Selfcare tool verwijderen

  • 19 November 2019
  • 7 reacties
  • 762 keer bekeken

Kan iemand mij (waarschijnlijk als mosterd na de maaltijd) nou eens in simpel Nederlands vertellen hoe ik de selfcare tool van mijn laptop kan verwijderen.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, Sjonge! De tool zou zichzelf moeten verwijderen. We hebben, al geruime tijd geleden, een update uitgebracht die, als je hem installeert, ervoor zorgt dat de tool verwijderd wordt. Het kan echter zijn, omdat dit al zo lang gelden is, dat dit niet meer werkt. Wat gebeurt er als je de tool probeert te openen?

 

Kun je verder ook aangeven wat voor besturingssysteem je op de laptop hebt?

Het probleem is dat de tool elke keer dat ik mijn laptop enige tijd niet gebruikt heb, dus zeker elke ochtend, via een oranje venster meldt dat ik geen verbinding heb met internet. Terwijl dit niet zo is. Als ik de tool vraag het probleem op te lossen, verschijnt er een groen venster dat zegt het probleem op te lossen, maar er gebeurt verder niets en het venster verdwijnt ook niet. Ook in de tool zelf draaien alleen maar vensters bezig om het probleem op te lossen. De enige manier om dit op te lossen is de laptop te herstarten. Maar dan (bijvoorbeeld de volgende ochtend) doet het probleem zich opnieuw voor.

Ik heb een Apple laptop met inmiddels besturingssysteem MacOS Catalina.

Reputatie 7
Badge +30

Ik kan me voorstellen dat je daar wel flauw van bent. Ik weet niet of we hier nog een verwijderprogramma voor hebben, dat ga ik even voor je navragen. Je kunt het in de tussentijd ook proberen met de stappen die hier genoemd worden.

Reputatie 7
Badge +30

Is het gelukt om het programma te verwijderen met de stappen op de link die ik plaatste? Op mijn navraag heb ik nog geen uitsluitsel.

Ik heb hetzelfde probleem. Bij aan klikken om te verwijderen kom ik op KPN pagina 404 die niet te vinden is! De app is niet te vinden in finder. Gaarne advies hoe de selfcare tool te verwijderen.

App gevonden en alsnog verwijderd!

Reputatie 7
Badge +30

Welkom KeKo! Mooi dat het gelukt is om het te verwijderen :)