Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Na Windows update Status F Sercure niet op te halen

na de laatste update van Microsoft, geeft de beveiliging pagina aan, dat hij de status van F-Secure niet kan ophalen. virusscanner werkt wel.

moet ik daar nog wat aan doen ??
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum GerritL! Dit begon precies nadat de update klaar was met installatie? Blijft dit hetzelfde nadat je de eerste keer na de update opnieuw hebt opgestart?

Als KPN Veilig zelf aangeeft up to date te zijn zou ik me er niet direct zorgen over maken, maar de status hoort ook in Windows goed te worden weergegeven. Als dit een blijvend probleem is geef ik dit graag door aan F-Secure.
Joran, nog steeds geeft Windows beveiligingscentrum aan dat bij F-secure de status niet bekend is,

vermelding hierbij is, ga naar F-secure, maar daar staat verder geen foutmelding, het icoontje in de taakbalk is groen, ook die van het beveiligingscentrum. Zit vermoedelijk in de laatste up-date van Windows.
Reputatie 7
Badge +24
Inmiddels is een storingsmelding aangemaakt. Ik begrijp dat de technische dienst ook niet bekend is met deze melding. Hopelijk bestaat de mogelijkheid dat ze op afstand met je mee kunnen kijken, ben benieuwd wat daar uit komt 🙂
Ze hebben intussen al gebeld, KPN weet het ook niet, zal dit weekeinde hier even verder naar kijken. Alles werkt normaal, wel staat Defender ook aan, misschien is dat het probleem?
Reputatie 7
Badge +24
Dat zou vreemd zijn. Defender hoort zichzelf uit te schakelen als een andere virusscanner actief is. Misschien is dat wel een gevolg van deze storing; Windows heeft niet door dat KPN Veilig actief is en schakelt daarom Defender in.
De storingsdienst heeft de mogelijkheid op jouw computer mee te kijken, met jouw toestemming uiteraard. Ik denk dat dat waardevol kan zijn. In ieder geval is de PC linksom of rechtsom beveiligd, misschien zelfs door twee virusscanners. We komen er vast uit!
Reputatie 7
Badge +24
@GerritL: Ik hou de storingsmelding nog in de gaten, ik begrijp dat de technische dienst wacht op een telefoontje van jou. Heb je een sms gekregen met terugbelgegevens? Als je de kans hebt, neem dan nog even contact op. De storingsmelding wordt na morgen automatisch gesloten. Als je geen sms hebt ontvangen, geef dan een seintje. Dan ga ik er achteraan.
Joran, ik heb een sms ontvangen, maar nog geen tijd gehad om er achter aan te gaan ivm mijn werk. Ik houd het in de gaten.

Mvg, Gerrit

Reageer