Beantwoord

KPN Veilig geeft foutmelding bij virusscan database update

Status in hoofdvenster "Uw computer is niet beveiligd".
Bij iets verder kijken zie ik dat de update niet wil lukken.
In het update log bestand zie ik telkens onderstaande melding:
2018-11-15 14:03:20.933 [1a94.0c60] I: Connecting to guts2.sp.f-secure.com
2018-11-15 14:03:20.949 [1a94.0c60] I: Connection failed

Internet verbinding is prima, als ik een probe doe naar de betreffende site krijg ik gewoon antwoord:
tcping guts2.sp.f-secure.com 80

Probing 95.100.96.195:80/tcp - Port is open - time=7.861ms
Probing 95.100.96.195:80/tcp - Port is open - time=7.693ms

Dit is ook van toepassing op poort 443.

Product al verwijderd met de tool welke door F-Secure wordt aangeboden en vervolgens opnieuw geïnstalleerd.
icon

Beste antwoord door DrubbIT 29 december 2018, 13:09

Ok na insturen van de Wireshark logfiles probleem gevonden door F-Secure. Het was een lokaal conflict met BlueCoat K9 Web security. Na deïnstallatie van K9 geen probleem meer met updates

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +26
Welkom op het forum, DrubbIT! Ik wilde al voorstellen dat je dan het programma verwijderd en hem opnieuw installeert. Maar dat heb je al gedaan geef je aan, ook met het verwijderprogramma. Sinds wanneer heb je dit, of merkte je het? En, hoewel ik niet direct verwacht dat dit relevant is vraag ik het toch: gaat het om een windows pc of een mac?
Het gaat om een Windows PC, Windows 10 home.
Ik merthe het op doordat het hoofdscherm aan geeft niet beveiligd te zijn en te moeten herstarten.
Uiteraard heb ik dit gedaan, vervolgens ben ik gaan zoeken naar decreden toen de herstart niet geholpen had.
Op het internet vond ik vervolgens dat dit meer voor is gekomen en herinstallerenzou helpen.
Bij de eerste keer werkte dit niet, ik heb toen de tool bij F-secure gedownload.
Hierna heb ik alle installatieresten handmatig uit register en diverse mappen gehaald en herstart.
Na opnieuw geinstallerd te hebben merkte ik op dat na installatie alles er in eerste instantie goed uit ziet en de software de definitiedatabase gaat bijwerken.
Dit deel gaat niet goed waarna een herstart word gevraagd.
Hierna ben ik de logbestanden gaan nakijken en merkte op wat ik in dit topic gheb verteld.

Bij F-Secure krijg ik te horen dat ik contact moet opnemen met de leverancier voor support.
Reputatie 7
Badge +26
Top, dank voor de toelichting. Ik heb hiervoor een melding gemaakt met de technische afdeling. Zij gaan hiernaar kijken en nemen, indien nodig, contact met je op. Je krijgt een bevestiging van de melding per sms en e-mail.
Ondertussen contact gehad met de technische ondersteuning, hiervoor dank Erik_. Zij hebben e.e.a. aan logging van de betreffende PC gehaald en gaan verder onderzoeken.
Reputatie 7
Badge +26
Mooi om te horen, dan ga ik er vanuit dat ze dit met je gaan oplossen. Laat je hier weten hoe het afloopt?
Tot op heden ben ik nog steeds bezig met de Technische ondersteuning van KPN, probleem is nog niet opgelost.
Zij hebben deze bij F-Secure neer gelegd. Wordt vervolgd.....
Al een paar dagen stil van KPN kant, probleem is nog niet opgelost...
Reputatie 7
Badge +26
Het kan soms even duren voor we meer weten als we dingen bij F-Secure neerleggen. Zodra er info is, vanuit F-Secure, wordt er weer contact met je opgenomen. Ik kan je in de tussentijd alleen maar vragen om nog even af te wachten.
Ondertussen weer een week verder en erg stil vanuit KPN, geen status updates etc ......
Probleem is nog steeds in onderzoek bij F-Secure, afgelopen maandag wederom even contact gehad met KPN. Wederom de melding opnieuw gespecificeerd. Voorlopig nog steeds hetzelfde probleem.
Reputatie 7
Badge +26
Goed om te horen dat ze er mee bezig zijn Drubb, alleen jammer dat het zo lang duurt. Fijn dat je ons hier ook even op de hoogte houdt. Ik hoop dat ze het snel weten te verhelpen!
Ok na insturen van de Wireshark logfiles probleem gevonden door F-Secure. Het was een lokaal conflict met BlueCoat K9 Web security. Na deïnstallatie van K9 geen probleem meer met updates
Reputatie 7
Badge +26
Super! Fijn dat het is opgelost, en dat je de oplossing hier laat weten 🙂

Reageer