Beantwoord

privacy en beveiliging gegevens

  • 7 January 2019
  • 3 reacties
  • 256 keer bekeken

Mijn vraag is simpel.

Wat kan een kwaadwillende als deze mijn 06 en voornaam heeft?
En veranderd er iets aan het antwoord op de vraag als deze persoon ook mijn achternaam heeft?

Mvg.

Zuida

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 8 January 2019, 14:46

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Dag Zuida. Een simpele vraag, maar toch heb ik een wedervraag. Je bedoelt het in de context dat de kwaadwillende met jouw voornaam en 06-nummer contact met ons legt? Wij doen altijd een extra verificatie, via al onze kanalen. We vragen niet alleen om de volledige naam en het 06-nummer, maar ook naar zaken als adresgegevens, klantnummers en/of de laatste cijfers van de bekende bankrekening. Bij wijzigingen op een mobiel nummer wordt er ook een verificatie-sms verstuurd naar het bewuste nummer. Met alleen een 06-nummer en een naam kan een kwaadwillende dus weinig kwaad bij ons.
Beste Bart,

Ik bedoelde het letterlijk, niet alleen bij jullie maar in het algemeen.
Via een 06 nummer kun je dus niet gehackt worden ook al ben je heeeeell slim en heb je giga veel verstand van hacken?

Gr. Guido
Reputatie 7
Badge +20
Mijn uitleg gaat inderdaad meer over wat wij als provider doen om verzoeken vanuit kwaadwillenden tegen te gaan. Iemand die over een 06-nummer en een naam beschikt komt bij ons echt niet zo makkelijk verder. Je hebt echt meer informatie nodig om bij iemands gegevens te kunnen.

Hacken in het algemeen kun je wellicht vergelijken met het inbreken in een huis. Als een inbreker echt naar binnen wil zal het waarschijnlijk wel lukken, maar je kunt heel veel doen om je zelf goed te beveiligen en het een hacker zo lastig mogelijk te maken. Zo'n hack gaat in de regel via internet. Daarom is het belangrijk om een goede beveiliging te hanteren, niet op vreemde links te klikken en niet overal je gegevens (dus ook niet je mobiele nummer) achter te laten. Je accounts van je social media en aanverwante kun je goed beveiligen, met bijvoorbeeld een tweestapsverificatie.

Reageer