Beantwoord

KPN Veilig verwijderen van Android 5.1 telefoon

  • 28 November 2019
  • 5 reacties
  • 768 keer bekeken

Badge

Heb Android 5.1 telefoon waarop KPN Veilig was geinstalleerd. Werkte goed. Nu niet meer, omdat nieuwe versie niet meer met Android 5 werkt.

Wil nu KPN Veilig verwijderen van mijn telefoon. Maar vanuit Instellingen - Applicaties werkt dat niet. De button Verwijderen is niet actief en verwijderen kan vlgs mij alleen via de KPN Veilig applicatie zelf. Maar die werkt niet meer. Verschijnt foutmelding " controleer uw netwerk. Fout :3". Wie weet hoe ik deze app nu moet verwijderen van mijn telefoon?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

 

 

icon

Beste antwoord door Sleedoorn 29 November 2019, 00:32

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Je kunt op de KPN Veilig beheerpagina licenties verwijderen van een apparaat. Selecteer het apparaat door erop te klikken en klik vervolgens op 'Licentie vrijgeven'. Als je de licentie vrijgeeft, is het apparaat niet langer beveiligd. Op dat apparaat verschijnt dan de melding "Abonnement verlopen". 

 

Daarna kun je app gewoon van je telefoon verwijderen. Bij een iPhone gaat dat door bv langere tijd de app aan te raken en dan op het kruisje te drukken. 

 

Badge

Noordzee bedankt voor je reactie.

Ik had zelf als eerste ook al geprobeerd om de licentie op de beheer pagina te verwijderen, in de hoop dat ik daarmee verder zou komen. De licentie verwijderen was geen probleem, maar daarna kon ik KPN Veilig nog steeds niet opstarten. En kon derhalve ook niet in het menu komen om de app te verwijderen. Ook via Instellingen-Applicaties lukt het niet.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Sleedoorn , staat KPN Veilig niet in de Google Play Store? Dan zou daar ook een “verwijder” button moeten staan. Doet die het misschien wel?

Badge

Hoi Ruud,

Bedankt voor je reactie.
Heb even in de Play Store gecheckt. KPN Veilig staat daar in, maar helaas geen mogelijkheid om de app van daar uit te verwijderen.

Groetjes, Sleedoorn

Badge

Hallo allemaal.

Heb nu toch zelf de oplossing gevonden. 

Naar Instellingen - Schermvergr. en beveiliging - Andere beveiligingsinstellingen - Apparaatbeheerders.

KPN Veilig is namelijk een zogenaamde Apparaatbeheerder.

Je vinkt KPN Veilig uit als apparaatbeheerder.

Vervolgens kun je nu via Instellingen -- Applicaties wel de buttons bedienen. Dus ook de button "Verwijderen".

De app is nu van mijn telefoon.

Iedereen bedankt voor zijn of haar input :)

Reageer