Beantwoord

kpn veilig werkt niet meer op windows 7

  • 5 August 2019
  • 27 reacties
  • 1252 keer bekeken

na een nieuwe setup van windows 7 doet kpn veilig het niet meer op mijn pc er word gezegd dat ie niet meer ondersteund word terwijl de computer hiervoor met windows 7 het wel deed?????????
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 August 2019, 17:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Ik zit niet meer zo in het XP verhaal maar weet dat diverse bedrijven en overheden contracten hebben met Microsoft voor "extended support" op windows XP. Wat ik mij afvraag is of die ook aan privé personen beschikbaar gesteld worden en zo ja of iemand een inschatting kan maken hoeveel van die ontwikelde veiligheids updates nog aan het publiek beschikbaar gesteld zijn of worden.
Nee, particulieren kunnen geen "extended support" overeenkomst aangaan met Microsoft.
Wel heeft Microsoft in mei 2019 ook voor particulieren nog een security fix uitgerold om een zeer serieus lek in Remote Desktop te dichten. Naar mijn weten is dat tot op heden ook de laatste geweest. Microsoft XP moet je mijns inziens anno 2019 ook echt niet meer willen gebruiken.
Reputatie 7
Die discussie over of windows wel gebruikt moet worden speelt ook in enkele sectoren in Nederland. In ieder geval wordt ook hier W10 niet overal als een optie gezien.
Heb je voorbeelden van sectoren waar dat speelt?