Beantwoord

KPN veilig verschijnt niet meer op de pc

  • 19 October 2020
  • 12 reacties
  • 303 keer bekeken

Op mijn p.c. verschijnt niet meer  de weergave van KPM Veilig. Voorheen wel. Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Robin_ 28 October 2020, 12:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Hoi drinhuijzen, van harte welkom op ons forum.

Een goede beveiliging op de pc is uiteraard erg belangrijk. Heel goed dat je het dan ook navraagt. Rechts onderin zou normaal gesproken een icoontje van KPN Veilig moeten staan. Als dit niet het geval is, controleer dan eens hier: KPN Veilig of er geen uitroeptekentje bij staat. Ander kun je via het linkje het programma ook opnieuw installeren.

Laat vooral weten of het zo goed is gekomen.

Met dank voor uw snelle reactie, moet ik u vaststellen dat ik geen icoontje van KPN Veilig kan ontdekken, evenmin een uitroeptekentje.

Hoe kan ik het programma opnieuw instaleren?

Reputatie 5
Badge +8

Ai, het lijkt dat KPN Veilig dan niet is geïnstalleerd. Via: KPN Veilig kun je onder het kopje "Apparaat toevoegen" kiezen voor "Mijn apparaat" waarna je het programma opnieuw kunt installeren. Mits er uiteraard nog voldoende beschikbare licenties zijn. Onder “Gebruiker” kun je eventueel een licentie vrijgeven als die aan een niet meer gebruikte apparaat is toegewezen.

Opgelost! Dank voor de waardebon tips.

Reputatie 5
Badge +8

Kijk eens aan, dat zijn mooie berichten! Mocht je in de toekomst weer eens tegen vragen aanlopen, je weet ons forum te vinden :wink:

Hallo Robin,

 

Ik zit met hetzelfde probleem, ik word van "kastje naar de muur” gestuurd.

Als ik wil inloggen bij KPN Veilig geeft die een foutmelding…."voeg eerst een actieve KPN INternet abonnement toe”   ik ben al jaren klant en heb KPN veilig ook al eerder gebruikt.

Wat gaat er mis?

Alvast bedankt voor je antwoord, Elvi

Reputatie 5
Badge +8

Hoi Elvi, wat lastig dat je ook vastloopt. Gezien de melding die je krijgt, lijkt het dat je niet met de gebruikersnaam inlogt die aan je KPN Thuis ID is gekoppeld. Log dan ook eerst eens hier: MijnKPN in en check onder producten of daar wel het juiste pakket staat. Mocht dit niet het geval zijn, maak dan eens hier: KPN ID een nieuw account aan.

Hallo Robin,

Dank voor je snelle reactie 

Het product pakket klopt ! Dus wat te doen?

Ik zou graag kpnveilig opnieuw willen installeren.

Groetjes Elvi 

Reputatie 5
Badge +8

Als je in MijnKPN het juiste pakket ziet, dan kun je met dezelfde gebruikersnaam inloggen op de: KPN Veilig beheerpagina. Rechts bovenin zie je hoeveel licenties nog beschikbaar zijn. In het midden zie je alle apparaten waarop Veilig al is geïnstalleerd. Als je het venster niet ziet, open het linkje dan eens op een ander apparaat zoals een pc of laptop en bij voorkeur in de browsers Chrome of Firefox. Mocht het alsnog niet lukken. stuur dan eens een printscreen van het scherm zodat ik met je mee kan kijken.

 

Ik kan hier niet op inloggen om mijn instellingen te wijzigen

Reputatie 5
Badge +8

Ik neem aan dat je dezelfde inloggegevens gebruikt als voor je KPN ID, waar ook je Thuis abonnement aan is gekoppeld. Opmerkelijk dat je dan deze melding krijgt. Heb je wellicht vandaag het ID aangemaakt of je abonnement er aan toegevoegd?  Vul anders je gegevens onder je profiel eens aan en geef hier een seintje als dat is gebeurd. Dan kijk ik of het pakket wel actief staat.