Beantwoord

KPN veilig installeren lukt niet

  • 24 September 2019
  • 13 reacties
  • 414 keer bekeken

Ik probeer KPN veilig te installeren, maar krijg bij 60% de melding dat het installeren niet lukt omdat windows momenteel bezig is met het installeren of bijwerken van andere software. Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Janigje 27 September 2019, 08:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Janigje, welkom! Is het inmiddels gelukt met installeren? Zo niet, heb je wellicht de Windows beveiliging aan staan? Dat kan elkaar ook in de weg zitten namelijk.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Janigje, welkom op het forum.

Wat voor software draai er op dat moment, eventueel op de achtergrond? Heb je ook andere anti-virus programma's op computer geïnstalleerd? En welke versie van Windows gebruik je?

Ik hoor graag van je.
Hallo, als ik bij de instelling bij beveiliging zie, staat dat de virus en bedreigingsbeveiliging is uitgeschakeld. Hoe kan ik zien of en wat voor software er op dat moment draait. Zelf heb ik niets geïnstalleerd. Ik had MCFee, maar die heb ik verwijderd. Dit moest volgens de instructie. Ik gebruik windows 10
Reputatie 7
Badge +24
Duidelijk, zou je dit programma willen downloaden, installeren en draaien en daarna opnieuw KPN Veilig willen installeren?

Hoe kan ik zien of en wat voor software er op dat moment draait.

Je kunt in ieder geval zien wat er draat door Ctrl + Alt + Delete tegelijk in te drukken en daarna Taakbeheer kiezen. Als je zelf niets hebt geïnstalleerd verwacht ik ook niet dat je hier iets zult vinden, maar bekijk het toch nog even.

Hallo, als ik bij de instelling bij beveiliging zie, staat dat de virus en bedreigingsbeveiliging is uitgeschakeld.

Zou je hier een screenshot hiervan willen plaatsen?
ik heb dat programma al eerder geïnstalleerd, maar nu nog een keer voor de zekerheid. Maar helaas lukt nog niet. Dezelfde melding. Ook bij taakbeheer gekeken, maar staat idd niets. Printcreen als bijlage toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +24
Maakt het nog uit als je de virusbeveiliging daar wél inschakelt? Dit is namelijk geen melding die je zou moeten krijgen of die ik veel langs zie komen.
Ik heb die weer inschakelt, maar helaas.....:(

Reputatie 7
Badge +24
Het lijkt erop dat Windows toch ergens iets aan het bijwerken is. Als je naar Instellingen > bijwerken en beveiliging gaat, zie je daar iets gebeuren bij Windows Update? Of dat er nog iets klaarstaat om te installeren? Updates of iets dergelijks? Heb je ook je pc eens helemaal opnieuw opgestart?
staat niets klaar. pc al meerdere keren opnieuw opgestart.

Reputatie 7
Badge +24
Ben je telefonisch ook bereikbaar zodat we samen kunnen kijken? Ik eventueel op afstand? Zo ja, zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Reputatie 7
Mag ik vragen waarom je KPN Veilig wilt installeren op jouw Windows 10 machine?
Voor de beveiliging tegen virussen en malware is Windows Defender ook uitstekend.


Bron.
Beste allen, kennelijk moest hij er nachtje over slapen😀. Toen ik vanochtend het opnieuw probeerde is het gelukt!

Dank voor het meedenken.. Groetjes
Reputatie 7
Badge +24
Beste allen, kennelijk moest hij er nachtje over slapen😀. Toen ik vanochtend het opnieuw probeerde is het gelukt!

Dank voor het meedenken.. Groetjes


Dan vermoed ik dat het het even duurde totdat de installatie van andere software gereed was en na een herstart weer verder kon. Fijn. 🙂

Graag gedaan uiteraard.