Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

melding: er is een probleem opgetreden met realtime scannen, hoe kan ik dit weer in orde krijgen?

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
melding: er is een probleem opgetreden met realtime scannen, hoe kan ik dit weer in orde krijgen?

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

7 Reacties

Reputatie 6
Badge +26
Welk programma(?) geeft deze melding en heb je hier evenuteel een screenshot van?
Reputatie 6
Badge +22
Welkom soppet, krijg je deze melding in KPN Veilig? Staat er nog meer informatie bij de foutmelding? Kun je een screenshot maken en deze in een reactie plaatsen?
Al twee maal opnieuw begonnen volgens de instructies, maar niets hielp, ik kan de foutmelding niet wegkrijgen. Je kunt scannen maar dat lost niets op.
Deze melding krijg ik te zien: Er is een probleem opgetreden met realtime scannen
Versie: 16.4 (15923) Database versie.
En op het grotere Kan Veilig startscherm staat:
Uw computer is niet beveiligd met rood kruis.
Laatste updates koe met groen vinkje evenals abonnement actief
Wat kan ik nu nog doen??
Reputatie 6
Badge +22
Bedankt voor de details JV1946! Jammer om te lezen dat je hier ook last van hebt. Gebruik je Windows of een Mac?

Tot we de oorzaak hebben gevonden adviseer ik KPN Veilig opnieuw te installeren. Het verwijderingsprogramma van F-Secure (de makers van KPN Veilig) kan daar eventueel bij helpen. De herinstallatie is mogelijk door het programma te downloaden via veilig.kpn.com.
Badge
Joran schreef:

Bedankt voor de details JV1946! Jammer om te lezen dat je hier ook last van hebt. Gebruik je Windows of een Mac?

Tot we de oorzaak hebben gevonden adviseer ik KPN Veilig opnieuw te installeren. Het verwijderingsprogramma van F-Secure (de makers van KPN Veilig) kan daar eventueel bij helpen. De herinstallatie is mogelijk door het programma te downloaden via veilig.kpn.com.

Ik heb een nieuwe iMac 27" en heb het zelfde probleem. Herinstallatie heb ik 2x uitgevoerd zonder resultaat.
Nog steeds is mijn iMac niet beveiligd. Ik hoop dat F-Secure snel met een oplossing komt.
Reputatie 6
Badge +22
Bedankt voor deze melding Parola! En welkom op het forum. Is deze storing ontstaan sinds de update van MacOS naar 10.13 (High Sierra)?

Ik hoop dat @soppet en @JV1946 ook kunnen toelichten of dit de Mac-versie is en of dit is ontstaan sinds deze systeemupdate.

Voor het einde van oktober komt F-Secure met een update die geschikt is voor High Sierra. Ik hoop dat het op basis van deze berichten is te vervroegen.
Badge
Bedankt voor je snelle reactie Joran. Ik heb OS X 10.12.6 Sierra. Op update gecheckt maar niet beschikbaar.
Het vreemde is dat KPN Veilig gisteren ineens wèl helemaal op groen ging. Misschien door de herstart van mijn Mac, die ontstond doordat de stroom per ongeluk werd uitgeschakeld.

Reageer