Beantwoord

KPN Veilig werkt niet op iMac

  • 27 January 2020
  • 13 reacties
  • 1427 keer bekeken

Probeer al maanden KPN Veilig (versie 17.7 20591) werkend te krijgen op iMac met macOSCatalina 10.15.2

Tot heden is dat - ondanks vele malen verwijderen van KPN Veilig en opnieuw installeren) niet gelukt.

KPN Veilig blijft hardnekkig melden: Uw Computer is niet beveiligd. Dit ondanks het feit, dat Virusbescherming en Browserbeveiliging als actief worden gemeld.

Ondanks het feit, dat de browserextendie (voor Google en Safari) zijn ingesteld/toegevoegd, blijft de melding De GoogleChrome browserextensie is niet in gebruik. Verder: Controleren op updates is mislukt; Storing van de Security Cloud.

Wat kan ik nog meer of anders doen om KPN Veilig echt werkend te krijgen? Is KPN Veilig ondanks deze meldingen toch actief???

icon

Beste antwoord door Roelandkpn 4 February 2020, 17:52

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @Aad Heijtink HIA 

 

Helpt de informatie uit dit topic?

KPN Veilig werkt niet in Safari

Nee, helaas niet

Reputatie 7
Badge +28

Heb je bij het verwijderen het officiële verwijderingsprogramma gebruikt?

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig/kpn-veilig-op-mac.htm
 

Want anders krijg je het niet meer werkend. 
 

Los daarvan is het installeren van KPN Veilig eigenlijk overbodig. Apple houdt de beveiliging van jouw Mac zelf in orde mits je de updates installeert. 

Reputatie 7
Badge +17

@Aad Heijtink HIA Welkom op ons Forum! Goed dat je KPN Veilig wilt gebruiken en jammer dat dit niet van zijn leien dakje gaat. Wat Noordzee zegt is inderdaad de beste manier om het werkend te krijgen. Verwijder de KPN Veilig installatie hélemaal van de pc. Start de PC opnieuw op, het kan zijn dat de pc dit uit zichzelf al vraagt. Hierna kan je weer een schone installatie installeren. Als het goed is werkt het dan wel weer. Op dit moment is het programma waarschijnlijk niet (goed) geïnstalleerd, dat zal ook de reden zijn dat er geen updates binnengehaald kunnen worden.

Heeft het in het verleden wel altijd gewerkt of nog helemaal niet? 

Verwijderen en opnieuw installeren is al minstens 10x gebeurd.

Helaas heeft KPN Veilig nog nooit gewerkt op mijn Mac.

Reputatie 7
Badge +28

@Aad Heijtink HIA 
Maar heb je het wel verwijderd via het officiële verwijderingsprogramma? 

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig/kpn-veilig-op-mac.htm
 

Altijd met het juiste KPN verwijderingsprogramma gedaan, ja.

Reputatie 7
Badge +28

Dan gaat het gewoon niet meer werken op een Mac. Maar dat is ook niet nodig. Apple regelt zelf de beveiliging. 

Reputatie 7
Badge +17

@Aad Heijtink HIA Vervelend dat het nog niet werkt. Je had het ook al proberen te installeren via een andere browser bijvoorbeeld Google Chrome? 
KPN Veilig zou gewoon moeten werken, al dien je dit vermoedelijk eerst te installeren via een andere browser dan safari. 
Als je dit ook al geprobeerd hebt, wil je het dan laten weten? Wellicht heeft @huistijger nog tips? 

Reputatie 7
Badge +28

Ik weet dat huistijger geen fan is van KPN Veilig. 

Los daarvan zijn er al een paar maanden problemen met KPN Veilig in combinatie met de laatste software updates van Apple. Dit is doorgezet naar de afdeling "productie".

Meer info :

https://forum.kpn.com/kpn-voel-je-veilig-93/kpn-veilig-werkt-niet-na-update-483466#post861103

  

Laatste bericht van KPN hierover: 

Bericht van KPN ontvangen: een update van KPN Veilig kan niet meer worden geïnstalleerd op 10.3.3.

Reputatie 7
Badge +17

@Noordzee Bedankt voor deze link. Ik heb Marcia even benaderd, zij heeft het helaas niet kunnen doorzetten omdat die topic starter niet terugkwam. Ik ga onze ontwikkelaars vragen wat de beredenering is achter het ‘niet meer ondersteunen/functioneren’, dit is namelijk wel zo netjes voor onze klanten. Daarnaast moet dit natuurlijk even op onze website vermeld worden. 
Zodra ik meer weet, kom ik bij jullie terug.

Reputatie 3
Badge +1

Onder macOS Catalina worden meer permissies gevraagd voor bepaalde rechten. KPN Veilig heeft volledige toegang nodig tot de schijf om zo optimale bescherming te bieden. Dit is altijd zo geweest, maar door een wijziging in macOS moet de gebruiker hier nu expliciet toestemming voor geven.

De stappen zijn als volgt:

  • Apple logo links bovenin klikken, Systeemvoorkeuren.
  • Klik Beveiliging en privacy
  • Klik Privacy
  • Klik ‘Volledige schijftoegang’
  • Klik links onderin op het slotje en voer je wachtwoord in (het wachtwoord van je macOS profiel)
  • Vink KPN Veilig aan
  • Sluit het slotje (door erop te klikken)

 

Reputatie 7
Badge +17

@Roelandkpn Bedankt voor de helpende hand. Kun je hier mee uit de voeten @Aad Heijtink HIA? 
Laat het maar weten als we nog iets voor je kunnen betekenen. :slight_smile:

Reageer