Beantwoord

KPN Veilig installeren lukt niet - pagina verlopen

• 19 november 2018
  • 12 reacties
  • 1080 keer bekeken

Ik probeer KPN veilig te installeren, maar ik log in en dan zegt de pagina steeds verlopen.

terwijl ik met mijn KPN id wel gewoon op de normale pagina inlog

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Erik_ 11 december 2018, 14:26

Excuses voor mijn late reactie, M. Cramer!

Je hebt, via Edge, KPN Veilig kunnen installeren. Dat betekent dat je dan ook beveiligd bent. De melding die je verder krijgt in Chrome is incorrect. Dit kun je verhelpen door een instelling aan te passen. Plak daarvoor deze tekst in de adresbalk van Chrome: chrome://settings/content/cookies. Druk op enter en de instellingenpagina voor Cookies opent. Zorg dat daar het schuifje achter Indirecte cookies blokkeren uit staat (grijs).

Toevoeging: In Safari kun je hiervoor ook instellingen aanpassen. Ga naar Voorkeuren en klik op Privacy. Vink dan 'Voorkom volgen door gekoppelde sites' uit.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Anita, welkom op het forum :)

Ik begrijp uit je bericht dat je inlogt op veilig.kpn.com, met je KPN ID, en dat je daarna dan de foutmelding krijgt? In welke browser doe je dit, Internet Explorer, Edge, Chrome, Firefox of nog een andere?
ik heb een mac en het is nu gelukt door het via firefox te doen.

hij staat nu te scannen
Reputatie 7
Badge +27
Super, goed om dat te horen 🙂
Heb Avast Virusscanner verwijderd en van Microsoft Windows de beveiligingen Virus- en bedreigingsbeveiliging alsook Firewall en Netwerkbeveiliging uitgezet.

Probeer in te loggen met Google Chrome en krijg na inloggen met KPN ID volgende melding:

Pagina verlopen

Om uw privacy te beschermen en de veiligheid te verhogen is de pagina die u probeert te openen, niet langer beschikbaar. Sluit het venster en begin opnieuw.

Opnieuw inloggen lukt niet. Krijg steeds opnieuw bovenstaande melding
Reputatie 7
Badge +27
Hoi M. Cramer, welkom terug. Lukt het met een andere browser wel?

Verder raad ik niet aan om de Windows Firewall uit te zetten. Dat is geen functionaliteit die KPN Veilig heeft, dus dan is het belangrijk dat je die wel aan laat staan.
Via Edge kan ik het installeren. krijg in zwarte balk melding: Uw abonnement is geldig.
Edge is echter niet mijn standaard browser. Dit is Google Chrome.
Wanneer ik via Start naar KPN Veilig ga en KPN Veilig opstart krijg ik in rode leters: Uw computer is niet beveiligd. Wanneer ik op Verlengen druk krijg ik weer mededeling:

Pagina verlopen

Om uw privacy te beschermen en de veiligheid te verhogen is de pagina die u probeert te openen, niet langer beschikbaar. Sluit het venster en begin opnieuw.

Mijn conclusie: Werkt niet in IE11 en Google Chrome
Krijg telkens de melding: Uw abonnement is verlopen, Uw computer is niet beveiligd.

Op advies van Moderator Erik, uiteindelijk (na Google Chrome, Internet Explorer en Opera) met Microsoft Edge gelukt KPN Veilig te installeren, MAAR....

Google Chrome is mijn standaard browser (en dat wil ik zo houden) krijg ik opnieuw de melding: "Uw abonnement is verlopen, Uw computer is niet beveiligd".
Wanneer ik vervolgens op "Verlengen" druk moet ik inloggen in KPN Veilig waarna ik opnieuw uitkom op: ( (https://veilig.kpn.com/?kpnloggedin=1&code=f59abf6d-5146-4ceb-882a-9b84a81963c0&scope=profile%20openid&session_state=BNqzi8A5678uQlkLtktpCq5Emr4KKSIFHIOEtW63OXU.7055fdee90abb1f8d1aa6f40693fd6fa)

Pagina verlopen

Cirkel is weer rond. 🤔

Hopeloos. Al 14 dagen verspilde moeite. Denk dat ik uit veiligheidsredenen maar weer terug moet naar AVG Antivirus + Firewall.
Reputatie 7
Badge +27
Excuses voor mijn late reactie, M. Cramer!

Je hebt, via Edge, KPN Veilig kunnen installeren. Dat betekent dat je dan ook beveiligd bent. De melding die je verder krijgt in Chrome is incorrect. Dit kun je verhelpen door een instelling aan te passen. Plak daarvoor deze tekst in de adresbalk van Chrome: chrome://settings/content/cookies. Druk op enter en de instellingenpagina voor Cookies opent. Zorg dat daar het schuifje achter Indirecte cookies blokkeren uit staat (grijs).

Toevoeging: In Safari kun je hiervoor ook instellingen aanpassen. Ga naar Voorkeuren en klik op Privacy. Vink dan 'Voorkom volgen door gekoppelde sites' uit.
Ik gebruik alleen safari en krijg dezelfde melding. Wat kan ik dan het beste doen?

Pagina verlopen

Reputatie 7
Badge +27
Welkom JvD! In Safari kun je hiervoor ook instellingen aanpassen. Ga naar Voorkeuren en klik op Privacy. Vink dan 'Voorkom volgen door gekoppelde sites' uit.
Bedankt Erik! Het installeren is gelukt. Nu probeer ik via 'voorkeuren' realtime scannen in te schakelen. Door het invoeren van mijn wachtwoord gaat het hangslot open. Ik zet dan een vinkje bij 'realtime scannen inschakelen'. Op het moment dat ik dan weer op het slotje klik om mijn instellingen te vergrendelen, verdwijnt het vinkje bij ' realtime scannen inschakelen'. Per saldo geeft KPN veilig dan aan dat mijn computer niet beveilig is en dat ik realtime scannen moet inschakelen. Heb jij hier nog een oplossing voor?
Reputatie 7
Badge +27
Hoi JvD, ik neem het even over omdat Erik een paar dagen afwezig is. Stond het realtime scannen niet direct na installatie ingeschakeld? Ik weet zo niet waarom het vinkje weer verdwijnt nadat je toestemming geeft door je wachtwoord in te geven. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan vraag ik de technische dienst contact met je op te nemen om dit uit te zoeken.

Reageer