde? Anders kan je daar toch het beste even voor bellen op het moment dat het jou uitkomt.

Het oude KPN ID heeft geen gekoppelde producten meer en kan komen te vervallen. Ik kan dit zelf niet doen. Graag zou ik mijn email adres gebruiken voor het inloggen op de nieuwe KPN ID, maar dit kan niet omdat dit al in gebruik is op het oude KPN ID. Kunt U dit corrigeren?

Dit begrijp ik niet helemaal. Kan je dan niet beter de producten die onder het nieuwe KPN ID hangen, ontkoppelen en vervolgens weer koppelen aan het oude KPN ID? 

Mijn dochter gebruikt een Iphone ES met iOS 14.6

Ik blijf het vreemd vinden dat een keer op 25 mei de teefoon werd getraceerd door finder op mijn Nokia 7.2

Ik ga dit uit laten zoeken, wordt vervolgd.

Bedankt voor de reactie.

Ik denk dat ik beter eens een KPN winkel opzoek. Hier gaan we zo niet uitkomen helaas.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Dat is prima! Zoals aangegeven, kan je ook altijd telefonisch contact opnemen (0800-0402). Mijn collega's staan je graag te woord.