Beantwoord

KPN Veilig - Gezinsregels

  • 14 januari 2018
  • 7 reacties
  • 738 keer bekeken

Na de update van KPN veilig is het, voor zover ik kan zien, niet meer mogelijk om per app. een tijdslimiet in te stellen, maar alleen voor een geheel toestel.
Als dat inderdaad zo is vind ik dat een slechte vooruitgang.
Voor mijn kinderen stel ik graag een overall schermtijd in (zoals na de update kan), maar wil ik ook graag per app. een tijdlimiet instellen (in vorige versie van KPN Veilig kon dat), zodat er niet gedurende de gehele schermtijd naar youtube filmpjes gekeken kan worden.

Graag zou ik willen weten of het inderdaad klopt dat het nu niet meer mogelijk is om per app een tijdlimiet in te stellen. Als dat nog wel mogelijk is (op een android toestel) dan wil ik graag weten hoe ik dat nu kan in stellen.
icon

Beste antwoord door Erwin_ 24 januari 2018, 11:07

Ik ben iets meer te weten gekomen.

dit is uit de interne implementatie overgenomen:
All the selected applications on your child's device can be either time-limited ( time limits applied to all of them ) or blocked completely.

Het lijkt dus te kloppen dat je niet langer individueel tijd kan instellen maar dat dit voor de hele groep opgaat. Mijn contactpersoon vermoed dat dit aan (nieuwe ) beperkingen van android ligt. Naar verluid is iOS hier nog strikter in. Zij gaat wel kijken naar mogelijkheden om iets vergelijkbaars te laten terugkeren in de volgende release. Ik houd je hier van op de hoogte.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi MJacobs. Welkom op het forum.
Jammer dat het lijkt alsof er funcionaliteit mist.
Om zeker te zijn van het juiste antwoord heb ik de mensen gemaild die deze app ontwikkelen.
Ik verwacht op korte termijn uitsluitel te hebben. Ik laat het je weten 🙂
Reputatie 7
Badge +17
Ik ben iets meer te weten gekomen.

dit is uit de interne implementatie overgenomen:
All the selected applications on your child's device can be either time-limited ( time limits applied to all of them ) or blocked completely.

Het lijkt dus te kloppen dat je niet langer individueel tijd kan instellen maar dat dit voor de hele groep opgaat. Mijn contactpersoon vermoed dat dit aan (nieuwe ) beperkingen van android ligt. Naar verluid is iOS hier nog strikter in. Zij gaat wel kijken naar mogelijkheden om iets vergelijkbaars te laten terugkeren in de volgende release. Ik houd je hier van op de hoogte.
Ok, dank voor de update!

Martijn
Hallo,

Ik ervaar dat de mogelijkheden om per applicatie aparte restricties in te stellen nog steeds niet mogelijk zijn. Zo zou het bijvoorbeeld ten alle tijde mogelijk moeten zijn om te bellen of whatsappen, maar zou ik het spelen van bepaalde spellen willen beperken.

Zijn hier nog nieuwe ontwikkelingen in te melden?

Alvast dankt voor de reactie.
Reputatie 4
Badge +6
Hallo MJacobs,

Ik heb nog geen update. Wel heb ik meteen navraag gedaan bij de beheerders van KPN Veilig. Wanneer ik een terugkoppeling heb, laat ik het je direct weten!
Reputatie 4
Badge +6
Ik heb inmiddels een reactie op mijn vraag. Er wordt regelmatig gekeken naar verdere mogelijkheden voor KPN Veilig. Onze specialist geeft aan dat ze jouw wens zeker mee gaan nemen in het onderzoek. Concreet kan ik je dus niet blij maken, maar weet dat je stem gehoord is! Ik wil je bedanken voor je signaal. 🙂
WWaarom zie ik geen tijd en datum meer op start scherm bij kpn veilig

Reageer