Beantwoord

KPN Veilig foutmelding: Opstarten vereist(Virus- Spywarebeveiligings fout)

  • 4 December 2020
  • 7 reacties
  • 299 keer bekeken

Deze melding verschijnt steeds ook na verschillende keren opstarten. Hoe krijg ik dit weg?

Werk onder windows 10, met Firefox.

icon

Beste antwoord door Noordzee 8 December 2020, 20:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @JacquesBTH ,

Het lijkt erop dat jouw KPN Veilig niet uptodate is.

Klik eens op het icoontje van KPN Veilig en controleer op updates. 

Bij mij staat er : Versie 17.9 (35210) 

 

  

Heb ook deze versie en automatische up-dates staat aan.

Ik gebruik ook Avast Premium Security? levert dit problemen op?

Ik hoor het graag.

Reputatie 7
Badge +28

@JacquesBTH 

Je kunt natuurlijk altijd proberen om dat Avast te verwijderen.

 

Een andere klant had ook problemen met de combinatie KPN Veilig en Firefox. Die heeft het via een ietwat ingewikkelde methode uiteindelijk voor elkaar gekregen. (Wel een tijdje geleden, mogelijk alweer achterhaald….) Het gaat dan om het gebruik van de extensie. 

Hopelijk heb je hier wat aan. 

 

1. F-secure uninstall binnengehaald, Firefox afgesloten, uitgepakt, succesvol uitgevoerd: F-secure is verwijderd;
2. Firefox geüpdatet naar 58.0 en opnieuw opgestart;
3. Ingelogd op KPN Veilig met KPN - ID (veiligheidskleppen open: Ghostery uit, Cookies aan);
4. Ik krijg de volgende systeemmelding: 
This device is not yet protected
If you have installed KPN Veilig on this device already, wait a while and refresh the status. If the status does not change, release the license… “
(Hoe kan ik een licentie vrijgeven op een apparaat dat niet beveiligd is? Wellicht puntje van aandacht: “not yet” = already?
Deze melding zou je eigenlijk niet verwachten na het uitvoeren van de uninstall-procedure van F-secure.);
7. Licentie vrijgegeven (release license);
8. F-secure installatie opnieuw binnengehaald;
9. (Her)installatie KPN Veilig/F-secure succesvol uitgevoerd;
10. Installeer browserextensie via KPN Veilig geïnitieerd. Via de app word ik omgeleid naar https://download.sp.f-secure.com/firefox-extension-install/prod/browsing-protection.firefoxextension.xpi
11. Na enkele seconden vraagt F-secure om toevoeging van de extensie. 
12. Na akkoord, melding succes vanaf: http://127.0.0.1:62017/w?browser=firefox (met KPN-logo): “Browserextensie geïnstalleerd
U hebt de extensie voor Browserbeveiliging voor deze browser geïnstalleerd.
U kunt dit tabblad nu sluiten."
13. Status gecontroleerd in menu browserextensies van Firefox: is nu actief

Reputatie 2
Badge

Hallo @JacquesBTH , irritant dat je deze melding steeds krijgt. Ik hoop dat jet probleem met de gewaarde hulp van @Noordzee snel kunt verhelpen. Ik hoor graag van je!

Reputatie 7
Badge +28

@JacquesBTH

Je kunt natuurlijk altijd proberen om dat Avast te verwijderen.

 

Een andere klant had ook problemen met de combinatie KPN Veilig en Firefox. Die heeft het via een ietwat ingewikkelde methode uiteindelijk voor elkaar gekregen. (Wel een tijdje geleden, mogelijk alweer achterhaald….) Het gaat dan om het gebruik van de extensie. 

Hopelijk heb je hier wat aan. 

 

 

@JacquesBTH 

Heb je de instructie van hierboven nog uitgevoerd? Ben je al wat verder? 

Sorry Noordzee. Nog geen tijd gehad om alles te doen. Heb Firefox opnieuw geladen en KPN Veilig even verwijderd. Probleem is dus even weg. Volgende week eens verder kijken.

 

Reputatie 7
Badge +28

@JacquesBTH 

Heb je al tijd gehad om de instructie uit te proberen?