Beantwoord

lastig gevallen door 010 - 020 - 070 nummers / oplichters

  • 8 July 2020
  • 15 reacties
  • 3394 keer bekeken

deze engels sprekende persoon belt mij geregeld op mijn mobiel, geblokkeerd....maar dan bellen ze weer met een ander nummer deze engels sprekende persoon belt mij geregeld op mijn mobiel, geblokkeerd....maar dan bellen ze weer met een ander nummer 020 een 070 of een 010 kerngetal
hoe is het mogelijk dat zij gebruik kunnen maken van verschillende netnummers, kpn zou dit onmogelijk moeten maken
andere nummers die de zelfde persoon gebruikt
020 369 8410
010 668 0502
070 568 0394
070 568 0392
070 568 0395
hoe is het mogelijk dat zij gebruik kunnen maken van verschillende netnummers, kpn zou dit onmogelijk moeten maken
 

icon

Beste antwoord door PeterG 9 July 2020, 17:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @allerdaags 
KPN kan dat wel onmogelijk maken maar ze mogen het niet onmogelijk maken.
Dus je zult ze zelf moeten blokkeren.

Gewoon STUG in het NEDERLANDS blijven reageren. De persoon die ik toen (maanden geleden) aan de lijn had had het na 30 à 45 seconden gezien en verbrak de verbinding. Tot nu toe heerlijke stilte.

Hoi @allerdaags . Welkom op het forum.

Het telefoon netwerk wordt door ons onderhouden maar dat wil niet zeggen dat we er ook zomaar blokkades op kunnen zetten. Zo lang mensen geen illegale dingen doen, staat het vrij om elkaar te bellen.

Neemt niet weg dat dit natuurlijk vervelend is. Ik hoop dat het vanzelf ophoud. 

ophouden geloof ik niet, ik ben al 2 jaar haast wekelijks zulke nummers aan het blokkeren op mijn mobiel.  Maar we leven in Nederland waar bepaalde mensen gewoon andere mensen mogen proberen op te lichten. Een voordeel de media heeft dan weer wat te schrijven… ze maken er zelfs al tv programma’s over….. dan zou ik denken dat de instanties die het kunnen voorkomen proberen mee te werken aan deze manier van lastigvallen en proberen op te lichten…. Maar dat is Nederland je krijgt alle mogelijkheden en hulp in dit land….

Sta je ingeschreven bij Bel-me-niet? Ook met je mobiele nummer?

Ik heb al zeker een jaar of 10 hetzelfde 06 nummer en krijg dat soort telefoontjes écht nóóit. Ligt er denk ik toch aan waar je je nummer achterlaat. Bv “openbaar” in je Facebook enzo. Ook staat mijn mobiel niet in online gidsen en kan niet opgevraagd bij de informatiediensten 18xy.

het bel me niet werkt maar even.

ik bel veel internationaal, en er is handel in zakelijke mobile nummers zeker in china, en ik sta ook niet gemeld bij informatie diensten.

het bel me niet werkt maar even.

Tja, heel vervelend. Die lui wisselen sneller van nummer dan ik van shirt.

En blokkeren… dan blijf je bezig.

Maar: als een nummer belt dat niet in je contactenlijst staat en je dus alleen een nummer ziet, ben ik ook niet heel snel geneigd deze aan te nemen.

Of lekker laten bellen (ik gebruik o.m. om deze reden geen voicemail) of stug in het Nederlands tegen ze praten. Zijn ze ook snel klaar met je.

gisteren 6x gebeld geregeld met een ander net nummer van 088 tot 044 gek word je er van

deze week 63x gebeld ik  blokkeer geregeld de nummers maar deze personen hebben blijkbaar de mogelijkheid om via netwerk aan andere landnummers en netnummers te komen.

 

gek word je er van

Waar heb je je nummer de laatste jaren overal vermeld? Ik heb het nummer al zeker 15 jaar (wsl langer) en heb dit écht nooit.

Ik vermeld mijn tel. nummers nergens. Ook (zeker) niet op sociale media profielen e.d.

Als het zoveel is lijkt mij de enige manier om ervan af te komen een ander nummer te nemen. (nummerwijziging is gratis). Wel lastig met bv DigiD. ING is tegenwoordig niet meer met sms-controle dus dat scheelt alweer.

Ik ben het helemaal eens met Allerdaags. En zeker oneens met hen die zeggen niets te kunnen doen en gewoon niet opnemen. Wij Nederlanders en zij die met ons serieus verbonden voelen aan het Nederlandse volk moeten andere geluiden laten horen. Komop KPN jullie voorop. Hoezo KPN mag niets. Nee niet als KPN alleen maar gezamenlijk met alle klanten van KPN er tegen aan. We moeten niet alleen staan zoals Allerdaags dit moet doen. Je blijft bezig met blokkeren. KPN van wie mogen jullie niets. Dat is niet helder genoeg. Waar moeten wij met ons allen terecht. Radar erbij inschakelen? helpt dat gezamenlijk?

fijn dat er meer mensen zo overdenken…. maar ik krijg zeker 4 tot 5 x per week nog de zelfde telefoontjes,op mijn mobiel, alleen blokkeer ik ze telkens.. maar telkens komen er nieuwe nummers bij…. lijkt toch dat ongewenste personen de hand boven het hoofd worden gehouden door kpn… maar ja dat is Nederland waar alles kan en mag zo lek is ons rechtssysteem

Ik snap de ergernis. Maar het is in Nederland niet verboden om iemand anders te bellen. Helaas zijn er mensen die hier vervelende bedoelingen mee hebben maar dat is voor KPN  onmogelijk te controleren en die rol hebben we ook niet. Als er misdrijven gepleegd worden is dat een zaak van de politie. 

politie verwijst terug naar kpn, want als de misdaad al is geplaatst kan de politie er niets meer mee, zij noemen het voorkomen is beter dan…. en als je het wil voorkomen loopt je weer vast want de misdaad is nog niet geplaatst…. zouden we dan toch kees van de spek er op los moeten laten… met de tv gaan alle deuren in nederland open…. komt zelfs de koning terug van vakantie….

Dag Allerdaags,

Helemaal eens maar over het politiewerk kan ik niets vertellen. En ja Kees van de Spek is wel iemand die dit soort zaken doen kan. Maar je hebt meer mensen nodig om dat voor elkaar te krijgen. Mensen die alleen maar kunnen vertellen dat niets helpt dan schiet je er niets mee op. Je zou die instantie kunnen mailen wat er moet gebeuren om dit onder de aandacht te krijgen. Is dat 100 mensen die deze klachten ondervinden? Of minder.

 

 

 

Het is ondoenlijk al die nummers te gaan blokkeren. Bovendien zijn het vaak gewoon officiële nummers die ACM uitgeeft. De nummers zijn niet van KPN of de andere providers. Geen van de providers blokkeert op 'landelijk’ niveau. Met een Fritzbox kun je je nummers voor je vaste telefoon inkomend blokkeren.

Heel vaak is het nummer in de weergave ook valselijk meegezonden.
Heb ik met mijn eigen vaste nummer gehad; werd ineens 2 à 3 X per dag gebeld door mensen die mij 'terugbelden'. Echt nooit die mensen gebeld.

ACM geeft de telefoonnummers in Nederland uit. In eerste instantie zijn zij er verantwoordelijk voor. Leg je bezwaren dus eens daar neer.

Verder: hoe ga je met je eigen nummer om? Vermeld je het in Social Media; ook in besloten gedeelten? Zelf doe ik dat niet. Mijn mob. nummer heb ik al zeker 15 jaar nu, maar nooit van dat soort belletjes. En via mijn vaste, al 32 jaar in gebruik, de laatste jaren ook niks meer. Bel-me-niet register en tegen bedrijven zeg ik consequent me uit hun bestand te halen 'want ik kom toch niet meer terug'. Bedrijven mogen je nog tot 10 jaar na beëindiging van je abo bellen.