Vraag

KPN veilig, tijd is op zonder dat de telefoon is gebruikt

  • 18 March 2019
  • 2 reacties
  • 983 keer bekeken

Op de telefoon (android op huawei) van onze dochter is kpn veilig geinstalleerd. op deze telefoon is een tijdslimiet gezet. deze tijdslimiet is 's middags soms verbruikt terwijl de telefoon niet is gebruikt. ik zet er dan snel even een uurtje bij zodat ze weer hem weer even kan gebruiken. maar handig is dit niet.


idee hoe ik dit kan troubleshooten. nu vindt ik niks terug in de kpn veilig app. ben vooral benieuwd welke app dit doet.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi AndRacer, welkom op het forum! Voor zover ik weet zou de tijdslimiet alleen de tijd moeten tellen waarbij het scherm aan is, en de telefoon dus gebruikt wordt. Maar ik begrijp uit jouw bericht dat dit bij je dochter niet op die manier werkt. Wat ik vermoed is dat er een of meerdere apps zijn die op de achtergrond data verbruiken voor updates en dergelijke. Je kunt dit in de telefoon controleren bij dataverbruik. Wellicht dat de tijdslimiet dit dan ook als gebruik ziet, en het aftrekt van de overgebleven tijd.

Ik ga voor je navragen hoe de tijdslimiet hoort te werken en kom er bij je op terug!
Reputatie 7
Badge +30
Het heeft even geduurd, maar ik heb meer informatie, AndRacer. Gebaseerd op wat we hier hebben staan hoort de app voor Android uit te gaan van schermtijd. Dus de periode dat het scherm aan is. Voor iOS apparaten kijkt hij naar appgebruik, en dat kan dan ook gebeuren als het scherm uit is (updates e.d.). Dus het lijkt dat hier iets niet helemaal loopt zoals het is. Ik wil dan ook kijken of ik hiervoor een melding kan aanmaken zodat dit verder nagekeken kan worden. Daarvoor heb ik nog wat aanvullende informatie nodig.
  • welke Huawei telefoon is het?
  • welke Androidversie?
  • heb je de KPN Veilig app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Zo niet, wil je dat nog eens doen.

Kun je ook een screenshot plaatsen van hoe je de schermtijd hebt ingesteld. Vul daarnaast ook je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt.