Beantwoord

KPN Veilig installeren lukt niet op Windows 10S, melding U hebt geen toegang tot de dienst "KPN Veilig"

  • 11 April 2021
  • 20 reacties
  • 706 keer bekeken

Reputatie 3

Als ik Kpn veilig probeer te installeren op de laptop van mijn vrouw, krijg ik de volgende melding. 

 

KPN Veilig

U hebt geen toegang tot de dienst "KPN Veilig", omdat deze niet in uw pakket zit of uit staat. Kijk in MijnKPN op kpn.com/mijnkpn voor uw mogelijkheden.

 

Malwarefilter

Hebt u Internet van KPN en wilt u het malwarefilter activeren? Klik dan hier.

Ik heb een extra abonnement voor extra virusscanners. Hoe kan dit?

a

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid en verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 12 April 2021, 17:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @John12, welkom op ons forum!

Ben je hier wel ingelogd met het KPN ID waar ook je thuis abonnement aangekoppeld is?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat dit het was. Anders hoor ik het graag!
 

Reputatie 3

Sorry, ik had mijn KPN mail nog niet gelezen.

 

Ik ben wel ingelogd, maar ik ben er achter gekomen, dat hij mijn Windows 10 van mijn laptop niet accepteerd. HIj zegt dat deze versie van Windows 10 niet geschikt is voor KPN Veilig.

 

Ik heb nu maar een gratis Virus scaneer geinstalleerd.

 

gr. John

Reputatie 7
Badge +20

Ah  dat is Windows 10S denk ik dan. Voor zover ik begrijp kun je daar geen externe programma's installeren (tenzij ze uit de microsoft store komen). Helaas valt KPN veilig daar niet onder.

ik lees op de bovenstaande pagina dat je dit ook gewoon uit kunt zetten trouwens.
 

Hoe schakel ik over vanuit de S-modus?

 

Ter verbetering van de beveiliging en prestaties, kunnen in Windows 10 in S-modus alleen apps uit de Microsoft Store worden uitgevoerd. Als je een app wilt installeren die niet beschikbaar is in de Microsoft Store, moet je de S-modus permanent uitschakelen. Er zijn geen kosten verbonden aan overschakelen vanuit de S-modus, maar het is niet mogelijk deze weer in te schakelen. Als overschakelen is geblokkeerd en je apparaat eigendom is van een organisatie, neem je contact op met je beheerder. Je organisatie kan ervoor kiezen om alle apparaten in de S-modus te houden.

  1. Open op je pc met Windows 10 in S-modus de optie Instellingen  > Bijwerken en beveiliging > Activering.

  2. Zoek de sectie Overschakelen naar Windows 10 Home of Overschakelen naar Windows 10 Pro en selecteer vervolgens de koppeling Ga naar de Store.
    OpmerkingSelecteer niet de koppeling onder Een upgrade uitvoeren van je versie van Windows. Dat is een ander proces dat ervoor zorgt dat je in de S-modus blijft.

  3. Selecteer op de pagina Overschakelen vanuit S-modus (of iets dergelijks) die wordt weergegeven in de Microsoft Store, de knop Ophalen. Nadat je deze actie hebt bevestigd, kun je apps van buiten de Microsoft Store installeren.

Wat was dan het nut van de windows beveiliging, zoals kpn die met deze surface go 2 meeleverd.

Ter aanvulling, S uitschakelen via de store lukt mij ook niet.

Nee lukt mij ook niet om deze tablet te bevrijden van de s-modus ik ga nu windows 11 erop gooien kijken of het daar wel mee lukt om van die s modus af te komen

Kunnen we nu al W11 updaten?

Ja die van mij gaf dat aan dus dat maar ff proberen

Nou windows 11 helpt daar ook niks aan maar goed zie een heleboel klachten hierover op het internet denk dat ze gewoon weer iets moeten updaten dat de snelkoppeling wel weer gaat werken tot die tijd kan je niks buiten de store instaleren dus afwachten maar tot ze het bij Microsoft weer op orde hebben 

Reputatie 7
Badge +24

Wat was dan het nut van de windows beveiliging, zoals kpn die met deze surface go 2 meeleverd.

Die S modus is niet van KPN, maar gewoon van Microsoft. Met de S modus kun je alleen apps installeren uit de Microsoft Store. Deze apps zijn van tevoren gecontroleerd op virussen en andere minder fijne dingen. Als je de S modus uitschakelt, dan kun je ook programma's buiten de Store om installeren. Dit brengt een risico met zich mee. Want je kan zo dus ook iets installeren waar virussen in zitten. Tevens word het systeem trager en zal meer stoom gebruiken. De S modus is geoptimaliseerd voor tablads en andere mobiele apparaten. Zonder S modus heb je een volwaardige Windows versie die hetzelfde is als op je pc of laptop. 

Beste knoerten1,

De oplossing voor mij was om bij instellingen te schakelen naar taal Engels, regio Amerika en tijdzone Californië. Dan uitzetten, herstarten, en na een paar keer proberen werkte de store wel mee, en ging de Smodus eraf.

Hierna weer terug naar Nederlands, en het blijft zonder Smodus.

Succes.

 

Ja dat werkt dank u 

Reputatie 2
Badge +1

Mijn vraag is ik kan kpnveilig wel installeren maar de windowsbeveiliging blijft ook staan. Hoe stop ik de windowsbeveiliging?

https://nl.railstoolkit.com/hoe-windows-defender-permanent-uit-te-schakelen-windows-10

Reputatie 2
Badge +1

Dankjewel Knoerten, ik ga het proberen. 

Hi, ik heb een windows 11 tablet gekregen van KPN bij mn nieuwe abbo. Leuk maar ik kan KPN veilig niet installeren omdat de tablet in Smodus staat. Zover ben ik inmiddels….. Als ik het daar in laat staan kan ik dus niet KPN Veilig en ook geen KPN iTV installeren op mijn tablet en ook nog andere apps zoals YouTube niet.

De vraag is nu dus…. kan ik mijn tablet gewoon van Smodus afhalen zonder grote risico's? 

HELP!
 

Hi, ik heb een windows 11 tablet gekregen van KPN bij mn nieuwe abbo. Leuk maar ik kan KPN veilig niet installeren omdat de tablet in Smodus staat. Zover ben ik inmiddels….. Als ik het daar in laat staan kan ik dus niet KPN Veilig en ook geen KPN iTV installeren op mijn tablet en ook nog andere apps zoals YouTube niet.

De vraag is nu dus…. kan ik mijn tablet gewoon van Smodus afhalen zonder grote risico's? 

HELP!
 

Hallo @Nic1967 ,ik denk dat je het beste de helpdesk van Microsoft even kan raadplegen/bellen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi, ik heb een windows 11 tablet gekregen van KPN bij mn nieuwe abbo. Leuk maar ik kan KPN veilig niet installeren omdat de tablet in Smodus staat. Zover ben ik inmiddels….. Als ik het daar in laat staan kan ik dus niet KPN Veilig en ook geen KPN iTV installeren op mijn tablet en ook nog andere apps zoals YouTube niet.

De vraag is nu dus…. kan ik mijn tablet gewoon van Smodus afhalen zonder grote risico's? 

HELP!
 

Euhm... KPN heeft sowieso geen iTV app voor Windows. En ik vermoed dat er ook geen Youtube app is. Dat gebruik je gewoon via de webbrowser. 

Als er wel een Youtube app is voor Windows, dan zou je die zeker wel in de S-modus moeten kunnen gebruiken lijkt me.

Edit: nog even wat gegoogled. Er is volgens mij maar 1 officiële youtube app in de Microsoft store:

https://www.microsoft.com/nl-nl/p/youtube/9ndp7ktlk7w3?activetab=pivot:regionofsystemrequirementstab

Die is voor de xbox. Niet voor Windows dus. De overige "youtube players" zijn van externe partijen. Niet van Google zelf dus.

 

Nic1967 ja dat kan moet je hem wel even standaard op de engelse taal zetten om hem om te zetten en dan de smodus uitschakelen daarna kan je instaleren wat jij zelf wil