Beantwoord

KPN Veilig werkt niet goed meer

  • 20 April 2020
  • 20 reacties
  • 1038 keer bekeken

Opeens werkt KPN veilig niet goed meer. Ik gebruik de browser firefox.

Bij inloggen op een bank website verschijnt aan de bovenkant van het scherm het kpn veilig venstertje niet meer.

In windows 10 krijg ik geen melding meer dat een scan is gemaakt..

icon

Beste antwoord door Natasja 13 May 2020, 12:02

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Cees A. Van harte welkom hier. Vervelend at KPN Veilig niet meer goed werkt. Heb je de PC/laptop al eens opnieuw opgestart? Als dat niet helpt, kun je dan eens proberen KPN Veilig helemaal te verwijderen met de f-secure verwijdertool en opnieuw te installeren? 

Hartelijk dank. Op mijn mobiel werkt de bankbeveiliging wel.

Ook in een andere browser (chrome) werkt de bankierbeveiliging. Ik denk dat het dus eerder aan de firefox browser ligt dan aan kpn veilig.

Reputatie 6
Badge +9

Fijn dat het op andere apparaten en in een andere browser wel werkt. Ik verwacht dan inderdaad dat het te maken heeft met Firefox. Heb je alle cache, tijdelijke internetbestanden en cookies al eens verwijderd? En heb je in de instellingen van je browser wel gecontroleerd of die meldingen van KPN Veilig toestaat?

Wederom dank. Ik zal uw advies opvolgen. Maar eerst: hoe kan ik controleren of Firefox de meldingen van KPN Veilig toestaat?

Reputatie 6
Badge +9

Je kunt dat met behulp van deze pagina van F-Secure controleren. Daar wordt uitgelegd hoe je kunt controleren of de browserextensies in gebruik zijn.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Cees A. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Is het inmiddels in Firefox ook gelukt? Mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag. 

Sorry, zeer attent.

Op de betreffende pagina zie ik de browserextensie niet en ik kan hem dus ook niet inschakelen.

Reputatie 7
Badge +28

@Cees A

Er zijn meer klanten die problemen hebben me de combinatie KPN Veilig/ Firefox. Aan de andere kant wordt ook gemeld dat het wel werkt. 

Bij een recente software-update is er wat veranderd. Je moet nu de optie  melding bij "Bankiersbeveiliging inschakelen" aanklikken in het (KPN-Veilig) menu Veilig Browsen :

"U ontvangt een melding van Bankiersbeveiliging wanneer u geverifieerde, veilige sites voor bankieren opent."

Heb je die melding al aangevinkt in het menu Veilig Browsen? 

 

In het KPN Veilig menu zie ik niet: “U ontvangt een melding etc.etc.

Ik kan het dus ook niet aanvinken.

Wat te doen?

Reputatie 7
Badge +28

IK heb het idee dat je in Firefox niet de laatste softwareversie hebt van KPN Veilig. 

Mijn versienummer is 17.7 (31693) 

Als je een ouder versienummer hebt, dan eerst de software van KPN Veilig updaten. 

Want in eerdere softwareversies werkte het anders dan nu. 

 

 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Cees A. Wil je eens controleren of je de laatste versie van Firefox hebt geïnstalleerd? De laatste versie is 76.0.1. En kijk inderdaad ook of je de laatste softwareversie van KPN Veilig hebt. Bankiersbeveiliging zou dan moeten werken. 

Dag Natasja,

Fijn dat je me zo goed helpt. Ja ik geb de laatste updates van zowel Firefox als KPN Veilig.

Ik heb wel in Firefox de extensie Veilig gevonden maar zonder de aanduiding KPN of F-secure. Wel lijkt het logo erg op dat van KPN Veilig.

Zal ik die extensie eens inschakelen?

Reputatie 7
Badge +28

Lijkt me een goed plan. 

 

Zie je dit nu al ? : 

Optie  melding bij "Bankiersbeveiliging inschakelen" in het (KPN-Veilig) menu Veilig Browsen :

"U ontvangt een melding van Bankiersbeveiliging wanneer u geverifieerde, veilige sites voor bankieren opent."

Heb je die melding nu al aangevinkt in het menu Veilig Browsen? 

Reputatie 6
Badge +9

Geen enkel probleem! Als het nog niet is gelukt met behulp van de reactie van @Noordzee, wil je dan eens een screenshot delen van wat je precies ziet in je browser nu? 

Ik heb de extensie Veilig van Firefox geïnstalleerd, maar kan niet nagaan of dit KPN Veilig is.

En KPN Veilig werkt nog steeds niet.

De melding “U ontvangt een melding van etc.” zie ik niet in het menu veilig browsen en kan ik dus ook niet aanvinken.

Natasja: een screenshot van welke pagina?

Reputatie 6
Badge +9

Hmm, dan is het mij ook niet helder waar het aan kan liggen op dit moment. Heb je de mogelijkheid om het op een ander apparaat te testen in Firefox? En zie je wel de optie ‘Bankiersbeveiliging inschakelen’ staan?

@Roelandkpn, heb jij enig idee hoe het kan dat bankiersbeveiliging hier nog steeds niet werkt in Firefox met de laatste versies van zowel Firefox als KPN Veilig? 

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb de extensie Veilig van Firefox geïnstalleerd, maar kan niet nagaan of dit KPN Veilig is.

En KPN Veilig werkt nog steeds niet.

De melding “U ontvangt een melding van etc.” zie ik niet in het menu veilig browsen en kan ik dus ook niet aanvinken.

Natasja: een screenshot van welke pagina?

Tjsaa, dat is toch het probleem. Ik zie die optie wel. ( maar ik gebruik die optie niet meer.)

Zie de foto hieronder, helaas  wel gedraaid zie ik…..

Reputatie 7
Badge +28

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb de extensie Veilig van Firefox geïnstalleerd, maar kan niet nagaan of dit KPN Veilig is.

En KPN Veilig werkt nog steeds niet.

De melding “U ontvangt een melding van etc.” zie ik niet in het menu veilig browsen en kan ik dus ook niet aanvinken.

Natasja: een screenshot van welke pagina?

@Cees A 

De pagina waarvan ik ook een foto van heb geplaatst. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Cees A. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ga er daarom van uit dat het is gelukt. Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt, weet je ons te vinden.

Reageer