Beantwoord

KPN veilig op nieuwe laptop

  • 20 July 2019
  • 8 reacties
  • 915 keer bekeken

Ik heb KPN veilig op mijn nieuwe laptop gezet. Daar zat vanuit de fabriek Norton op, nu de gratis proefperiode van Norton is verlopen krijg ik steeds een popup of ik een abonnement wil nemen.
Is dit naast KPNveilig nog nodig, kan dit eigenlijk wel en is het verstandiger om het wel of niet te nemen.
In het geval van niet...hoe kom ik van die popups af?
vier vraagjes dus van een superleek op dit gebied.
icon

Beste antwoord door Susan_ 21 July 2019, 16:09

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo @VeronicaJosina , voordat je KPN veilig installeerde had je beter eerst Norton compleet kunnen verwijderen.
Doe dat nu alsnog. KPN veilig is eigenlijk van antivirusmaker F_Secure, maar dan met het KPN-logo er op en is een zeer goed antivirusprogramma, maar dat is Norton ook, die zul je moeten kopen terwijl KPN veilig waarschijnlijk (een gratis) onderdeel van je pakket is.
Hallo JanD, bedankt voor de snelle reactie, kpn veilig zit idd gratis in mijn pakket.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @VeronicaJosina, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

KPN Veilig zit bij elk internet abonnement inbegrepen voor 2 apparaten. Het zou zonde zijn als je het niet gebruikt! Helaas kunnen er niet twee antivirusprogramma's naast elkaar werken, dus je zou hierin wel een keuze moeten maken. Ga je voor KPN Veilig, dan kan je Norton het beste verwijderen en de stappen voor installatie KPN veilig via deze website volgen.

Heb je nog meer vragen? Stel ze gerust, ik help je graag! 🙂
Goede morgen Susan
Bedankt voor het meedenken ik had ze dus allebei op mijn laptop staan maar heb de stoute schoenen aangetrokken en norton verwijderd (ik vind zulke acties toch een beetje eng, maar het is volgens mij goed gelukt. Nu vraag ik mij af of ik nu kpn-veilig er gewoon op kan laten staan of moet ik die er weer afhalen en dan opnieuw (op mijn Norton loze laptop) installeren??
Misschien zie ik beren maar weet niet of het kwaad kan dat ik hem geïnstalleerd heb toen Norton er nog op zat. 😳
Hallo @VeronicaJosina , als KPN veilig gewoon goed werkt hoef je het niet eerst te verwijderen en dan opnieuw te installeren.
Bovendien, als je laptop Windows 10 heeft, zit er altijd ook nog een goed werkend antivirusprogramma van Windows op dat ook goed werkt.
Daar je nu KPN veilig geïnstalleerd hebt, is het antivirus-deel bij Windows uitgeschakeld maar de overige beveiligingen in Windows blijven gewoon werken.
Reputatie 7
Badge +21
@VeronicaJosina, het opnieuw installeren lijkt me inderdaad ook niet nodig! Als alles werkt (dit zie je door het programma te openen en er allemaal vinkjes staan), dan werkt het prima 😉
Jan-D en Susan_ allebei heel erg bedankt voor de hulp het werkt nu goed en ik ben blij dat ik het voor elkaar heb gekregen zonder mijn kinderen om hulp te hoeven vragen 😊
Reputatie 7
Badge +21
@VeronicaJosina, fijn om te lezen! Uiteraard graag gedaan. Mocht je, nu of in de toekomst, nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!😄

Reageer