Beantwoord

Smartlife onaangekondigd stoppen

  • 9 October 2020
  • 19 reacties
  • 644 keer bekeken

Plots viel er een schrijven van KPN op de deurmat ( geen e-mail, heeft dat een juridische reden?) dat eenzijdig is besloten de dienst SmartLife te stoppen. Schandalig, nogmaals.

hoe gaat KPN mij compenseren voor de camera’s , centrale en deurmelders?

 

Onbegrijpelijk voor een bedrijf dat stelt er voor zijn klanten te zijn. Verre van servicevriendelijkheid maar bovenal geen verantwoording nemen.

Zou KPN morgen besluiten te stoppen met internet? Glasvezel? Telefonie?  Het zou zomaar kunnen.  Betrouwbaar? Nee.

icon

Beste antwoord door Anonymous 9 October 2020, 19:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

https://www.kpn.com/smartlife/smartlife-stopt.htm

Ben je op zoek naar een alternatief voor je SmartLife producten? Stap dan zonder extra kosten over naar onze partner Trigion. Dat is een vergelijkbare dienst waarmee u de dienst kunt doorzetten en zelfs uitbreiden. Met het Trigion platform kun je de meeste KPN SmartLife apparaten gewoon blijven gebruiken.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Leergierig en welkom hier op het KPN forum.

 

Ik begrijp je teleurstelling en ik begrijp ook dat je graag duidelijkheid wil hebben. Ik zou je ook willen wijzen op deze pagina. Daar staat alle informatie, regelingen en alternatieven op een rij. Mocht je daar vragen over hebben dan beantwoord ik die graag!

Reputatie 1

Kunnen jullie begrijpen dat dit niet wenselijk is om over te stappen? 

Onaangekondigd? Er valt 2½ (twee en halve) maand voor de beëindiging een bericht in je bus. Dat is zelfs ruim voor de wettelijke termijn van 1 (één) maand.

Reputatie 7
Badge +12

Kunnen jullie begrijpen dat dit niet wenselijk is om over te stappen? 

Daarom kun je zonder extra kosten overstappen naar onze partner Trigion :) 

Reputatie 1

Kunnen jullie begrijpen dat dit niet wenselijk is om over te stappen? 

Daarom kun je zonder extra kosten overstappen naar onze partner Trigion :) 

En dat wil ik dus niet, ga nu wel weer 600E voor een nieuw onafhankelijk systeem betalen. 

Bedankt KPN en alle medewerkers voor de fijne reactie’s en het vinden van een oplossing die voor beide partijen werkt.

En zo zijn er meer systemen of diensten gestopt, echt onafhankelijk, dus in eigen beheer is de enige oplossing, wel wat werk maar dan heb je ook wel wat.

Ik ben even benieuwd wanneer KPN de dienst niet meer actief heeft aangeboden in geïnteresseerde klanten. Het zou vervelend zijn als je net drie maanden deze dienst afneemt en dan een brief ontvangt van KPN.

Ondanks dat het msischien allemaal wettelijk correct is, is het wel zuur….

Een dienst mag altijd stoppen na een wettelijk opzegtermijn maar in dit geval zit je wel met hardware die ik over de afgelopen jaren heb aangeschaft (wel meer dan een jaar geleden dus ik kan geen gebruik maken van de inruilactie). Overstappen naar Trigion klinkt leuk omdat het meeste wel werkt, maar niet de aangeschafte camera's (de wel de duurste onderdelen zijn van mijn beveiligingssysteem). In mijn ogen zijn ze nog niet afgeschreven maar als ik via Trigion camera's wil toevoegen moet ik per device per maand gaan betalen wat misschien leuk is om niet in een keer veel geld uit te geven maar het telt wel snel op per maand als je meerdere devices wilt hebben.

Alternatief is dus om te stoppen en naar compleet iets anders te gaan en dan heb je best weer een kapitaal vernietiging voor alles wat ik in de afgelopen jaren heb gekocht.

Jammer dat KPN geen betere uitkoop regeling heeft omdat men niet alleen een dienst heeft geleverd maar ook hardware die nu waardeloos wordt (Stel dat Ziggo stopt en dat daarmee ook je televisie van net meer dan een jaar oud waardeloos wordt zal niet snel geaccepteerd worden) of waarom zorgt KPN niet dat de app blijft werken zonder cloud optie voor camera beelden etc.

Enfin hier een zwaar teleurgestelde klant van KPN…….

Stel dat Ziggo stopt en dat daarmee ook je televisie van net meer dan een jaar oud waardeloos wordt zal niet snel geaccepteerd worden

Slecht voorbeeld. TV's zijn bij ALLE providers bruikbaar. Aangezien alle TV's over HDMI beschikken.

Slecht voorbeeld. TV's zijn bij ALLE providers bruikbaar. Aangezien alle TV's over HDMI beschikken.

 

Ik gaf geen voorbeeld maar een “stel dat” stelling. Natuurlijk blijven televisies werken als de provider met de dienst (levering) stopt. Maar STEL DAT het niet zo zou zijn (zoals nu ook met een deel van de duur gekochte hardware van KPN) dan is het wel zonde van je aanschaf geweest omdat KPN besluit slechts hardware van minder dan een jaar niet te compenseren.

 

Misschien kan iemand van KPN inhoudeljk reageren in plaats van iemand die blijkbaar “getrouwd” is met KPN en er een hobby van heeft gemaakt om op zoveel mogelijk berichten in dit forum te reageren….

 

En dat wil ik dus niet, ga nu wel weer 600E voor een nieuw onafhankelijk systeem betalen. 

 

Ikzelf ben niet handig en heb moeite door de bomen het bos te zien…..maar denk dat je gelijk hebt met een onafhankelijk systeem. Kan je mij wat aanraden?

Alle door KPN geleverde apparaten zullen ook door Trigion ondersteund worden, zo heb ik begrepen.

Alle door KPN geleverde apparaten zullen ook door Trigion ondersteund worden, zo heb ik begrepen.

Mijn D-Link camera's (aangekocht bij KPN Smartlife) zullen niet ondersteund worden door Trigion. Aldus de KPN Smartlife website. Als jij andere informatie hebt dan hoor ik dat graag.

Oh, dat is jammer om te horen, Arie.

Ik lees echter nergens op https://www.kpn.com/smartlife/smartlife-stopt.htm dat die bij KPN gekochte apparaten niet meer zouden werken.

Van die pagina:

Kan ik mijn camera nog bedienen?

Ja. Al je camera’s kun je inzien en bedienen via de applicatie van de fabrikant. Zie voor meer informatie de veelgestelde vragen over hardware hieronder.

D-Link

Alle camera’s van D-Link zijn na beëindiging van de dienstverlening te gebruiken via de ‘My D-Link' applicatie (Android/iOS).

Reputatie 7
Badge +30

Beste @ArieDG, dubbel mosterd na de maaltijd, maar ik begrijp dat je nog een reactie van ons gewild zou hebben. Ik kan er weinig anders van maken helaas :-(. Peter geeft aan dat wij op de website hebben staan dat de camera's van D-Link nog wel te gebruiken zijn, heb je daar nog naar kunnen kijken? Ik ga je signaal in ieder geval intern doorgeven, bedankt daarvoor!

Reputatie 2
Badge +1

Ondanks dat het msischien allemaal wettelijk correct is, is het wel zuur….

Een dienst mag altijd stoppen na een wettelijk opzegtermijn maar in dit geval zit je wel met hardware die ik over de afgelopen jaren heb aangeschaft (wel meer dan een jaar geleden dus ik kan geen gebruik maken van de inruilactie). Overstappen naar Trigion klinkt leuk omdat het meeste wel werkt, maar niet de aangeschafte camera's (de wel de duurste onderdelen zijn van mijn beveiligingssysteem). In mijn ogen zijn ze nog niet afgeschreven maar als ik via Trigion camera's wil toevoegen moet ik per device per maand gaan betalen wat misschien leuk is om niet in een keer veel geld uit te geven maar het telt wel snel op per maand als je meerdere devices wilt hebben.

Alternatief is dus om te stoppen en naar compleet iets anders te gaan en dan heb je best weer een kapitaal vernietiging voor alles wat ik in de afgelopen jaren heb gekocht.

Jammer dat KPN geen betere uitkoop regeling heeft omdat men niet alleen een dienst heeft geleverd maar ook hardware die nu waardeloos wordt (Stel dat Ziggo stopt en dat daarmee ook je televisie van net meer dan een jaar oud waardeloos wordt zal niet snel geaccepteerd worden) of waarom zorgt KPN niet dat de app blijft werken zonder cloud optie voor camera beelden etc.

Enfin hier een zwaar teleurgestelde klant van KPN…….

Hi Arie,

Hier hetzelfde, Smartlife al meer dan 4 jaar in huis en ik heb vele sensoren van bitron in huis hangen die je niet met ieder systeem kan koppelen, door de loop der tijd veel aangekocht. Alles vanuit 1 app te bedienen. Het alternatief van Trigion wat geboden wordt valt zwaar tegen en heb ik alweer retour gestuurd omdat dit niet met alles kan werken. Ik ga voor een onafhankelijk systeem, kost misschien wat maar dan kan je alles koppelen en betaal je geen maandelijkse kosten. Jammer dat vanuit KPN geen persoonlijke oplossing werd geboden, behalve het geautomatiseerde mailtje of ik mijn bonnetjes nog had… jammer dit.

 

Groeten, Werner 

KPN all this shows how reliable and safe you are as a ‘partner’ … and you dare to propose us more smart products ? this is a joke.

I think the best people should do is to drop you as you dropped us; phone, tv etc… In my case, the reason to stay with KPN was the ‘ all in one aspect’ and the smartlife system. Now it is gone, this opens new horizons and opens to the concurrence.

I think I am going to go for a ‘ KPN stop’ .

Good luck for the future if you carry on treating customers like you do.

 

Reputatie 7
Badge +30

Hi @ezek, I am sorry you feel this way! This was not our intention, of course. More and more customers are using smart devices at home. Because developments are moving at a rapid pace, we decided to adjust our approach and focus on collaborations with selected partners. That's the reason why KPN Smartlife stops.