Beantwoord

kpn veilig werkt niet meer op windows 7

  • 5 August 2019
  • 27 reacties
  • 1251 keer bekeken

na een nieuwe setup van windows 7 doet kpn veilig het niet meer op mijn pc er word gezegd dat ie niet meer ondersteund word terwijl de computer hiervoor met windows 7 het wel deed?????????
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 August 2019, 17:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

bij mij hetzelfde
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Mies1976 .
Niet alleen KPN veilig (F-secure) vindt dat, maar ook Microsoft.

De basisondersteuning van Windows 7 is al op 13 januari 2015 door Microsoft beëindigd.
Op 14 januari 2020 eindigt de laatste support en is Windows 7 voorbij. (bron)
Er komen dan geen veiligheids-updates meer dus het wordt prijsschieten voor de hackers.

Het wordt tijd om over te stappen op Windows 10.
Dus ben verplicht kosten temaken wat een onzin antivirus kosten windows kosten enzv pfff
Dus ben verplicht kosten temaken wat een onzin antivirus kosten windows kosten enzv pfff
Hallo @Mies1976 , Windows heeft standaard een ingebouwd gratis antivirusprogramma.
Reputatie 7
Badge +24
Dus ben verplicht kosten temaken wat een onzin antivirus kosten windows kosten enzv pfff
Met een Windows 7 licentie sleutel kun je kostenloos Windows 10 installeren. En Windows 10 kun je zo downloaden bij Microsoft. Wel op dezelfde pc uiteraard. Er bestaat een kleine kans dat je pc niet goed draait op Windows 10, dan heb je pech...
Hoi @Mies1976 . Welkom op het forum.
Los van de ondersteuning die op termijn ophoud kan ik nog helemaal nergens vinden dat KPN veilig niet meer zou moeten werken op een windows 7 PC.
Op de website staat:
  • Je hebt een PC of laptop met besturingssysteem Windows 7 service pack 1 of hoger.
Heb je een screenshot van deze melding?
Dan zou het theoretisch zo kunnen zijn dat @Mies1976 SP1 niet geïnstalleerd heeft.
Het probleem is bij mij opgelost. Bleek dat SP1 niet was geïnstalleerd. Na installatie kon ik KPN-safe installeren;-)
Top en fijn dat het allemaal nog draait op Windows 7! Mocht je nog andere vragen hebben, weet je ons te vinden!
Top en fijn dat het allemaal nog draait op Windows 7! Mocht je nog andere vragen hebben, weet je ons te vinden!
Hallo @Erwin_ , van @Mies1976 hebben we nog geen reactie gehad of het is opgelost.
Het is alleen bij @mibi1960 opgelost.
Oops. Ik ben te voorbarig! Dank voor de alertheid, @Jan-D :)

@Mies1976 : Hoe is het ondertussen bij jou?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 🙂
Reputatie 2
Op 14 januari 2020 eindigt de laatste support en is Windows 7 voorbij. (bron)
Er komen dan geen veiligheids-updates meer dus het wordt prijsschieten voor de hackers.
Het wordt tijd om over te stappen op Windows 10.

We zullen zien of dat zo'n vaart loopt.
Diverse windows 10 versies is de support al van afgelopen.
Diverse overheden hebben windows 10 onveilig verklaard. Dat is nog niet veranderd. Dus om dat nu zonder enige kritiek te adviseren?
En Linux kan ook nog.

Scholen vinden windows 7 een prima platform om de komende vier jaar nog op te werken, enige voorwaarde is een los anti-virus programma. Privacy van kinderen hoort het hoogste goed te zijn.

Het prijsschieten begint bij de processor, die nu een groot hackers-lek is. Zelfs nieuwe computers die vorig jaar verkocht werden hebben vele nog geen bios update voor om dat euvel op te lossen. En als het er is: wie update zijn bios? Vast niet iedereen, sommigen (waarvan een groot deel dit forum niet eens bezoekt) weten niet eens wat dat is of hoe dat moet.

Er kan altijd iets onverwachts gebeuren maar ik zou me voorlopig niet zo druk maken over windows 7 en daar nog even lekker op door werken. De windows explorer webbrouwser (waar deze internet pagina mee bekeken kan worden) zou ik niet meer gebruiken, maar daar zijn genoeg gratis alternatieven voor die simpel te installeren zijn.
Reputatie 7
Badge +24
De issues met Windows 10 gaan volgens mij meer om de privacy. En niet zo zeer om de veiligheid. Windows 10 is wel veilig. Maar Microsoft doet nu met Windows 10 Google na.

Google heeft Android zo in elkaar gezet dat je er met goed fatsoen niet aan ontkomt om een gmail adres aan te maken en je daarmee in Android te registreren. En vervolgens worden er heel veel gegevens over je bij Google verzameld.

Microsoft doet dat nu ook met Windows 10. Er word op aan gestuurd dat je een Outlook account aanmaakt en dat je je daarmee aanmeld. En ja ... daar hebben sommige partijen hun bedenkingen bij ja...
Reputatie 7
Diverse overheden hebben windows 10 onveilig verklaard.
Heb je daar voorbeelden van?

Het prijsschieten begint bij de processor, die nu een groot hackers-lek is. Zelfs nieuwe computers die vorig jaar verkocht werden hebben vele nog geen bios update voor om dat euvel op te lossen. En als het er is: wie update zijn bios? Vast niet iedereen, sommigen (waarvan een groot deel dit forum niet eens bezoekt) weten niet eens wat dat is of hoe dat moet.
Bij moderne computers wordt een bios update, net als de Windows update, gelukkig gewoon gepusht en krijg je die dus vanzelf binnen.
Reputatie 7
Microsoft doet dat nu ook met Windows 10. Er word op aan gestuurd dat je een Outlook account aanmaakt en dat je je daarmee aanmeld. En ja ... daar hebben sommige partijen hun bedenkingen bij ja...
Ook ik heb daar mijn bedenkingen bij, maar bij Microsoft is het in ieder geval nog mogelijk om gewoon lokale accounts te gebruiken. Geen enkele Windows 10 machine draait bij ons met inlog via een Microsoft account, wij gebruiken alleen lokale accounts.
In Android zorg ik er altijd voor niet ingelogd te zijn in Chrome. (Voor wat het waard is.)
Reputatie 7
Badge +24
Nou... volgens mij installeert Windows update geen bios updates. Als je de tools van de moederbord fabrikant geïnstalleerd hebt staan, dan kun je daarmee een nieuwe bios installeren. Maar dat gaat meestal niet automatisch dacht ik.

Er worden wel microcode updates verspreid. Dit houd volgens mij is dat het besturingssysteem bij het opstarten van de pc aangepaste code inlaad bij de processor. Het is volgens mij niet gelijk aan een bios update. Het inladen van deze microcode moet elke keer bij opstarten gebeuren.
Reputatie 7
Nou... volgens mij installeert Windows update geen bios updates.
PC's van bijvoorbeeld HP, Dell en Microsoft zelf krijgen wel degelijk bios updates gepusht via de Windows update.
Intel PC's (NUC's) hebben hun eigen software om de bios en drivers te updaten, maar ook daar geschiedt het automatisch.
Reputatie 7
Badge +24

Microsoft doet dat nu ook met Windows 10. Er word op aan gestuurd dat je een Outlook account aanmaakt en dat je je daarmee aanmeld. En ja ... daar hebben sommige partijen hun bedenkingen bij ja...Ook ik heb daar mijn bedenkingen bij, maar bij Microsoft is het in ieder geval nog mogelijk om gewoon lokale accounts te gebruiken. Geen enkele Windows 10 machine draait bij ons met inlog via een Microsoft account, wij gebruiken alleen lokale accounts.
In Android zorg ik er altijd voor niet ingelogd te zijn in Chrome. (Voor wat het waard is.)

Hier ook lokale accounts. Maar je moet bij nieuwe installatie heel goed kijken hoe je dat instelt.
Reputatie 7
Maar je moet bij nieuwe installatie heel goed kijken hoe je dat instelt.
Precies, vandaar ook mijn bedenkingen. 😉
Reputatie 7
Badge +24
Ik ben vorige week een laptop bij mij in de familie tegen gekomen die ik jaren geleden netjes geinstaleerd had, win 10 met lokaal account, maar waar nu elke keer bij opstarten ingelogd moest worden met outlook account. En die persoon was daar helemaal niet blij mee, dat elke keer inloggen bij opstarten. Ik heb me er verder niet in verdiept.
Reputatie 2
Verbazingwekkend dat jullie niet weten dat China en Rusland openlijk verklaard hebben geen vrieden van W10 te zijn. Kritieke computers mogen daar niet op W10 draaien. Dat is overigens bij sommige sectoren in Nederland ook zo. Ik sluit niet uit dat we net als bij XP een gezelschap krijgen dat nog windows 7 updates krijgt die het algemene publiek wellicht onthouden worden.

Dat is niet de eerste keer. Van een andere orde maar wel enigszins vergelijkbaar was enige tijd geleden dat sommige financiële instellingen nog HEEL lang OS2 gedraaid hebben uit veiligheidsoverwegingen.

Voor intel processoren had een leuke amerikaanse unit een extra bitje laten maken, de rest van de wereld werd dat jaren niet medegedeeld. Dat is in de meeste recente computers niet opgelost. Voor sommige modellen bestaat een gedeeltelijke oplossing. Een echte oplossing is zeldzaam. Een automatische bios update is het eerste wat geadviseerd wordt niet te doen, dat wordt geadviseerd handmatig uit te voeren.
Reputatie 7
Verbazingwekkend dat jullie niet weten dat China en Rusland openlijk verklaard hebben geen vrieden van W10 te zijn.
Oh ... juist ... Rusland en China ... eh ... dan weet ik nu hoeveel waarde ik daar aan moet hechten.

Ik sluit niet uit dat we net als bij XP een gezelschap krijgen dat nog windows 7 updates krijgt die het algemene publiek wellicht onthouden worden.
Dat zal zeer zeker het geval zijn, wetende dat zelfs vandaag de dag nog altijd security fixes worden uitgerold op Windows XP voor kritische veiligheidslekken.
Reputatie 7
Badge +24
Ik snap niet dat China en Rusland überhaupt nog een besturingssysteem uit Amerika willen gebruiken 😁
Reputatie 2
Ik snap niet dat China en Rusland überhaupt nog een besturingssysteem uit Amerika willen gebruiken 😁
Hetzelfde geldt voor processoren, waar al jaren achterdeurtjes in zitten. Maar blijkbaar is het lastig een goed alternatief te lanceren want niet iedereen wil over op bijvoorbeeld Linux. Veel software is voor Windows beschikbaar en een andere issue is dat veel jeugd zijn computer ervaring begint op Windows besturingssystemen en daar dus ervaring in heeft, wat inwerktijd en bijbehorende kosten scheelt. De hele wereld ligt op deze manier steeds meer open voor massa spionage of bedrijfsspionage en zeker als het om grote belangen gaat.

Die discussie over of windows wel gebruikt moet worden speelt ook in enkele sectoren in Nederland. In ieder geval wordt ook hier W10 niet overal als een optie gezien. Het wordt afwachten hoe lang andere versies actief blijven of wat het dan wordt.

..., wetende dat zelfs vandaag de dag nog altijd security fixes worden uitgerold op Windows XP voor kritische veiligheidslekken.
Het eerste deel zal ik maar niet op reageren. Ik zit niet meer zo in het XP verhaal maar weet dat diverse bedrijven en overheden contracten hebben met Microsoft voor "extended support" op windows XP. Wat ik mij afvraag is of die ook aan privé personen beschikbaar gesteld worden en zo ja of iemand een inschatting kan maken hoeveel van die ontwikelde veiligheids updates nog aan het publiek beschikbaar gesteld zijn of worden.

Voor het geval iemand nog weet wat OS2 was, dat liep nog heel lang door, maar je hoorde daar in de publieke media niets van.