Beantwoord

KPN Veilig geeft foutmelding bij verwijderen virus

  • 7 January 2020
  • 17 reacties
  • 642 keer bekeken

KPN veilig geeft een melding van schadelijk virus: SECOH-QAD.exe. Het verwijderen lukt niet “toegang geweigerd” Maar telkens verschijnt de melding. Hoe kan ik dit virus verwijderen??

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja 24 January 2020, 14:12

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7

Kan KPN veilig dat virus dan niet verwijderen?

Hoi @Hoogenbergh , en anderen

Misschien heb je hier iets aan.
Ikzelf heb niet zo veel kennis wat je kan doen.
Als het goed is komen er nog wel forumleden te voorschijn die je meer ondersteuning kunnen geven.

 

Waarschijnlijk kan @wjb je hierbij wel hulp verlenen.
(Kijk daar is hij al)
In ieder geval succes gewenst in het bestrijden.

Reputatie 7

Waarschijnlijk kan @wjb je hierbij wel hulp verlenen.

Ik heb hier weinig kaas van gegeten aangezien ik me niet kan heugen (afkloppen) dat ik een virus op één van mijn Windows machines heb gehad.

Ik heb ook geen virusscanners anders dan Windows Defender op mijn Windows machines staan.

 

Wel heb ik ooit de laptop van mijn zoon schoon moeten maken met Malwarebytes, wellicht lukt het daarmee wel.

 

 ik heb ook geen virusscanners anders dan Windows defender op mijn Windows machines staan.

Dat is wat ik ook gebruik op mijn pc.
En ook ik ben tot nu toe gevrijwaard geweest van virussen en andere ongein.

Dank voor de reactie. Maar betekent het dat er nog een andere anti-virus programma nodig is om KPN veilig te ondersteunen??

Reputatie 7

Maar betekent het dat er nog een andere anti-virus programma nodig is om KPN veilig te ondersteunen??

Ik weet het niet, vandaar ook mijn vraag…

Kan KPN veilig dat virus dan niet verwijderen?

Blijkbaar is het antwoord daarop negatief want anders had je jouw vraag hier niet hoeven stellen.

Mijn voorstel zou zijn om de gratis versie van MalwareBytes te installeren en daar jouw PC mee te scannen. Daarna kan je hem er eventueel gewoon weer afgooien.

Ga ik proberen…….

Het programma heft  twee andere bedreigingen gevonden, maar niet  de virus die KPN veilig ziet en is derhalve ook niet verwijderd. Zit nu wel in quarantaine bij KPN veilig maar is niet verwijderd. Wordt vervolgd……..

Reputatie 7
Badge +11

Kijk anders ook eens even hier https://www.webwijzer.nl/beveiliging/online-virusscanner.html

Reputatie 7
Badge +10

KPN veilig geeft een melding van schadelijk virus: SECOH-QAD.exe. Het verwijderen lukt niet “toegang geweigerd” Maar telkens verschijnt de melding. Hoe kan ik dit virus verwijderen??

Waar is het virus gevonden, welk pad?


Of het is nog actief in een programma, of het staat ‘in syteemherstel’ Is dat het geval, systeemherstel data verwijderen, systeemherstel uit zetten, opnieuw opstarten en systeemherstel weer aanzetten. 
Maak altijd een back-up van belangrijke data  

Ik gebruik veel Hijackthis, hier kun je lopende processen nagaan.

Dit is makkelijk via Google te vinden en mijn tip, maak een log dmv hijackthis en laat dit zien op een computer-forum die dit met jou kunnen doorlopen.

Volgens mij al genoemd, een goed programma tegen malware is Malwarebytes Anti- Malware. 

Let wel, mijn tips zijn op eigen risico. 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Hoogenbergh. Van harte welkom hier en goed dat je dit meldt. Ik begrijp dat je een melding krijgt van een virus, maar dit niet middels KPN Veilig kunt verwijderen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hier weinig kaas van heb gegeten. Ik heb daarom even gezocht op dat virus en ik lees dat het SECOH-QAD.exe virus te maken heeft met het gebruiken van Windows of Office 2010 zonder licentie. Verder zie ik dat het virus gerelateerd is aan een ander virus en daarom niet individueel te verwijderen is. Klopt het dat je geen legale versie van Windows of Office 2010 op je laptop/PC hebt? 
 

De gevonden virussen via KPN-veilig c.q. F-secure worden in quarantaine geplaatst, dus veilig gesteld en de quarantaine-map kun je leeg maken.

 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Hoogenbergh. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Heb je iets aan het artikel dat ik je eerder stuurde? Is het inmiddels gelukt om het virus van je laptop/PC te verwijderen? 

Dag Natasja, Het probleem is opgelost. Het typische was dat we het bestand niet konden verwijderen, maar toen de icter KPN-veilig verwijderde wel. Toen weer KPN veilg opnieuw geinstalleerd en toen stond het bestand er weer??????Bij een herhaling van deze procedure kregen we hetzelfde resultaat. Toen heeft de icter het bestand geblokkeerd. 
PS Ik heb een legale versie van Windows en van Office.

Reputatie 6
Badge +9

Dag Natasja, Het probleem is opgelost. Het typische was dat we het bestand niet konden verwijderen, maar toen de icter KPN-veilig verwijderde wel. Toen weer KPN veilg opnieuw geinstalleerd en toen stond het bestand er weer??????Bij een herhaling van deze procedure kregen we hetzelfde resultaat. Toen heeft de icter het bestand geblokkeerd. 
PS Ik heb een legale versie van Windows en van Office.


Hallo @Hoogenbergh. Fijn om te lezen dat het probleem is opgelost. Het is inderdaad wel bijzonder dat het bestand weer terug was, nadat je KPN Veilig opnieuw had geïnstalleerd. Het kan zijn dat KPN Veilig het bestand in quarantaine had geplaatst en dat er ergens restbestanden zijn achtergebleven die bij het herinstalleren terug zijn gekomen. Bij het verwijderen van KPN Veilig raad ik de f-secure verwijdertool aan. Dan weet je zeker dat het volledig is. Het blokkeren van het bestand heeft het probleem wel opgelost, begrijp ik? :slight_smile:

Dag Natasja, Ja hoor alles werkt weer naar behoren en ik krijg geen melding meer van het virus of wat het ook geweest mag zijn. Dank voor uw getoonde interesse. Vriendelijke groet

Reputatie 6
Badge +9

Geen enkel probleem. Fijn om te lezen dat het is opgelost. 

Reageer