Beantwoord

KPN Veilig is niet te installeren op een mac

  • 25 January 2020
  • 10 reacties
  • 1822 keer bekeken

Ik probeer KPN Veilig op mijn mac te installeren, maar als ik de link voor de MAC volg krijg ik alleen een lege pagina. Iemand een idee?

 

*Admin: Reactie afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 5 February 2020, 20:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @JimB1 

 

Probeer eens een andere browser,

Sinds een update van Safari (een tijdje terug) zijn er problemen om KPN Veilig te downloaden. Als je dit wel wilt, dan kun je het downloaden doen door dit via b.v. FireFox te installeren. 

Lees verder https://forum.kpn.com/kpn-voel-je-veilig-93/kpn-veilig-werkt-niet-in-safari-486865

Reputatie 7
Badge +30

Welkom @JimB1! Goed dat je je vraag hier stelt. Heb je het advies van Tycha al ter harte kunnen nemen? Daarnaast is het belangrijk dat je een Mac met besturingssysteem 10.12 (Sierra) of hoger hebt. Er zijn wat oudere modellen die niet naar dit OS 10 kunnen upgraden. Op die apparaten kan je geen gebruik meer maken van KPN Veilig. 

Gelukt met Google Chrome

Zou wel handig zijn als jullie dit probleem even oplossen, zodat je op een Mac dit wel kan installeren met de standaard browser

Reputatie 7
Badge +30

Dit is bekend en er wordt gelukkig aan gewerkt. Fijn om te lezen dat het met Chrome wel is opgelost!

Reputatie 7
Badge +28

Er is nu een oplossing voor (updates in) Safari met MacOS Catalina:

 

Onder macOS Catalina worden meer permissies gevraagd voor bepaalde rechten. KPN Veilig heeft volledige toegang nodig tot de schijf om zo optimale bescherming te bieden. Dit is altijd zo geweest, maar door een wijziging in macOS moet de gebruiker hier nu expliciet toestemming voor geven.

De stappen zijn als volgt:

  • Apple logo links bovenin klikken, Systeemvoorkeuren.
  • Klik Beveiliging en privacy
  • Klik Privacy
  • Klik ‘Volledige schijftoegang’
  • Klik links onderin op het slotje en voer je wachtwoord in (het wachtwoord van je macOS profiel)
  • Vink KPN Veilig aan
  • Sluit het slotje (door erop te klikken)

 

Klopt het dat KPN Veilig niet meer te installeren is op een iMac van mid 2011? Apple ondersteunt deze iMac niet meer, en dus kan ik geen nieuwere OS installeren als 10.13.6 High Sierra.

Reputatie 7
Badge +30

Dat klopt, @Aad Louter!

Da’s een duidelijk, maar zeer onbevredigend, antwoord!

In een tijd waarin iedereen, vooral bedrijven, te pas en te onpas, duurzaamheid prediken, kan bij deze vastgesteld worden dat die omschrijving dus niet van toepassing is op Apple en KPN. Deze iMac is alles behalve een oude of verouderde computer en het is zeer triest dat je als gebruiker aangemoedigd wordt om hem af te danken en weer een nieuwe aan te schaffen.

Belachelijk!!

Reputatie 7
Badge +30

Wij hebben hier wel bewust voor gekozen: als Apple dit niet meer ondersteunt, dan komen er geen updates meer voor. Dat betekent wederom dat wij niet kunnen garanderen dat alles veilig is. En dat is natuurlijk precies waar KPN Veilig voor bedoeld is..