Beantwoord

onbeschoft gedrag

Reputatie 1
kpn is een vreselijke onbeschofte bedrijf geworden.
zij spreek met je jij en jou of in de reclame met idioot
de favorieten worden je jij en jou en idioot behoort tot het onbeschaaft volk niet bij opgevoede mensen
en dan nog verstoppen zij hun e-mail adres en lonken u naar Facebook die al uw gegevens doorgeven.
kort om kpn is niet meer dan een onbeschoft minderwaardige bedrijf geworden
icon

Beste antwoord door Nadia 16 april 2018, 12:20

Hallo Onvrede, ik zie dat u nieuw bent op het KPN Forum, welkom. Ik heb met veel aandacht het topic gelezen. Er is hier veel commotie ontstaan. Ik merk dat uw onvrede zit bij de aanspreekvorm die wij hanteren. Het spijt mij te vernemen dat u zich daardoor onjuist bejegend voelt en zelfs beleefdheid en respect ter discussie stelt. Ik leg u graag uit waarom wij veelal 'je/jij' kiezen als voornaamwoord.

Onze kernwaarden zijn: persoonlijk, eenvoud en vertrouwen! Onze communicatie is persoonlijk. In al onze geschreven en gesproken communicatie zetten wij de klant centraal. Onze (schrijf)taal is toegankelijk, vertrouwd en dichtbij. De communicatie persoonlijk, warm en correct. Het sluit aan bij de taal die de klant spreekt.

Over het algemeen zeggen en schrijven we veel meer ‘jij’ en ‘je’ dan vroeger, zoals we ook veel vaker voornamen gebruiken. We zijn informeler geworden en proberen gelijkwaardig met elkaar om te gaan. Gold u altijd als beleefdheidsvorm, de laatste drie decennia wijst u in de eerste plaats op afstand. Jij was vertrouwelijk, tegenwoordig drukt het vooral saamhorigheid en gelijkheid uit: ‘Wij (jij en ik) staan op gelijke voet.’

U of je?
Het onderscheid tussen u en je ervaart iedereen op z’n tijd heel persoonlijk. Hoe is het om ‘u’ genoemd te worden als je twintig, veertig of zestig bent? De eerste keer met u aangesproken worden geeft een debuut in de grotemensenwereld. Word je als veertiger opeens met u bestempeld, dan gaat de deur naar de jeugd achter je dicht. Uiteraard is de toon hoe het voornaamwoord ‘u’ of ‘je’ gebruikt wordt afhankelijk van de situatie toe te passen.

U geeft aan liever met u te worden aangesproken omdat u dit in uw jeugd hebt meegekregen. Daar is niks mee, ik pas mij daarop aan. Als u vraagt aan mijn collega's aan de telefoon, in de winkel of op een ander klantcontactkanaal u met u aan te spreken, dan doen wij dat. Maar ontneem uzelf niet de kans om u open te stellen, van anderen te leren en begrip te tonen én krijgen. Het is zonde om de deur meteen dicht te gooien als u niet door iedereen hier op het forum (of elders) wordt aangesproken met u. We delen elkaar niet in op basis van leeftijd, geld, opleiding, functie, afkomst, religie etc. De relatie die we met elkaar hebben is er met veel respect en gelijkwaardigheid. Dit is niet enkel te vangen met het kleine voornaamwoordje: 'je' of 'u.

Als u nog ergens zorgen over heeft hoor ik het graag 🙂

Bekijk origineel
This topic has been closed for comments

58 reacties

Badge
Vervelend allemaal zeg, en ook nog eens op de vroege zondag morgen....
Reputatie 1
jeebee (wat dat ook zal betekenen )
als u het vervelend vind waarom lees u het dan, en geef dan een niets toevoegende antwoord ?
Badge
U vind het toch ook vervelend? Ik trachtte mijn compassie enigzins te tonen, maar blijkbaar was de thee te zuur deze morgen.
Reputatie 1
het is waar KPN is inderdaad vreselijk onbeschofte criminelen bende geworden.
allereerst spreken zij met je jij en jou en in de reclame met idioten. dat getuig van hun opvoeding en hun respect naar de klanten. nog niet gesproken van beleefdheid.
ten tweede verstopten zij hun e-mailadres want zij vinden het waarschijnlijk niet nodig dat hun klanten hun kunnen bereiken via e-mail. ten derden willen zij dat u communiceert via Facebook en Twitter en u weet dat zij alle gegevens opslaan en zal doorverkopen. en als u KPN telefoneer dan zal uw gesprek worden opgenomen . En dan nog deze forum .daar zit 11 trackers en 8 vreemde cookies op. ja KPN is een onbeschofte criminele bende geworden zonder enig respect naar de klant

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
@onvrede, vertel me eens welke problemen je ervaart met KPN en welke producten van KPN het betreft.
Of is het probleem echt wat je hierboven beschreven hebt?
Als het je te doen is om het tutoyeren, welkom in de 21e eeuw.
Is het je te doen om die 11 trackers en 8 cookies van de partij die het forum van KPN host en beheert, dan kan ik je zeggen dat je die op vele andere fora ook tegen zult komen, niets mis mee.

Het is mijns inziens zonder een gedegen onderbouwing ietwat kort door de bocht om KPN als "onbeschofte criminele bende zonder respect voor de klant" te bestempelen.
Reputatie 1
Geachte wjb
Ik communiceer niet met mensen en,of bedrijven die onbeschoft met, je jij en jou spreken.
Daarvoor ben ik te goed voor opgevoed.
Blijf u met, je jij en jou schrijven, dan zal al uw post gaan verdwijnen naar de automatische prullenbak.
Dan zal er met mij geen enkele communicatie meer mogelijk zijn. dus als u met mij wil communiceren. Dan zal u beleefdheid normen moeten gaan gebruiken.
Reputatie 1
op deze pagina zit 17 advertensie's 11 trackers en 8 cookies en 2 criminelen sociale media Facebook en Twitter
Reputatie 7
onvrede schreef:

op deze pagina zit 17 advertensie's 11 trackers en 8 cookies en 2 criminelen sociale media Facebook en Twitter

17 advertenties ... waar dan ... ik zie er 0.
11 trackers ... kan je eens een lijstje van die trackers plaatsen?
8 cookies ... prima.
2 criminele sociale media (Facebook en Twitter) ... dat is jouw interpretatie van die organisaties. Hetzelfde zou je ook kunnen stellen van de Nederlandse overheid, maar helaas heb je die ook nodig in het dagelijkse bestaan.

Als dit dus het echte probleem is dat jij met KPN hebt, dan kan ik alleen maar zeggen dat ik medelijden met jou heb en dat ik jouw opmerking omtrent het onbeschofte en criminele karakter van KPN maar links zal laten liggen.
Reputatie 1
Geachte
Ik communiceer niet met mensen en,of bedrijven die onbeschoft met, je jij en jou spreken.
Reputatie 4
Badge +5
Beste mijnheer /mevrouw Onvrede,
Ik vind het niet netjes van u dat u zomaar binnen valt, gelijk begint te mopperen en te schelden, zonder aan te geven wat het probleem is, en welke oplossing u wilt....

Wellicht dat u eens wat meer context kan geven, als u ergens hulp bij wilt,
of ging het er alleen maar om wat om u heen te slaan...
Reputatie 1
Google adwords convesie
facebook pixel
adobe dynamic tag manager
optimizeli
usibella
goocle analytics
new relic
blueconic plugin
d2fyigimf8yj16.cloudfront.ne
facebook.net
Reputatie 1
wim c
lees eens goed voor u populair gaat doen
Reputatie 1
forum.kpn.com
www.kpn.com
adobedtm.com
assets.adobedtm.com
blueconic.net
cdn.blueconic.net
d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net
d2fyigimf8yj16.cloudfront.net
facebook.net
connect.facebook.net
google-analytics.com
www.google-analytics.com
googleadservices.com
www.googleadservices.com
newrelic.com
js-agent.newrelic.com
optimizely.com
cdn.optimizely.com
usabilla.com
w.usabilla.com
Reputatie 7
Badge +10
@onvrede, de enige die hier onbeschoft en onbeschaafd gedrag vertoont bent u zelf.
Reputatie 7
onvrede schreef:

Geachte

Ben je daar te goed voor opgevoed, of voel je je daar te goed voor.
Als zeer goed opgevoede 50plusser heb ik geen enkel bezwaar tegen tutoyeren, sterker nog, in zakelijke meetings is het "mogen tutoyeren" het eerste wat ik zal proberen te bewerkstelligen, ook als ik met de CEO van een grote multinational met Duits hoofdkantoor in gesprek ben. Weet je dat dat vandaag de dag zelfs in Duitsland geen enkel probleem is. Tijden veranderen maar dat wil niet zeggen dat we daarmee minder "respect" voor elkaar zouden hebben.
Ook als iemand mij met u aanspreekt, dan is het eerste wat ik zal doen hem of haar daar op aan te spreken en te zorgen dat hij/zij mij zal gaan tutoyeren. Je wilt niet weten hoeveel meer wederzijds vertrouwen dat oplevert en daarmee leidt tot een veel betere informatie uitwisseling.
Reputatie 1
wjb
Reputatie 7
onvrede schreef:

wjb

Je zegt daarmee feitelijk dat ik niet goed genoeg ben opgevoed en dat trek ik toch sterk in twijfel.
Verder kan ik niet anders zeggen dan dat ik medelijden met je heb om de manier waarop jij in het leven staat. Ik denk dat je er veel meer uit zou kunnen halen als je je iets frivoler zou opstellen.

Is het nu echt zo dat dit het probleem is dat jij met KPN hebt?
Reputatie 1
wjb schreef:

onvrede schreef:

wjb

Je zegt daarmee feitelijk dat ik niet goed genoeg ben opgevoed en dat trek ik toch sterk in twijfel.

Reputatie 7
Badge +10
onvrede schreef:

wjb

Als ik de mate van beschaving en opvoeding moet afmeten aan hoe 'u' andere personen op dit forum schoffeert, dan adviseer ik u dringend enige herscholing te doen.
Reputatie 1
ik heb op school geleerd om mensen beleefd en met respect aan te spreken met u
heeft u dit niet geleerd op school ?
Reputatie 7
Badge +10
Ik behandel mensen liever met respect dan te doen alsof door ze met u aan te spreken.
Reputatie 7
onvrede schreef:

wjb schreef:

onvrede schreef:

wjb

Grappig, je valt in herhaling. Ik wist al dat je niet met mij communiceert, toch blijf je het telkens weer doen.
Nogmaals, ik kan niet anders zeggen dan dat ik oprecht medelijden met je heb en dat je jezelf sterk tekort doet met jouw opstelling.
Reputatie 1
wjb schreef:

onvrede schreef:

wjb schreef:

onvrede schreef:

wjb

Grappig, je valt in herhaling. Ik wist al dat je niet met mij communiceert, toch blijf je het telkens weer doen.
Nogmaals, ik kan niet anders zeggen dan dat ik oprecht medelijden met je heb en dat je jezelf sterk tekort doet met jouw opstelling.

Reputatie 1
joss1965 schreef:

Ik behandel mensen liever met respect dan te doen alsof door ze met u aan te spreken.

omdat ik uw mening niet deelt dan toon ik geen respect en dat noem u respect
Reputatie 7
onvrede schreef:

ik heb op school geleerd om mensen beleefd en met respect aan te spreken met u
heeft u dit niet geleerd op school ?

Hoeveel jaar terug is dat geweest?
In mijn schooltijd werd mij dat inderdaad ook geleerd. De tijden zijn echter veranderd en ik ben gelukkig met de tijd meegegaan. Weet je dat de leerling op school tegenwoordig regelmatig de leraar met zijn/haar voornaam mag aanspreken. Dat is niet voor niets zo.

All English people are completely respectless as they always use the word "you" when they talk to other people. Nevertheless, I don't see any problems arising in the English society with respect to the lack of differentiation between talking to elderly people or younger people.