Beantwoord

Phishing factuur gekregen?

• 3 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 168 keer bekeken

Ik ontvang altijd mijn facturen rond de 9e v/d maand. voor mijn e-mail onley. altijd 3 euro 56.
Nu ontvang ik 0p de 3e van de maand een (nep?) factuur voor mobile gebruik groot euro 54,50.
Als ik op een link ga staan is de afzender van de link ***
Kan iemand mij antwoorde wat er te gebeuren staat als de link aangeklikt is (door mijn echtgenote)
gr. Joep38

Admin: link verwijderd
icon

Beste antwoord door TheWillem 3 augustus 2017, 18:59

Hallo @Joep38, welkom! Wat ontzettend vervelend, dit.. Het is inderdaad goed om te kijken of de factuur van KPN is of niet. Je kunt dit doen door in te loggen op MijnKPN. Daar vind je al je openstaande facturen. Staat deze er niet tussen, is hij niet van KPN.

Als je op de link hebt geklikt, is het in ieder geval zinvol om een virusscanner te laten draaien.

Hallo Joep,

op KPN.com vind je een phishingpagina, daar zag ik jouw phish terug.
KPN zorgt altijd dat de laatste phishingmails op die pagina worden vermeld.
Dus dat is makkelijk te checken.

Admin: link en quote toegevoegd :)
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hallo @Joep38, welkom! Wat ontzettend vervelend, dit.. Het is inderdaad goed om te kijken of de factuur van KPN is of niet. Je kunt dit doen door in te loggen op MijnKPN. Daar vind je al je openstaande facturen. Staat deze er niet tussen, is hij niet van KPN.

Als je op de link hebt geklikt, is het in ieder geval zinvol om een virusscanner te laten draaien.

Hallo Joep,

op KPN.com vind je een phishingpagina, daar zag ik jouw phish terug.
KPN zorgt altijd dat de laatste phishingmails op die pagina worden vermeld.
Dus dat is makkelijk te checken.

Admin: link en quote toegevoegd :)

Reageer