Beantwoord

KPN Veilig werkt niet in Safari?

  • 1 January 2020
  • 10 reacties
  • 1026 keer bekeken

Het is vast al besproken en ja ik heb het ook gezien maar ik wil geen Google Chrome om mijn Mac downloaden. Hoe krijg ik KPN Veilig op mijn Mac? Graag uitleg waarom het niet op Safari werkt want dat is de browser die ik gebruik. Dank en groet, Danis

icon

Beste antwoord door Noordzee 1 January 2020, 22:10

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi Danis,

Sinds een update van Safari (een tijdje terug) zijn er problemen om KPN Veilig te downloaden. Als je dit wel wilt, dan kun je het downloaden doen door dit via b.v. FireFox te installeren. Daarna kun je weer fijn terug naar Safari. 

Zelf heb ik KPN Veilig gewoon werkend op mijn Mac. 

Wat je ook wel eens hoort, is dat je met een Mac eigenlijk helemaal geen KPN Veilig nodig hebt. Apple heeft de beveiliging van de Macs namelijk best wel in orde als je continu de updates bijhoudt. 

 

Dank Noordzee! Inderdaad zou ‘Mac zelf’ wss voldoende moeten zijn. Ik dacht er goed aan te doen ook KPN Veilig te installeren. Jij heb ook een Mac, mag ik vragen wat de overwegingen waren voor jou om het wel te installeren? Ik overweeg Firefox ;-)

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb KPN Veilig al vele jaren op mijn Mac zitten. Jaren geleden kon je het zonder problemen vanaf Safari downloaden. Ik zie het naar als een extra beveiliging bovenop de beveiliging van de Mac zelf.

Wel gebruik ik slechts alleen de virusbeveiliging. De browsebeveiliging en het ouderlijk toezicht staan uit, want die zijn behoorlijk irritant. 
 

Maar ik adviseer jou eigenlijk om KPN Veilig dan maar niet te installeren. Als je steeds de updates van Apple installeert, heb je KPN Veilig eigenlijk niet nodig. En de installatie geeft nu met Catalina dus gedoe, want ik ga er vanuit dat je het liefst wel gewoon Safari wilt blijven gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +21

Noordzee heeft gelijk.
Ik adviseer juist om KPNveilig niet op op een Mac te installeren.
De Mac is mans genoeg om zijn veiligheid zelf te regelen.
Eventueel zou je nog een mac virusscanner uit de appstore kunnen downen, maar geloof me, deze vinden niets.
Tenzij je nog oude windowsbestanden er op hebt staan die vindt hij gelijk.
Del die maar daar heb je op een Mac toch niets aan.
Wat wel belangrijk is je updates bijhouden, want dat is je beveiliging ook!

@Noordzee , je kunt gerust Catalina gaan gebruiken, die oude 32bits apps kun je wel vervangen door de 64 bits.
Even een werkje en misschien wat kosten dat hangt van de app af, maar je hebt een mooier en betrouwbaarder besturingsysteem.

Zelf heb ik kpn veilig al jaren op mijn Iphone staan, maar de laatste zes maanden krijg ik wel steeds de mededeling dat er een update is, maar die wordt niet geïnstalleerd. Is mijn Iphone 5S te oud of zit daar ook een "foutje”?

Reputatie 7
Badge +28

@james0029 

Welke iOS heb jij op je IPhone?


uit de instructie blijkt dat je minimaal versie 10 moet hebben: 

KPN Veilig op iOS installeren

Deze instructie bestaat uit 8 stappen en duurt ongeveer 5 minuten. Voor het installeren van KPN Veilig gelden de volgende voorwaarden: 

• Je hebt een mobiel aparaat met besturingssysteem iOS (versie 10 en hoger).

Hallo Noordzee,

ik versie 10.3.3 

Reputatie 7
Badge +28

Dan is die versie goed. Mogelijk kun je dan KPN veilig eerst volledig deïnstalleren en daarna opnieuw installeren. Je hebt best kans dat dat wel werkt. Anders zou ik het ook niet weten. 

Noordzee dat heb ik allemaal al meerdere keren gedaan. Ik moest dan eerst een van de drie installaties die ik mocht installeren opruimen om de iPhone weer opnieuw te kunnen installeren. Maar zonder succes.

Heb al eens voor info gebeld en kreeg toen - en die uitleg heb ik nooit geloofd - de mededeling dat er aan een nieuwe versie werd gewerkt. Dat is maand geleden geweest.

Maar ik ga maar verder zonder kpn veilig.

Bedankt.

Dank Noordzee & Huistijger! Heerlijk die bijnamen hier! Ik hou van de zee en van katten!

Reageer