Beantwoord

kpnONveilig?

• 16 oktober 2018
  • 8 reacties
  • 108 keer bekeken

KPNveilig op mijn iphone gezet, maar als ik met kpnveilig een website bezoekt wordt altijd aangegeven dat de webservice die veiligheidsinformatie over sites geeft momenteel niet kan worden bereikt....... en dat de verbinding met de server binnenkort wordt hersteld. Diverse dagen achter elkaar geprobeerd maar altijd geen webservice.
Dus eigenlijk kpnONveilig..... Of is het nog noodzakelijk een instelling te wijzigen waarmee de webservice wel beschikbaar komt?
icon

Beste antwoord door Alex_P 19 oktober 2018, 12:52

Hi kaki, welkom op het forum. Er is onlangs wel een upgrade voor Safari op de Mac, ik heb het vermoeden dat dit de oorzaak is. Zou je willen proberen om dit opnieuw te installeren op je Iphone?
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hi kaki, welkom op het forum. Er is onlangs wel een upgrade voor Safari op de Mac, ik heb het vermoeden dat dit de oorzaak is. Zou je willen proberen om dit opnieuw te installeren op je Iphone?
Reputatie 7
Badge +19
Kaki, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Zoals aangegeven gaat het om een iphone en niet om een mac. Safari is op mijn iphone up to date. Ik heb op mijn iphone ook google chrome staan. Het gaat om de volgende melding: De webservice die veiligheidsinformatie over sites geeft, kan momenteel niet worden bereikt. U kunt doorgaan met browsen, maar u kunt het beste alleen sites bezoeken die u vertrouwt. De verbinding met de server wordt binnenkort hersteld..
Deze melding komt alleen bij sommige sites voor. En dat is vreemd. De beschikbaarheid van een webservice is toch niet afhankelijk van de site die je bezoekt?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @kaki
Heb je wel de nieuwste IOS er op gezet? (IOS 12)
Als je dat gedaan hebt dan heb je KPN-veilig helemaal niet nodig en er alleen maar last van.
Ik doe alleen de updates die worden aangeboden op mijn iphone. Op dit moment staat er iOS 11.4.1 op.
Dus nog geen update aangeboden gekregen voor iOS12.
Het betreft een iphone 6. Waarom heb je bij iOS12 geen kpnveilig nodig?
Reputatie 7
Badge +19
Je kunt ook zelf software ophalen, via Instellingen Algemeen
Mac en iPhone zijn erg goed beveiligd tegen virussen en aanvallen, zolang je er maar voor zorgt dat je geregeld de nieuwste software binnenhaalt.
Het is geen windows of zo die overspoelt wordt met virussen.
Daarom is het wel verstandig om op de Mac een (eigen) virusscanner te draaien, maar de mijne heeft nog nooit wat gevonden in die +- 10 jaar dat ik Mac gebruik.
De iPhone hoeft helemaal niet, die kun je rustig zo gebruiken, maar zoals ik al zeg, zorg wel voor de nieuwste updates.
Duidelijk. Echter blijft wel de vraag waarom de beschikbaarheid van de webservice van kpn afhankelijk is van de site die je met kpnveilig bezoekt.
Reputatie 7
Badge +19
Die vraag kan ik niet beantwoorden, maar daar zijn weer anderen voor die dat wel kunnen.
Ze komen vast wel aan dit topic toe, dus even geduld kaki.

Reageer