Beantwoord

Macbook pro geen groene vinkjes meer bij resultaten

  • 10 October 2020
  • 19 reacties
  • 384 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds enig tijd heb ik bij de zoekmachines geen groene vinkjes meer bij de resultaten.

De versie van me  mac is OS Catalina 10.15.7 {safari}.

Ik heb kpn veilig meerdere malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en de versie van kpn veilig is 17.7 {31693}.

 

icon

Beste antwoord door Andrea O 14 October 2020, 15:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 2

Het is weer opgelost opnieuw installeren en de nieuwe update wordt bij gewerkt naar versie 17.9{35210}.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Andrea O, fijn dat de groene vinkjes terug zijn en bedankt dat je hier nog even komt melden dat het opgelost is  :blush:

Reputatie 2

wachten weer op een nieuwe update van kpn veilig , weer geen groene vinkjes bij zoek resultaten.

Macbook macOS 11.0.1. [Big Sur]. Kpn veilig versie 17.9 [35210]

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Andrea O 
Op een macbook heb je geen KPN-veilig nodig.
Gooi dat onding er af, je hebt er alleen maar last van.

Zolang je maar elke keer de nieuwste updates binnenhaalt ben je hartstikke veilig met een macbook of een iMac.
Als je het al niet vertrouwd download dan een gratis (of betaalde) virusscanner speciaal voor de mac in de Appstore.

Je hebt -wel- KPN-veilig of een andere virusscanner nodig als je ook windows-software op je mac installeert. 

Reputatie 2

@huistijger .     gratis virus scanners zijn juist virussen bijvoorbeeld A*G , kpn veilig is een betaalde en moet ook werken voor Mac.

in deze tijd heb je er gewoon 1 nodig, zeker met phisings mails van bank enz...maar het is meestal wachten dat die weer word bijgewerkt naar de juiste versie.

het is wachten op f-secure dat ze de versie weer bij werken, het is bij zoek resultaten dat die geen groene vinkje aangeeft als er een nieuwe update komt van apple.

Dan is het wachten op een update van f-secure maar verder wat je aangeeft heb ik er geen last van, zal me god niet weten hoe die anders in de weg zit.

Kpn veilig is toch voor windows en macOS.

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig/kpn-veilig-op-mac.htm

Reputatie 7
Badge +21

Als je er tevreden mee bent @Andrea O dan is er niets op tegen hoor.
Maar geloof me, je hebt het niet nodig op de Mac.
Apps uit de appstore zijn gegarandeerd virusvrij, daar zijn hele strenge eisen voor om toegelaten te worden.

Reputatie 2

Maar we zitten op het internet google bijvoorbeeld, maar er is denk ik weer een update opkomst want de groene vinkjes werken weer niet bij zoek resultaten.

Reputatie 7
Badge +20

Je zou kunnen kijken of het helpt om de ‘veilig browsen’ optie even uit te schakelen in de instellingen en daarna opnieuw in te schakelen, daar vallen de reputatie vinkjes onder volgens mij. Mocht dat geen verschil maken dan kan het inderdaad zijn dat het weer met een update te maken heeft!

Reputatie 2

@Maja_ veilig browsen uitschakelen bij safari ? ik heb verder geen update gehad op de MacBook, sinds een 2 dagen doet die dat niet meer. Normaal gesproken als er een update komt op de MacBook doet die het ook even niet, maar dan komt er meestal snel een update vanuit kpn veilig dan is het opgelost. Ik heb kpn veilig al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het heeft niet geholpen, het maakt ook niet uit welke versie dat je heb van iOS er staat er hier nog 1 en daar doet die het ook niet meer op sinds een dag of 2.

Reputatie 7
Badge +20

Nee, ik bedoel de veilig browsen optie in KPN Veilig, dit is een optie die bij de instellingen staat in de KPN Veilig beheerpagina. Zou je eens willen kijken of dat nu een verschil maakt?

Reputatie 2

@Maja_ dat werkt helemaal niet, ik heb het geprobeerd dan wordt het teken van kpn veilig oranje bovenaan. Maar dan nog steeds geen groene vinkjes bij zoekresultaten op bijvoorbeeld google.

Reputatie 2

Wachten tot dat er een update komt, hoop ik.

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, ik heb verder ook geen trucjes meer, dus de kans bestaat dat het inderdaad komt doordat er weer een update doorgevoerd moet worden!

Reputatie 2

Ik vind het ook omslagtig dat je eerst een andere zoekmachine moet installeren zoals Chrome of firefox om kpn veilig te installeren wat die eigenlijk aangeeft op de site van jullie. 

Ik vind dat ze vanuit Kpn er daar iets aan moeten doen, dat je gewoon met safari/iOS het kunt installeren zonder een andere te downloaden zoals firefox of Chrome , het is ook geen excuus door te zeggen een heleboel mensen doen dat.

Je wilt je Mac zo schoon mogelijk houden.

  

 

Reputatie 2

 

.

Reputatie 2

kpn veilig installeren op MacBook [iOS] zonder wit scherm te krijgen via deze link en  zonder een andere browser te installeren:

https://safeavenue.f-secure.com/iframe/-sso/kpn_veilig/

Malwarefilter aanzetten via deze link:

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/malwarefilter.htm

 

enigste probleem wat regelmatig voorkomt zijn dat er geen groene vinkjes zijn bij zoekresultaten,

meestal na update van F-Secure is het probleem dan verholpen.

Bij de eerste keer installeren vergeet niet bij systeemvoorkeuren/beveiliging en privacy dan privacy en dan aan de linkerkant volledige schijftoegang kpn veilig aan te vinken.

 

nu op dit moment speelt het ook dat er geen groene vinkjes zijn bij zoek resultaten.

Mensen die zeggen apple is van zich zelf ook goed beveiligd is ook wel zo, maar de dag van vandaag gebeurt er veel op het internet/internetbankieren/ enz….is het wel verstandig om een extra beveiliging te hebben.

Reputatie 2

 

What's New in F-Secure SAFE for Mac

 
By Sami_OLast Updated: Feb 1, 2021

 

What's New in F-Secure SAFE for Mac 

This article outlines important changes and features, as well as fixes released in the latest versions of F-Secure SAFE for Mac. 

Version 17.10 MR1 (build 36673)

Released February 2021 

Improvements and optimization for Real-time protection 

Improved the way file system events handle long path names 

DeepGuard 

Improved automatic policy generation during learning mode 

Browsing Protection 

Fixed an issue with how the website rating icon is injected on Google search pages 

Action required after upgrade 

This step is only required if the product is running macOS 10.14 (Mojave) and macOS Catalina lower than 10.15.5. 
After the product has been upgraded, you must allow a new system extension from F-Secure for the product to function properly. macOS notifies you through a "System Extension Blocked" dialog, and from here, you can access Security Preferences and allow the system extension. 
SAFE does not rely on kernel extensions when running on macOS versions starting from 10.15.5. Therefore, macOS versions from 10.15.5 upwards do not require this step and your approval for SAFE to operate. 
 
 

er is bij F-secure een update voor Mac gebruikers maar het duurt even voordat het bij Kpn uit gerold word.

Als het goed is lost deze versie het probleem op, ben benieuwd wanneer die komt

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, heel fijn dat er weer een update gepland staat, ik hoop inderdaad voor je dar het nu die update allemaal weer naar wens is!

Reputatie 2

.