Vraag

KPN Veilig op Windows 8

  • 22 July 2019
  • 8 reacties
  • 532 keer bekeken

Ik probeer KPN veilig op mijn laptop te installeren echter word de versie Windows 8 niet ondersteunt. Wat kan ik doen?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Uupgraden naar Windows 10.
Als je toch bezig bent :
Ik ben zelf windows vrij gelukkig maar helaas niet iedereen in mijn omgeving.
Zo heb ik onlangs een verse installatie gemaakt op een SSD"schijf".
Installatie bestand binnenhalen, op stickje zetten, daarvan opstarten met alleen de nieuwe SSD er in.
De windows club ziet dat je op deze hardware al een windows had draaien.
Als alles gedaan is dan hang je de oude HD er weer bij voor de data.
En alles draait weer als een . . . .
(tot dat het toch weer gaat dichtslibben zoals gewoonlijk met windows :-< )
Reputatie 7
Badge +24
Upgraden dmv een verse installatie zal wel moeten, echt upgraden kan niet eens 😉 Windows 10 kun je gewoon installeren met een Windows 8 licentie sleutel. Je hoeft dus niet Windows 10 te kopen. De Windows 10 installatie cd / usb kun je downloaden op de website van Microsoft.
Kennelijk heb je de automatische gratis upgrade van 8.1 naar 10, medio juli 2016, gemist. (?)

Maar het schijnt gelukkig nog steeds gratis te kunnen
Nick83 schrijft: Windows 10 kun je gewoon installeren met een Windows 8 licentie sleutel
Reputatie 7
Badge +24
Kennelijk heb je de automatische gratis upgrade van 8.1 naar 10, medio juli 2016, gemist. (?)

Maar het schijnt gelukkig nog steeds gratis te kunnen

Nick83 schrijft: Windows 10 kun je gewoon installeren met een Windows 8 licentie sleutel

Wallicht niet gemist, maar nadrukkelijk voor gekozen deze niet te doen.
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Margalaagland, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Het enige wat mogelijk is, is inderdaad de computer updaten. Of een ander (betaald) programma als beveiliging installeren, dat kan ook nog.

Ik hoor graag of het uiteindelijk wel gelukt is met de nieuwe Windows 😉
Reputatie 7
Badge +24
Eeigenlijk is het wel een slap verhaal van kpn. Want Windows 8 word volgens mij tot 2024 ofzo door Microsoft ondersteund.
Reputatie 7
Badge +21
Windows 8 word volgens mij tot 2024 ofzo door Microsoft ondersteund.
Om precies te zijn: 10 januari 2023 (voor Windows 8.1) maar dit betreft wel de zgn. uitgebreide ondersteuning (voor bedrijven etc.) Basisondersteuning is al op 9 januari 2018 beëindigd.

(bron)

Reageer