Beantwoord

Opnieuw opstarten vereist melding

  • 8 June 2019
  • 11 reacties
  • 1435 keer bekeken

Geregeld (maar niet altijd) krijg ik na het opstarten bijgaande melding. Na herstart komt de melding niet meer terug, maar de volgende morgen (bv) wel weer. Onlangs bleef hij een paar dagen weg, maar ineens stak hij de kop weer op.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik gebruik Windows 7.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 11 June 2019, 09:59

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Michiel , welkom! Zoals je het beschrijft klinkt het alsof KPN Veilig niet altijd goed start als je de computer opstart. Zou je KPN Veilig eens willen verwijderen en opnieuw installeren? Gebruik voor het verwijderen even het verwijderprogramma hier. Ik verwacht dat dit het probleem verhelpt.
Reputatie 2
Ik heb KPN veilig geïnstalleerd op 2 pc's.
Op de ene pc geen problemen. Op de desktop krijg ik de laatste tijd bij opstarten steeds een "KPN veilig" scherm dat ik opnieuw moet opstarten.
Als ik opnieuw opstart krijg ik soms het scherm opnieuw, en andere keren ook weer niet.

Wanneer ik het scherm met het rode kruis (zie bijlage) uit-klik, en KPN veilig open via de balk onderin de taakbalk krijg ik het gewone scherm dat de pc beveiligd is.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is, en (als er een probleem is:) wat ik er aan kan doen?
graag reactie



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Idem , zelfde probleem.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @jukrecords.com en @EKlinge, Welkom hier. Lastig dat jullie ook deze melding te zien krijgen. Willen jullie eens kijken of de melding verdwijnt wanneer jullie het advies van @Erik_ opvolgen? Hopelijk lost dit het probleem op. 🙂
Hoi Michiel , welkom! Zoals je het beschrijft klinkt het alsof KPN Veilig niet altijd goed start als je de computer opstart. Zou je KPN Veilig eens willen verwijderen en opnieuw installeren? Gebruik voor het verwijderen even het verwijderprogramma hier. Ik verwacht dat dit het probleem verhelpt.
Ik heb dat gedaan, maar het heeft niet geholpen...
Reputatie 2
Ik ben een tijdje niet thuis geweest, en de vast pc daarom een poos niet gebruikt.
Inmiddels heb ik KPN Veilig verwijderd met de tool die is aangegeven, en daarna op nieuw geïnstalleerd.
Ik blijf de foutmelding na het opstarten krijgen, helaas
Op de laptop heb ik zoals vermeld geen problemen, alleen op de desktop.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen???

Hoi Michiel , welkom! Zoals je het beschrijft klinkt het alsof KPN Veilig niet altijd goed start als je de computer opstart. Zou je KPN Veilig eens willen verwijderen en opnieuw installeren? Gebruik voor het verwijderen even het verwijderprogramma hier. Ik verwacht dat dit het probleem verhelpt.Ik heb dat gedaan, maar het heeft niet geholpen...

Sterker nog, het is alleen maar erger geworden. Eerst verdween die melding na een keer opnieuw opstarten, maar nu blijft hij komen.
Reputatie 7
Badge +19
Wat jammer dat na het opnieuw installeren van KPN Veilig de melding weer in beeld komt. Hebben jullie daarnaast misschien een andere virusscanner in gebruik? 2 virusscanners tegelijkertijd geïnstalleerd kunnen elkaar tegenwerken. Kunnen jullie wel op de beheerpagina komen?
Wat jammer dat na het opnieuw installeren van KPN Veilig de melding weer in beeld komt. Hebben jullie daarnaast misschien een andere virusscanner in gebruik? 2 virusscanners tegelijkertijd geïnstalleerd kunnen elkaar tegenwerken. Kunnen jullie wel op de beheerpagina komen?
Ik heb geen andere virusscanner in gebruik en ik kan niet op de beheerpagina komen.

Even voor de duidelijkheid: het was deze keer drie of vier keer nodig om opnieuw op te starten voordat de melding verdween.
Reputatie 7
Badge +19
@Michiel57, Fijn dat de melding inmiddels weg is. Drie of vier keer de melding is wel een beetje te veel van het goede. Met KPN Veilig beheren wordt bedoeld het toevoegen of verwijderen van apparaten, KPN Veilig (opnieuw) installeren, of je apparaten een voor jou herkenbare naam geven. Dit kan via de KPN Veilig beheerpagina; veilig.kpn.com. Wil je het nog eens testen via deze link?
De melding steekt nog regelmatig de kop op. Af en toe blijft hij een paar dagen weg, maar geregeld laat hij zich 's-morgens na het opstarten zien.

Reageer