Beantwoord

Melding "Browserextensie geïnstalleerd" bij opstarten Firefox

  • 6 January 2019
  • 6 reacties
  • 305 keer bekeken

Geachte helpdesk,

Telkens als ik mijn browser Firefox (versie 64.0) voor Mac OSX opnieuw opstart, opent zich een standaard tabblad met daarin de melding:

"Browserextensie geïnstalleerd

U hebt de extensie voor Browserbeveiliging voor deze browser geïnstalleerd.
U kunt dit tabblad nu sluiten."

Ik vermoed dat het hier gaat om KPN Veilig van F-secure.
Hoe kan ik van deze melding af komen?

Overigens kwam ik hier achter toen bleek dat de extensie automatisch uitgeschakeld was. Ik heb geen idee waardoor dat is gebeurd en hoe lang deze uitgeschakeld is geweest. Ik vermoed dat het te maken heeft met een update van Firefox, dat nogal eens kritisch is op zijn plug-ins.

Ik hoor graag!

Maszek
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 7 January 2019, 13:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi Maszek. Welkom op het forum!
Ik herken dit. Hetzelfde gebeurde mij bij chrome. Ik neem aan dat je wél gebruik wilt maken van deze functionaliteit? Ik krijg het idee dat firefox niet 'onthoud' dat de extensie is geïnstalleerd. Of wellicht is de map waarin de extensie wordt opgeslagen tegen schrijven beveiligd. Het zou ook een extra security instelling van ff kunnen zijn, zoals je zelf al schrijft. Helaas ben ik zelf een chrome gebruiker en ken ik de finesses van firefox niet zo goed.
In veel gevallen is het opnieuw installeren van pc veilig de beste oplossing. Dan zou hij met de juiste rechten alles correct moeten implementeren zodat je deze melding maar éénmalig krijgt.
[h4]Hoi, @Maszek ? Ik heb niks meer gehoord en ga er voorlopig van uit dat het is opgelost. Als het probleem zich blijft voordoen, laat je het dan weten? [/h4]
Hoi Erwin_

Beetje suffe vraag, misschien, maar hoe de-installeer ik de KPN Veilig app op een manier dat alle instellingen ook worden verwijderd?

Ik hoor graag,

Maszek
Helemaal niet suf. Als jij software bij het vergrootglaasje intypt kom je bij het software centrum uit. Hier staat KPN veilig ongetwijfeld tussen. Vanuit daar zou ik het programma de-installeren..
Dag Erwin_

Tot dusver heb ik geen tijd gehad om te reageren.

Als ik 'software' intyp bij het vergrootglaasje (ik neem aan dat je spotlight bedoelt), kom ik niet uit bij het software centrum. De gehele term 'software centrum' geeft op MAC OSx 10.14.2. ook geen resultaten.

De reden tot mijn vraag is deze. KPN Veilig is niet helemaal hetzelfde als de F-secure add-on voor Firefox. De eerste bewaakt mijn hele macbook, de tweede alleen mijn internet activiteit die ik uitvoer met Firefox (klopt deze aanname?).

Hoef ik nu alleen de Ff add-on te verwijderen, of moet ik KPN Veilig óók verwijderen?

En hoe weet ik zeker dat gebruikersinstellingen ook geheel worden verwijderd? Soms kunnen installatiefoutjes daarin worden opgeslagen, met als gevolg dat ze bij herinstallatie weer verschijnen.

Ik hoor graag!

Maszek
Oops. Ik ging er klakkeloos van uit dat jij een windows pc hebt. Mijn excuses. :-)
Als die extensie door KPN veilig is geïnstalleerd horen ze bij elkaar en wordt de extensie aan en uit gezet via de app. Het issue wat jij hebt kun je toch het beste oplossen door alles te verwijderen en op nieuw te installeren. Zo zou het programma zelf alles netjes moeten herstellen.
Mijn advies is dus om KPN veilig even helemaal te verwijderen.