Beantwoord

Scannen lukt niet

  • 2 August 2019
  • 13 reacties
  • 514 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Scannen op Adroid.
Als ik klik op Antivirus dan staat er onderaan: X Laatste scan-nooit.
Ga ik handmatig scannen dan gaat de scan lopen tot aan 167 bestanden en dan komt de tekst te staan " het scannen van bestand 'base.apk'gaat een tijdje duren. Dan blijft het rondje van scannen even lopen en dan gaat het scherm naar het begin scherm van Android. Klik ik dan weer naar KPN veilig scherm dan krijg ik weer in het scherm Antivirus het: X Laatste scan - nooit.
Wie heeft dit zelfde probleem??

Dus ik krijg geen opgave dat hij bv. vandaag gescand is.
icon

Beste antwoord door he63 7 August 2019, 16:46

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 2
Badge
Had nog vergeten om schermafdruk mee te sturen

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @he63, Welkom op het forum. Ik begrijp dat het scannen met KPN veilig niet lukt op jouw smartphone. Je start de scan, maar hij wordt niet afgerond waardoor je scans op ''nooit'' blijft staan. Wordt de app uit zichzelf afgesloten wanneer het scherm wordt vergrendeld? Op welk merk/type toestel lukt scannen niet? Heb je de scan uitgevoerd via WiFi of via 4G? Je zou het beide even kunnen testen. Misschien is je WiFi verbinding niet optimaal waardoor de scan wordt verbroken.
Reputatie 2
Badge
Hoi Marina, de app wordt uit zichzelf afgesloten. Het gaat om een Nokia 3.1 met Android versie 9. Ook het scannen lukt niet op zowel wifi als 4G netwerk. Heb een Experia box V10.
Al enige keren KPN veilig verwijderd en weer geïnstalleerd maar steeds hetzelfde resultaat.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @he63, Zelf heb ik KPN veilig ook geïnstalleerd vanochtend. De app stopte er bij mij ook vanzelf mee. Ik heb daarom de app actief gehouden door het niet op pauze scherm te laten vallen. Toen lukte het wel. Wil jij dit ook proberen. Als dit het geval is, wil ik laten onderzoeken of dit ook anders kan.
Reputatie 2
Badge
Dat heb ik ook al geprobeerd, continu op het scherm blijven tikken maar hij stop bij 165 bestanden dan loopt hj langzaam door naar de 167 bestanden, daarna krijg ik weer die tekst van : het scannen van bestand 'base.apk' gaat een tijdje duren en onder het tikken gaat hij naar het normale scherm van mij. Er moeten veer meer bestanden gescand worden omdat eik in het verledn r ook al eens KPN veilig geprobeerd had.
Reputatie 7
Badge +19
@he63, Goed om te weten dat het je dan ook niet lukt. Ik heb er een melding van gemaakt bij mijn collega's van KPN Veilig. Hopelijk weten ze een oplossing voor dit probleem. KPN Veilig werkt op andere apparaten wel goed?
Reputatie 2
Badge
Goede morgen Marina, ik heb maar 1 android apparaat en 1 oude pc met W10. De rest van de pc's hebben een andere OS (zie avatar). Hopelijk hebben uw collega's hiervoor een oplossing.😉
gr. Henk
Reputatie 7
Badge +19
@he63, Ze hebben je gegevens nodig om hier een ticket van te maken. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer willen toevoegen aan je forumprofiel? Dan geef ik het meteen door.
Reputatie 2
Badge
Hoi Marina, ik heb profiel aangevuld. Ik wacht af.
gr. Henk
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @he63, Bedankt. Je gebruikt Android. Welk toestel i.c.m. Android versie?
Reputatie 2
Badge
Hallo Marina, ik wilde eigenlijk vanavond reageren want ik dacht dat jij en je collega's hebben er al wat aan gedaan. Afgelopen nacht op 00:00u planmatige scan, resultaat niet goed maar vanmiddag handmatig gescand en ja hoor 538 bestanden dus 100%. Nu las ik je bericht en weer even handmatig gescand en weer 100% dus alles goed. Ik had mijn gegevens in mijn profiel gezet maar ik heb een Nokia 3.1 en Android 9. Misschien kun je me nog iets vertellen wat dit nu is geweest om er meer vertrouwen in te krijgen?

Reputatie 7
Badge +19
@he63, Nee we kunnen er niet meteen iets aan doen. Mijn collega's hadden meer informatie nodig zoals het type telefoon en Android versie. In de meeste gevallen heeft het te maken met updates van Android en/of de app zelf. Soms zit er een bug in waardoor het niet mogelijk is. Ik zet de ticket alsnog door met de melding dat het al wel is opgelost, maar onduidelijk blijft waarom het niet lukte. Als ik hier nieuwe informatie over krijg, hoor je het!
Reputatie 2
Badge
Hoi Marina, alvast bedankt voor de hulp en ik hoop dat de scan in de toekomst verder goed zal verlopen. Ik denkniet dat het aan het toestel of de versie ligt omdat Nokia heel erg fanatiek in met het update beleid, veel beter dan Samsung. Misschien dat het aan de App die op een bepaalt toestel anders reageert?
gr. Henk

Reageer