Beantwoord

KPN Veilig web geeft 404 Not Found melding zodra ik de software wil binnehalen

Beste KPN,

Deze week heb ik een ID aangemaakt en probeer ik de Antivirus Software te installeren, maar zodra ik kies om de software te downloaden komt er een 404 Not Found Melding.
"Not Found
The requested URL /SE/KPN/latest/installer/KPN-Network-Installer_1a0wcu1133xlh1_.exe was not found on this server."

Ik heb het getracht te downloaden vanaf IE en via Google Chrome alleen de melding blijft verschijnen. Ook een ander systeem aanmelden en via een ontvangen mail krijg ik dezelfde melding als ik naar de URL ga .

Eventuele plug-ins of add-ons zijn tijdelijk verwijderd alleen via mijn laptop kan ik het niet downloaden.
Cache en history ook verwijderd en dat heeft ook niet geholpen.
Tijdelijk heb ik een account aangemaakt bij F-Secure en de software gedownload alleen ik zou graag de KPN Veilig software willen gebruiken.

Ik zie graag jullie reactie tegemoet
Jose
icon

Beste antwoord door Joran 4 december 2018, 14:36

Voor zover ik weet werkt die versie niet met de licentiecodes van KPN Veilig. Maar, de downloads zouden weer moeten werken. Mijn contactpersonen van KPN Veilig hadden hetzelfde probleem en hebben contact opgenomen met F-Secure. Kunnen jullie het nog eens proberen? Bij mij werkt het, maar zoals eerder in dit topic is gebleken is dat geen garantie dat het voor iedereen werkt.

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +26
Welkom Jose, dit is een vreemd probleem. Ik kan het ook niet reproduceren, de download start hier direct. Ik dacht in eerste instantie dat een bestaande virusscanner voor problemen zou zorgen, maar dan zou je een andere foutmelding krijgen dan deze.

Ik begrijp dat je ook telefonisch contact hebt gehad. Ik wil daar graag op voortborduren en de technische dienst dit laten onderzoeken. Daarvoor ontvang ik graag nog een (06)nummer waarop je bereikbaar bent. Kun je die sturen in reactie op mijn privébericht?
Reputatie 7
Badge +26
@Jose12345: Ik heb nog geen bericht gezien. Ik hoor graag of je verdere hulp nodig hebt!
Hallo Joran

Ik heb (10.9.18 / 23:30) precies hetzelfde probleem.
Het gaat hierbij om het eerste van twee toestellen die ik wil registreren.

De foutmelding :
The requested URL /SE/KPN/latest/installer/KPN-Network-Installer_1nnkecnxw4wba_.exe was not found on this server.

P. S.
Mijn abonnement heb ik sinds 2010 en mijn KPN-ID is ca. 201 5 geregistreerd.
Reputatie 7
Badge +13
De boel is stuk momenteel, Marina. De storing is net officieel aangemeld.
Via chrome 'zou het moeten werken' maar daar is wat onduidelijkheid over. Ik heb wel de directe download link voor je:
https://safeavenue.f-secure.com/iframe/-installers/kpn_veilig/

We hopen dat de storing snel verholpen is. Ik denk dat het morgen allemaal weer werkt zoals het hoort.
Ik kon de dowloade site wel oproepen aar bij het uitvoeren van de download link krijk ik volgende foutmelding:

The requested URL /SE/KPN/latest/installer/KPN-Network-Installer.exe was not found on this server.

Groetjes Marina
Reputatie 7
Badge +13
Het zou nu moeten werken. De storing is nu afgemeld. Kan het zijn dat je browser cookies heeft onthouden? Heb je ook een andere browser om het te proberen? Zit je op je eigen verbinding? Of misschien op een VPN?
Heb ik alles geprobeerd en ik zit gewoon thuis.
Download is nog steeds niet mogelijk.
Kan het zijn dat oudere Windows versies problemen veroorzaken? Ik heb nog 7 op deze Laptop.

Gr. Marina
Reputatie 7
Badge +26
Hoi Marina, Windows 7 is het probleem niet. Dat wordt nog gewoon ondersteund. Het is erg raar dat de site wel werkt, maar de download niet. Ik kan dat niet direct verklaren. Voor de zekerheid heb ik het nog eens getest en het werkt hier prima. Heb je nog andere computers in huis waarmee je dezelfde download kan proberen?
Als ik weer in Amsterdam ben ga ik het eens met een ander Laptop proberen. Een andere browser, cookies e.d verwijderen heb ik al geprobeerd.
Op het smartphone werkt het trouwens prima.

Tot dan, Marina
Reputatie 7
Badge +16
Marina.Ina schreef:

Ik kon de dowloade site wel oproepen aar bij het uitvoeren van de download link krijk ik volgende foutmelding:

The requested URL /SE/KPN/latest/installer/KPN-Network-Installer.exe was not found on this server.

Groetjes Marina

@Erwin_ en @Joran ik heb sinds vandaag een iMac, en bij mij werkt het ook niet. Ik krijg dit ook te zien wat hierboven in het Engels staat. Probleem is nog steeds niet opgelost blijkt nu. 🤔
Reputatie 7
Badge +16
Helaas nogmaals geprobeerd, maar werkt niet. 😞 Want ik krijg dit ook te zien:

The requested URL /SE/KPN/latest/installer/KPN-Network-Installer.exe was not found on this server

Dit krijg ik te zien met deze link die @Erwin_ op deze topic heeft geplaatst:

https://forum.kpn.com/kpn-voel-je-veilig-93/kpn-veilig-web-geeft-404-nof-found-melding-zodra-ik-de-software-wil-binnehalen-446178#post665370

Hopelijk kan dit snel opgelost worden, zodat me iMac weer veilig is voor virussen. 🙂
Reputatie 2
Badge
Bij mij wil KPN Veilig mijn AVG Internet Security verwijderen. Daar denk ik natuurlijk niet aan. Mogelijk dus weer een weinig zinvol KPN 'product'?
Ik heb het nog steeds niet kunnen installeren op de Laptop. In plaats daarvan loopt het nu op 2 smartphones.

Jammer!
Reputatie 7
Badge +16
Dennis Schreve schreef:

Helaas nogmaals geprobeerd, maar werkt niet. 😞 Want ik krijg dit ook te zien:

The requested URL /SE/KPN/latest/installer/KPN-Network-Installer.exe was not found on this server

Dit krijg ik te zien met deze link die @Erwin_ op deze topic heeft geplaatst:

https://forum.kpn.com/kpn-voel-je-veilig-93/kpn-veilig-web-geeft-404-nof-found-melding-zodra-ik-de-software-wil-binnehalen-446178#post665370

Hopelijk kan dit snel opgelost worden, zodat me iMac weer veilig is voor virussen. :)

Kan hier nog iemand op regeren van de moderators?
Reputatie 7
Badge +26
Je download nu een .exe, dat werkt alleen op Windows. Zorg dat je de Mac variant aanklikt. Ik krijg nu wel een foutmelding bij de Macversie maar de Windowsversie werkt (hier) vreemd genoeg prima. Raar dat dit verschilt. Ik neem contact op met de productmanager om hier duidelijkheid over te krijgen.

@Kees: Twee verschillende virusscanners tegelijk draaien is nooit een goed idee. De snelheid van je computer zal daar ernstig onder lijden. Daarom verwijdert vrijwel elke virusscanner bestaande virusscanners. Als je tevreden bent met AVG Internet Security kun je dat gewoon blijven gebruiken.
Reputatie 7
Badge +16
Joran schreef:

Je download nu een .exe, dat werkt alleen op Windows. Zorg dat je de Mac variant aanklikt. Ik krijg nu wel een foutmelding bij de Macversie maar de Windowsversie werkt (hier) vreemd genoeg prima. Raar dat dit verschilt. Ik neem contact op met de productmanager om hier duidelijkheid over te krijgen.

@Kees: Twee verschillende virusscanners tegelijk draaien is nooit een goed idee. De snelheid van je computer zal daar ernstig onder lijden. Daarom verwijdert vrijwel elke virusscanner bestaande virusscanners. Als je tevreden bent met AVG Internet Security kun je dat gewoon blijven gebruiken.

@Joran, is er een Mac-variant? Zo ja heb je hier een link van? 🤔
Reputatie 7
Badge +26
Normaal gesproken werkt dat zo: KPN Veilig: Installeren, gebruiken of verwijderen op een Mac

De veilig.kpn.com site hoort te detecteren dat je een Mac gebruikt. Als dat niet zo is, of als je de download wil uitvoeren vanaf een ander apparaat, kun je aan de rechterkant het apparaattype kiezen.

Via mail krijg je daarna een persoonlijke link. Daar kun je een keuze maken in het besturingssysteem:

Dit zou dus niet nodig moeten zijn. De veilig.kpn.com site hoort te detecteren dat je die site op een Mac bezoekt, waarna je direct de goede download krijgt.
Reputatie 7
Badge +16
@Joran, ik heb het nog eens geprobeerd, maar het werkt niet. Hier de juiste volgorde:

Toen ik op "Downloaden voor Mac" klikte, kreeg ik daarna dit:

Dus ik denk dan dat ik het wel goed doe. 🤔
pangenent:
Ik heb hetzelfde probleem en ook net aangemeld op dit forum. Opnieuw downloaden op mijn mac geeft: "https://www.dropbox.com/s/wmecz4i54dn0qdv/Schermafdruk%202018-12-03%2012.02.27.png?dl=0".
Geprobeerd met zowel safari, chrome als firefox. Via de chat met kpn kwamen we er ook niet uit.
Reputatie 7
Badge +26
Dat is prima. De pagina heeft wel door dat je op een Mac werkt maar de download gaat inderdaad niet goed. Ik hoop snel een reactie te hebben waarom de download niet werkt en laat het weten. Hopelijk kunnen we het ook alsnog voor Marina oplossen.

-edit- en voor @pangenent ook natuurlijk. Goed dat je het hier meldt! Ik kom er op terug.
Reputatie 5
Ik heb dit ook voor een Mac waar ik KPN veilig op wil zetten, het verwijst naar een niet bestaand file. Ook de download link die je per mail krijgt als je "Andere computer" hebt geselecteerd verwijst naar een niet bestaand file op de server van F-Secure...

The requested URL /SE/KPN/latest/installer/KPN_CM_Mac_Protection.mpkg was not found on this server.

Het downloaden van de PC installer gaat wel goed
pangenent
wellicht helpt dit nog even: mijn probleem begon bij het installeren van een aangegeven update van F-secure. De update liep vast. Toen F-secure verwijderd en geprobeerd opnieuw te installeren (zie probleem hiervoor). Heb geprobeerd voorlopig een versie van F-secure zelf te installeren tot KPN een oplossing heeft. Echter, ook die installatie liep bij het installeren van de scripts vast net als de update. Lijkt me dat het probleem bij F-secure moet zitten.
Reputatie 7
Badge +16
Roko schreef:

Ik heb dit ook voor een Mac waar ik KPN veilig op wil zetten, het verwijst naar een niet bestaand file. Ook de download link die je per mail krijgt als je "Andere computer" hebt geselecteerd verwijst naar een niet bestaand file op de server van F-Secure...

The requested URL /SE/KPN/latest/installer/KPN_CM_Mac_Protection.mpkg was not found on this server.

Het downloaden van de PC installer gaat wel goed

@Roko, ik hoop dat het wel gauw wordt opgelost. Want ik heb nu effe geen virusscanner.

PC Installer??? Die zie ik nog niet eens. 🤔
Reputatie 5
F-Secure ziet met welke browser/computer je het installatie bestand wilt downloaden. Dus vanaf een PC krijg je meteen de PC installatie aangeboden.
Reputatie 7
Badge +16
Roko schreef:

F-Secure ziet met welke browser/computer je het installatie bestand wilt downloaden. Dus vanaf een PC krijg je meteen de PC installatie aangeboden.

Wil je me de link even geven @Roko? Maar is die wel van KPN Veilig dan?

Reageer