Beantwoord

KPN Veilig verandert regelmatig in "computer niet beveiligd"

  • 24 January 2019
  • 21 reacties
  • 952 keer bekeken

Reputatie 2
Ik heb KPN veilig geïnstalleerd
Op deze PC werk met twee browsers: Chrome en IE
Na het opstarten geeft PC veilig aan dat de computer is beveiligd
Terwijl ik aan het werk ben verspringt het scherm naar niet beveiligd. De browserbescherming is dan wel actief

Weet iemand hoe ik dat kan voorkomen. Ik baal er een beetje van . ik had namelijk de bestaande Virus protectie (die binnenkort afliep) verwijderd.
Hoor het graag
icon

Beste antwoord door jukrecords.com 18 February 2019, 12:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wat ben je meestal aan het doen op het moment dat hij verspringt naar 'niet beveiligd'? Ben je met specifieke programma's bezig wellicht? Of zie je juist dat het geen verband lijkt te houden met wat je doet, maar dat het altijd op (ruwweg) hetzelfde moment gebeurt, relatief tot het opstarten van de computer (bijvoorbeeld, altijd na 5 minuten)?

Staat er in het scherm ook nog meer informatie buiten de melding dat het niet beveiligd is?
Reputatie 7


Bron.

Je moet je mijns inziens dus echt afvragen wat KPN Veilig (F-Secure) werkelijk toevoegt aan de bescherming van jouw PC t.o.v. de standaard geïnstalleerde virus scanner.
Reputatie 2
beste respondenten. Ik heb het opnieuw geïnstalleerd. Liep daar bij ook nog aan tegen het feit dat Spybot zich niet iet verwijderen ; omdat een bepaalde file miste' .
Maar na lang proberen en op ]nieuw installeren bis de zaak nu stabiel
Dank voor de reacties
Reputatie 7
Badge +30
Fijn dat het nu weer goed loopt, Juk! Het is mogelijk dat KPN Veilig niet helemaal lekker overweg kon met Spybot en daarom de melding gaf. Het wordt over het algemeen niet aangeraden meerdere beveiligingsprogramma's tegelijk actief te hebben omdat ze elkaar dan kunnen storen. Maar aangezien Spybot zich meer op spyware richt, zou het op zich moeten kunnen.
Reputatie 2
Het enige probleem dat ik nog heb is dat op een van de twee computers ik in Chrome de extentiebeveiliging aan moet zetten handmatig via instellingen. Ik krijg daar bij opstarten van Veilig een melding over
Hoe kan ik dat vast zetten?
Reputatie 7
Badge +30
Je krijgt hier elke keer opnieuw een melding over in KPN Veilig? Als je dan naar Chrome gaat, staat het dan ook daadwerkelijk uit in de instellingen? Want Chrome hoort dit normaliter te onthouden. Kun je beschrijven hoe je het aanzet in Chrome?
Reputatie 2
volgens mij conform de procedure
Rechtsboven bij de drie puntjes, meer hulpprogramma's, extensies,
Daar het schuifje ' Browsing Protection by F-Secure- Protects your encrypted browsing.' naar rechtsschuiven zodat het actief is.
Dat blijft wel zo staan, maar bij de volgende inlog staat hij weer inactief (grijs)
Reputatie 7
Badge +30
Ja, dat is inderdaad zoals het hoort. Zou je jouw forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Dan ga ik hier intern even verder naar kijken.

Controlevraag nog: je Chrome is volledig up to date?
Reputatie 2
Best Erik, Welke gegevens moet in het profiel aanvullen (ik vraag me dat soort dingen altijd af of dat door jan en alleman te zien is)
Laat het even weten dan pas ik die dingen aan.

Tweede vraag. is chrome up to date? : geen idee eigenlijk. Ik heb het ooit geïnstalleerd. Ik ging er van uit dat updates automatisch gingen
Wel heb ik het blad extensies de optie ontwikkelaarsmodus aan gezet. (die stond uit. Moet die aan of uit staan)

Mocht ik niet up to date zijn: hoe kan ik dat zien, en wat kan ik er aan doen als het niet het geval is
Ik hoor graag van je
Reputatie 7
Badge +30
Graag naam en de adresgegevens. Klantnummers mogen maar hoeven niet per sé. Alle vakjes waar (privé) achter staat zijn alleen in te zien door jou zelf, en door de KPN Moderators.

Chrome update zichzelf inderdaad, maar soms kan daar vertraging in ontstaan. Je kunt dit controleren door in het menu te gaan naar Help en dan Over Google Chrome. Op dat tabblad laat hij je zien of Chrome up to date is. Zo niet kun je vanaf daar ook de update starten. Ontwikkelaarsmodus maakt niet uit. Die is eigenlijk alleen relevant als je actief bezig bent met dingen maken voor het web (websites, apps etc...). Het geeft je dan wat extra tools.
Reputatie 2
ik heb de gegevens aangepast
Tevens Chrome laten updaten
stond inderdaad een vorig nummer op, is nu Versie 71.0.3578.98
Ik zal hem nog eens opstarten en kijken of hij het nu goed doet
Reputatie 2
Hij springt nog steeds naar inactief als ik hem opnieuw opstart....
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de gegevens! Wil je nog één ding proberen? KPN Veilig verwijderen en opnieuw installeren. Maar gebruik dan deze Verwijdertool. Mocht je het al een keer op die manier gedaan hebben, dan hoef je het niet nog een keer te doen.
Reputatie 2
Dank voor de response
Ik heb dat nog een keer gedaan (alhoewel ik dacht dat ik alles al een keer had verwijderd, en opnieuw er op gezet) . Maar voor de zekerheid toch nog een keer gedaan.
Hij blijft in chrome hetzelfde doen (hulpprogramma's , extensies >> het schuifje van F secure moet weer verschoven worden van grijs naar blauw (actief).
Ik hoef dat toch niet te bevestigen of zo? Zie nergens een optie voor opslaan.
Hoe dan ook.
Bij opnieuw opstarten Chrome komt hij weer met de eerder genoemde mededeling , waarna ik handmatig weer het schuifje moet verzetten
Reputatie 7
Badge +30
Jammer dat dit niet heeft geholpen. Ik heb nu een melding aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Daar krijg je per sms en e-mail een bevestiging van. Zij nemen contact met je op om dit verder af te handelen. Hopelijk kunnen zij het oplossen, en anders wordt het doorgezet naar F-Secure.
Reputatie 2
dank voor de bemoeienis
Reputatie 2
Het probleem is opgelost nadat ik met een medewerker va KPN op mijn pc de zaak heb doorgenomen
Er zat in Chrome een programma dat bij opstarten alle aangebrachte wijzigen (bv activeren van KPN veilig) ongedaan maakte.
En die hebben we er af gehaald
Erik, Dank voor je hulp!!
ik heb denk ik hetzelfde probleem regelmatig (iedere 2 minuten) de mededeling dat mijn laptop ( windows 10) en gebruik ook chrome. Deze laptop heeft de afgelopen 4 weken niet aangestaan en nu sinds en paar dagen heb ik dit probleem.
Het probleem is opgelost nadat ik met een medewerker va KPN op mijn pc de zaak heb doorgenomen
Er zat in Chrome een programma dat bij opstarten alle aangebrachte wijzigen (bv activeren van KPN veilig) ongedaan maakte.
En die hebben we er af gehaald
Erik, Dank voor je hulp!!


enige idee wat is er afgehaald ? misschien is dat ook mijn probleem.
alvast bedankt.
Reputatie 2
Ik weet dat er een vinkje aanstond dat is uitgezet
Chrome, hulpprogr, extensies
ik dacht ergerns in die omgeving


Ik weet dat iemand die op mijn bericht reageerde mijn probleem door heeft gegeven (volgens mij was dat Erik_ Moderator) aan iemand van KPN die er deskundig in is, en die heeft me teruggebeld
Reputatie 7
Badge +30
Klopt, dat was ik inderdaad. Fijn dat je nog even gereageerd hebt, Juk. Willem, welkom! Kun je eens kijken in Chrome bij Meer hulpprogramma's en dan extensies wat je daar allemaal hebt, en wat daarvan aanstaat?
Reputatie 7
Er zat in Chrome een programma dat bij opstarten alle aangebrachte wijzigen (bv activeren van KPN veilig) ongedaan maakte.
Dat riekt naar malafide software en dat is nu juist wat KPN Veilig zou moeten voorkomen.