Beantwoord

KPN Veilig kan niet worden geïnstalleerd. Systeem kan certificaten downloadserver niet verifiëren

• 10 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 144 keer bekeken

WIj zijn sinds kort overgestapt naar KPN internet en bellen. Nu heb ik met succes KPN veilig geÏnstalleerd op mijn laptop, maar bij de vaste pc wil het niet lukken. Het systeem kan niet downloaden, want:

kan de certificaten van de downloadserver niet verifiëren. Controleer of er nieuwe updates van Windows zijn.

Ik heb gecontroleerd en geupdated, maar KPN kan nog steeds niet installeren. Draait KPN veilig wel op Windows 7. IkK wil niet naar WIndows 10, want de computer is redelijk oud.

GRoeten, CLementine van den Eshof
icon

Beste antwoord door Joran 13 oktober 2018, 13:00

Dag Clementine, welkom op het forum! Deze foutmelding komt me eigenlijk niet bekend voor. Waar zie je dit precies, in KPN Veilig of nog voordat je kunt downloaden?

KPN Veilig draait nog gewoon op Windows 7. Kun je controleren of de datum en tijd van de computer goed staan? Een certificaat bewijst de 'echtheid' van een server zodat je zeker weet dat je van het goede adres download. Hiervoor wordt de datum en tijd gebruikt om te checken of het certificaat nog geldig is. Als de datum verkeerd staat kun je zo'n foutmelding krijgen. Nog even een gokje maar we komen er vast wel uit 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag Clementine, welkom op het forum! Deze foutmelding komt me eigenlijk niet bekend voor. Waar zie je dit precies, in KPN Veilig of nog voordat je kunt downloaden?

KPN Veilig draait nog gewoon op Windows 7. Kun je controleren of de datum en tijd van de computer goed staan? Een certificaat bewijst de 'echtheid' van een server zodat je zeker weet dat je van het goede adres download. Hiervoor wordt de datum en tijd gebruikt om te checken of het certificaat nog geldig is. Als de datum verkeerd staat kun je zo'n foutmelding krijgen. Nog even een gokje maar we komen er vast wel uit 🙂
Reputatie 7
Badge +28
@alblas65: Ik heb geen reactie meer gezien, is dit inmiddels opgelost?
Joran bedankt, je moet van afstand ingestraald hebben, want het is me gelukt!!
Reputatie 7
Badge +28
Ha super! Goed om te lezen 🙂

Reageer