Beantwoord

Privacy

  • 2 November 2019
  • 9 reacties
  • 310 keer bekeken

Ik ben zeer verbaasd en verontrust om login codes en het abonnementsnummer  van een ander te ontvangen via sms. Is KPN wel zo veilig en accuraat als het om deze gegevens gaat?

icon

Beste antwoord door Noordzee 2 November 2019, 10:03

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Vervelend natuurlijk. 

 

Het kan inderdaad een menselijke fout zijn bij KPN. 

Maar het is ook mogelijk dat een klant een internet -abonnement heeft afgesloten en daarbij een fout heeft gemaakt in het opgegeven (contact-)telefoonnummer. 

 

Misschien wil je het abonnementsnummer (van die ander) en jouw eigen telefoonnummer vermelden in jouw profiel op deze website? Dat is alleen maar zichtbaar voor een moderator en dan kan die moderator de fout laten herstellen. 

 

Reputatie 5
Badge +7

@HenkPetra welkom op ons KPN forum. Ik kan mij goed voorstellen dat jij waarde hecht aan jouw privacy. Dat doen wij bij KPN ook

Wij hebben daarom een Privacy Statement opgesteld die je volledig kunt nalezen op deze pagina

Kan je mij aangeven wat er precies aan de hand is? 

 

Ik ben zeer verbaasd en verontrust om login codes en het abonnementsnummer  van een ander te ontvangen via sms.

Reputatie 7
Badge +28

Als die ander per ongeluk jouw 06-nummer heeft opgegeven, dan kan dit gebeuren. 

Dat zei je al eerder, je krijgt een aantal keren de mogelijkheid alles te checken voordat je alles verstuurd dan wel aanvraagt. Dus dan controleer je ook je telefoonnummer, lijkt mij logisch. Ik kreeg ook een sms dat de spullen bezorgd zouden worden op mijn adres maar dat is uiteindelijk rechtstreeks naar betrokkene gegaan zonder ingrijpen. Blijft voor mij dat de KPN een fout heeft gemaakt temeer daar ze in haar database zou moeten zien dat eea niet klopt.   

Badge +19

Blijkbaar maak jij nooit fouten en wil je het niet begrijpen. 

Heej Joepi, je hebt helemaal gelijk. 

Reputatie 5
Badge +7

Hi @HenkPetra, als ik het goed begrijp staat jouw 06-nummer bij een andere klant in het systeem?

Wij ontvangen gegevens van klanten, deze voeren wij in en gaan ervan uit dat de klant ons de juiste informatie doorgeeft. Zoals @Noordzee aangeeft, het gebeurt soms dat een klant onjuiste gegevens aan ons doorgeeft. Een kleine typefout kan al veroorzaken dat er een onjuist 06-nummer bij de informatie staat. We gaan ervan uit dat het gecontroleerd wordt maar soms wordt hier overheen gekeken. 

Had je al contact gehad met de klantenservice om dit door te geven? Zo niet, zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het één en ander voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂

 

Reputatie 5
Badge +7

@HenkPetra  Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Reageer