Beantwoord

KPN Veilig installatie probleem

  • 11 December 2019
  • 4 reacties
  • 95 keer bekeken

ik wil KPN veilig installeren maar kom niet verder omdat ik eerst MacFee moest verwijderen. Dat heb ik handmatig gedaan, maar nu gaat de computer toch niet verder met installeren.

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

icon

Beste antwoord door Noordzee 5 February 2020, 20:07

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hé @Paul Young , welkom op het KPN forum. De oude beveiligingssoftware verwijderen is een goed begin! Momenteel is KPN Veilig beschikbaar op bijna elk besturingssysteem. Log eerst in op je KPN ID om KPN Veilig aan te zetten. Inloggen kan heel eenvoudig via de KPN Veilig app. Je kunt hieronder extra informatie vinden over het installeren op een; PC of laptop, Apple Mac, iPhone of iPad en een Android toestel of tablet.

Mocht het desondanks niet lukken om PC Veilig te installeren laat het hier dan weten. Vermeld zo gedetailleerd tegen welk probleem je aanloopt; welk besturingssysteem gebruik je? welke inlog? foutmelding? etc

Hallo @Paul Young , wat vaak helpt is een verwijdertool van, in jouw geval, McAfee downloaden en gebruiken, die tool verwijdert echt alle restanten, misschien dat KPN Veilig dan wel lukt.

 

Reputatie 7
Badge +28

Je kunt KPN Veilig eventueel installeren op een Mac d.m.v. Firefox of mogelijk Chrome. 

Sinds kort weet ik dat als het er eenmaal opstaat, je nog wat aanvullends moet doen i.v.m. updates: 

Onder macOS Catalina worden meer permissies gevraagd voor bepaalde rechten. KPN Veilig heeft volledige toegang nodig tot de schijf om zo optimale bescherming te bieden. Dit is altijd zo geweest, maar door een wijziging in macOS moet de gebruiker hier nu expliciet toestemming voor geven.

De stappen zijn als volgt:

  • Apple logo links bovenin klikken, Systeemvoorkeuren.
  • Klik Beveiliging en privacy
  • Klik Privacy
  • Klik ‘Volledige schijftoegang’
  • Klik links onderin op het slotje en voer je wachtwoord in (het wachtwoord van je macOS profiel)
  • Vink KPN Veilig aan
  • Sluit het slotje (door erop te klikken)
Reputatie 7

Hey @Noordzee, goed bezig! Alweer een goed antwoord :) 

Reageer