Beantwoord

KPN Veilig met Safari installeren

  • 28 September 2019
  • 5 reacties
  • 796 keer bekeken

Probeer kpn veilig te installeren, met Safari. Heb alle stappen doorlopen en kom dan op de stap dat je moet inloggen bij kpn veilig. Als ik dat heb gedaan verschijnt er een leeg scherm. Ik kan dan dus niet de software downloaden. Ik heb ook geen andere Browser.
Kennelijk is dit toch een hardnekkig probleem, gezien het voorgaande.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Noordzee 18 November 2019, 19:20

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@velo1965


Als je een MAC gebruikt?:
In welke van de 13 stappen van deze instructie gaat het mis?

Of als je een iPhone gebruikt?:
In welke van de 8 stappen van deze instructie gaat het mis?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @velo1965 Wat jammer dat je hier tegen aanloopt. Je zou het eens kunnen proberen met een andere browser. Ik ben erg benieuwd of het dan wel lukt!
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @velo1965 Is het inmiddels gelukt om de installatie goed af te ronden?
Reputatie 7
Badge +28
@velo1965


Als je een MAC gebruikt?:
In welke van de 13 stappen van deze instructie gaat het mis?

Of als je een iPhone gebruikt?:
In welke van de 8 stappen van deze instructie gaat het mis?


@velo1965
Hoe is het nu met de installatie van KPN Veilig?
Reputatie 7
Badge +28

@velo1965 

Andere gebruikers van een Mac die tegen hetzelfde probleem opliepen, hebben KPN veilig werkend gekregen door het programma via een andere browser te installeren. 

Na de installatie kan je dan desgewenst weer teruggaan naar Safari. 

 

Hoe installeer je (eventueel tijdelijk ) een andere browser? 

Standaard kun je Safari gebruiken als webbrowser in macOS (OS X). Wie niet tevreden is over de standaard webbrowser van macOS kan ook een alternatieve webbrowser gebruiken. Denk hierbij aan Firefox, Google Chrome, etc. dit zijn allemaal webbrowsers die prima werken op een Mac. 

Sinds OS X Yosemite is het niet meer mogelijk de standaard browser van een Mac aan te passen via de voorkeuren van Safari. Sinds deze versie moet je dit namelijk doen via de systeemvoorkeuren van macOS (OS X). Veel logischer wanneer je niets te maken wilt hebben met Safari. 

Standaard webbrowser aanpassen in macOS (OS X)

• Open  ▸ Systeemvoorkeuren
• Navigeer naar het tabblad 'Algemeen'
• Open het dorp-down menu naast 'Standaardwebbrowser'

Standaard webbrowser op een Mac aanpassen

Vervolgens heb je de keuze tussen alle webbrowsers die je hebt geïnstalleerd op je Mac. Het kan voorkomen dat er nog een aantal andere applicaties tussen staan die geen webbrowser zijn, deze dien je te negeren. Welke browser nu daadwerkelijk het beste alternatief voor Safari is, daarover zijn de meningen verdeeld. Google Chrome en Firefox zijn ronduit de bekendste. 

Waarom de standaard browser wijzigen?

Wanneer je Safari nooit opstart en eigenlijk altijd een andere browser gebruikt is het aan te raden deze in te stellen als standaard. Wanneer je op een web-link klikt wordt deze namelijk niet meer geopend in Safari, maar met behulp van de ingestelde webbrowser bijvoorbeeld Chrome. 

 

  

Reageer