Beantwoord

Spam

  • 3 februari 2019
  • 33 reacties
  • 6742 keer bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

Al meer dan een jaar last van spam, maar de laatste paar weken is de stroom bijna opgedroogd. Af en toe glipt er nog iets door het filter, maar het is niks vergeleken met de tientallen rommelberichten die er anders per dag binnenkwamen. Ik weet niet wat er is veranderd, maar het werkt. Goed gedaan.
Reputatie 7
Badge +15
Yes, @Arjen de Bruine. We zijn in het jaar ook non-stop bezig geweest de uitermate irritante golf aan ongewenste berichten te reduceren. Ik zou je graag de details daarvan willen toelichten, maar we willen de SPAM'ers niet te veel prijsgeven hierover. Het is en blijft een kat-en-muis-spel, maar we lijken nu inderdaad successen te boeken. Bedankt voor het delen van je ervaring, dat is ook best eens leuk om te lezen 🙂
Hier helaas hetzelfde verhaal. Sinds het begin dat we bij kpn zitten, word onze mailbox gebombadeerd met spam. De filter houd maar een klein gedeelte tegen. Dagelijks zo rond de 20 spam berichten komt bij ons binnen, gevarieerd van "u heeft een prijs gewonnen " of afslankpillen, zogenaamde energieleveranciers, loterijen, en zo kan ik wel even doorgaan. Voor de gein heb ik sinds 10 december vorig jaar de stand bij gehouden, tot nu zitten er inmiddels 603 spamberichten in de spam map ( waarvan ik 3 kwart handmatig erin heb moeten zetten ).

Ik ben toch nieuwsgierig hoe al deze spam bedrijven zo snel aan ons mail adres kan komen ( vanaf dag 1 ), want wij hebben dit adres verder niet doorgegeven, behalve aan familie.
Reputatie 7
Hier helaas hetzelfde verhaal. Sinds het begin dat we bij kpn zitten, word onze mailbox gebombadeerd met spam.
Ontvang je de laatste weken nog steeds veel spam?
Ontvang je de laatste weken nog steeds veel spam?


Gisteren 20 in 1 keer ( alle 20 op dezelfde tijd ). Vandaag 1 spam bericht die de spamfilter wist te omzeilen van nespresso, dat niet van nespresso is ( QSQS@newsletter.esquarda.net ), en 2 spamberichten die wel in de spam-map zijn beland.
Ook ik krijg de laatste weken tot wel 30 of meer spam berichten binnen, ook gericht aan mij niet bekende mail adressen. Ik heb zelf alles gedaan om dit te voorkomen, echter het gaat maar door. Mag ik ervan uitgaan dat het KPN spamfilter momenteel niet goed werkt, of het grote aantal spam berichten niet kan verwerken? Wie kan mij het juiste antwoord geven?
Reputatie 7
Het bestrijden van spam zal altijd een gevecht blijven.
Het volume doet niet terzake, maar wel hoe, vanaf welk domein/mail server en met welke inhoud een mail verstuurd wordt. Tegenwoordig is het kinderspel om een mailserver te verhuizen naar een andere virtuele server ergens op de wereld en zo worden spamfilters weer een tijdje omzeilt totdat er weer genoeg meldingen zijn geweest die mails vanaf die nieuwe mailserver als spam betitelen. Dat laatste is iets waar KPN momenteel aan werkt door er voor te zorgen dat het melden van spam eenvoudiger wordt zodat de tijd dat dergelijke mails doorgelaten wordt kleiner wordt.
Ik hoop dan ook dat er binnenkort weer verbetering zal optreden.
Tot die tijd is het verstandig om die spam mail te blijven melden door ze als bijlage naar valse-email@kpn.com door te sturen. Zie ook deze pagina.
Reputatie 7
Badge +15
Hey @Hanky, welkom op het KPN forum. Dat zijn erg veel ongewenste berichten! Wat een irritatie levert dat op, kan ik me zo voorstellen. Wjb legt het goed uit, het is een enorme kat-en-muis-spel. Waarbij we de SPAM'ers weer een tijd de baas zijn, en het volgende moment ze ons toch net weer te slim af. In zo'n kort periode worden er dan weer heel veel berichten gestuurd. We doen er alles aan om het spamverkeer tot het minimum te beperken.

Reageer