Beantwoord

Spam

  • 3 February 2019
  • 35 reacties
  • 7800 keer bekeken

Reputatie 1
ik word stapel hoorndol van het aantal spam wat ik krijg...en het is gewoon oplopend...A@amazing.be B@amazing.be C@amazing.be etc etc etc doe daar gvd eens wat aan !!! ik blijf maar spam terugsturen naar jullie...lijkt wel of jullie er aan verdienen...
oplossing , anders word het overstappen naar een andere provider
icon

Beste antwoord door Nadia 6 February 2019, 13:59

Bekijk origineel

35 reacties

Hier ook: ik wens je veel succes dit tegen te houden, bijvoorbeeld door alle e-mail met het woord amazing erin te blokken of helemaal alles uit België
Ik heb hetzelfde probleem, echter wat mij beangstigend is: als ik b.v. op de site van bol.com gekeken heb krijg ik dezelfde dag spam van bol-prime dat ik een prijs gewonnen heb. Hoe kan dit ?
Ik wordt ook hoorndol van de hoeveelheid spam berichten.
Heb al van alles in email filters gezet maar het blijft maar binnen stromen.
Door moderators gesuggereerde melding van doorsturen naar 'valse-email@kpn.com' lijkt me niet te werken. Ik heb er al duizenden berichten naar toe gestuurd.
Heb nu maar MailWasher aangeschaft die erg veel berichten detecteert.
Ook ik heb ontzettend veel last van @*amazing*.be. Hoe lost KPN dat op? Hoe kan ik de steeds wisselende domeinnaam met als vast onderdeel amazing uit Belgie blokkeren?
Reputatie 7
In webmail zou je de onderstaande e-mailfilter kunnen definiëren.


Niet geschoten is altijd mis.
Reputatie 7

Update:

Nieuwsbrieven

Krijg je veel (goedbedoelde) informatie van erkende instanties en bedrijven waarmee je nu of in het verleden zaken hebt gedaan? Dan is de kans groot dat je in de maillijst staat voor een wekelijkse (of soms dagelijkse) update van de verzender. Het gebeurt regelmatig dat ontvangers zich niet bewust hebben aangemeld voor de nieuwsbrief maar deze toch krijgen. Je kunt je hiervoor meteen afmelden zodat je deze ‘ongewenste berichten’ niet meer ontvangt. Onderaan de mail staat een link die je kunt gebruiken om je af te melden, de verzender is verplicht om je uit de maillijst te halen. 

Ook proberen wij het de gebruiker makkelijk te maken met de nieuwe Webmail omgeving ​​​​​​met categorieën. Hierdoor wordt de webmail een stuk overzichtelijker, vooral als je veel mail ontvangt. De categorie "Nieuwsbrieven" is al aangemaakt, hierin komen automatisch een groot aantal bekende nieuwsbrieven terecht. Je kunt daar ook ander nieuwsbrief mail die in je Inbox terecht komen naartoe verslepen.  

Sure en possible spam?

We maken gebruik van E-mail SpamFilters om het aantal spam-berichten dat je mailbox bereikt, zo klein mogelijk te houden. Deze E-mail SpamFilters houden e-mails tegen waarvan 100% zeker is dat het spam betreft (ook wel "sure spam" genoemd). Je ontvangt deze e-mails dus niet.

E-mails waarvan niet met zekerheid te bepalen is of het spam betreft (ook wel "possible spam" genoemd), worden in de map 'Spam' geplaatst. Deze mails kun je herkennen aan het woord [SPAM] in het onderwerp van het e-mailbericht. Dit is een map in KPN Webmail waarin ongewenste e-mails tot 30 dagen worden bewaard. Deze map kun je ook in je mailprogramma of mailapp bekijken, indien je de aanbevolen (IMAP-)instellingen gebruikt.

Wij passen de instellingen van het spamfilter continu aan waar nodig. Dit gebeurt onder andere mede door de ‘feedback’ die wij van onze gebruikers krijgen: de meldingen over spamberichten. Heb je een ongewenst bericht toch in je inbox gekregen? Geef het bij ons aan? Lees hieronder hoe je spam eenvoudig aan ons kunt melden.  

Spam melden in de Nieuwe Webmail

We hebben veel gedaan om de vloedgolf aan spamberichten ‘onder controle’ te krijgen zoals de nieuwe Webmail omgeving voor onze klanten. De vernieuwde KPN Webmail biedt onder andere uitgebreide mogelijkheden om spam te rapporteren. Heb je spam die helaas nog wel in je Inbox terecht is gekomen? Meldt het ons! Dit kan via de webmail (met de knoppen "spam" en "geen spam") of via IMAP (door de mail te verplaatsen vanuit of naar de spammap). 

Reputatie 1
ik word stapel hoorndol van het aantal spam wat ik krijg...en het is gewoon oplopend...A@amazing.be B@amazing.be C@amazing.be etc etc etc doe daar gvd eens wat aan !!! ik blijf maar spam terugsturen naar jullie...lijkt wel of jullie er aan verdienen...
oplossing , anders word het overstappen naar een andere provider
Reputatie 1
gaan jullie me nu vertellen dat er ook nog legale mails van amazing.be vandaan komen???
waarom moet ik elke keer weer doorsturen en domein/gebruiker blokken...
zet gewoon op die mailservers van jullie een dikke blok op alles wat op amazing.be lijkt stelletje mafklappers...😡
DUS GEWOON : amazing.be blokkeren en bouncen (voor mijn part in 1000voud)

Admin: zin verwijderd, in strijd met de huisregels
Reputatie 7
Waarom blokkeer je hem zelf dan niet?

Reputatie 1
omdat dat een kansloze missie is....
ik krijg nu een mail van info@cleanmta.club
de volgende is waarschijnlijk cleanmtb.club daarna cleanmtc.club
het is gewoon een grote klotezooi met die spam
Reputatie 2
Badge +1
Hier precies hetzelfde probleem.

Betreffende mailadres wordt inderdaad steeds een klein stukje aangepast.
Ik probeer nu al bijna een jaar hiervan af te komen. In webmail alles geblokkeerd, voor alle valse emailadressen regels gemaakt. Ben al meer dan een jaar bezig spamberichten door te zenden naar valse-email.kpn.com maar nog steeds geen resultaat.

Op het ogenblik ben ik bezig al mijn vertrouwde email om te zetten naar google.com daar hebben ze wel een goed Email filter.

Maar dagelijks krijg ik gemiddeld nog zo'n twintig spamberichten in mijn box. Daar het aanmaken van een alias Email adres kreeg ik in beide Email boxen alles twee maal binnen dus dat werkte ook niet.

Eigenlijk ben ik ten einde raad. Het enige wat ik nog kan verzinnen is te veranderen van provider en dat is niet iets wat ik graag wil doen.
Ik heb meerdere keren contact gehad met KPN en gevraagd om een oplossing. Er zijn meerdere rubrieken over dit probleem. KPN erkend de problemen zegt dat er hard gewerkt wordt aan op oplossing. Vervolgens blijft het weer weken stil....en dat terwijl klanten van dochter XS4all nergens last van hebben maw de oplossing is in huis!

Als ik vervolgens weer contact opnemen, excuses, blabla we zijn nog steeds hard aan het werk. Er is mij een flesje wijn en een bosje bloemen aangeboden maar dat heb ik geweigerd. Ik wil een oplossing!

Ik heb nu een klacht ingediend bij de geschillencommissie, wie weet dat dit helpt om KPN wakker te schudden. Wie volgt???
Dag, er net weer 40 uitgegooid die KPN niet tegenhield. Sommige hebben een adres onderaan in Amsterdam; waarom neemt KPN geen actie. Melden naar Abuse bij KPN levert alleen op dat je naar valse-emailmoet sturen en er gebeurt niets zichtbaars.

En blokkeren heeft geen zin want ze veranderen een letter en het komt er weer door.

Graag actie KPN. DANK
Reputatie 2
Badge
Ik heb het voor elkaar. Een jaar lang alle spam doorgezonden naar valse-email@kpnmail.nl, alles geblokkeerd en tevens hiervoor regels gemaakt maar dat had allemaal geen resultaat.
Daar ik mijn primaire e-mail adres niet gebruikte heb ik mijn secundaire e-mailadressen met ****@hetnet.nl verwijderd en heb een nieuw secundaire adres aangemaakt met ****@kpnmail.nl. Ik gebruik op het ogenblik alleen nog mijn Gmail adres. Is ook makkelijker om eventueel in de toekomst over te stappen. Was wel eeen tijd bezig om alle adressen hiernaar om te zetten maar het is gelukt. Maar het is een verademing om iedere dag een lege spammap te zien!
Reputatie 7
Gebruikte je die @hetnet.nl adressen niet meer actief?
Reputatie 2
Badge
Gebruikte je die @hetnet.nl adressen niet meer actief?
Nee, die zijn gewist. Alleen het primaire e-mailadres welke alleen bekend is bij KPN (voor de rekeningen).
Reputatie 7
Badge +11
Toch triest,dat een gratis Gmail,het zoveel beter doet als kpn🤔
Toch triest,dat een gratis Gmail,het zoveel beter doet als kpn🤔

niet alleen triest maar gewoon schandalig van KPN.
Ook ik stuur wekelijks braaf een kleine 150 spamberichten (2 actieve accounts) naar valse email maar daar gebeurd geen .... mee. Vraag me telkens af 'waar doe ik het eigenlijk voor'.

Deze week jawel 1 bericht door de spam filter van KPN tegen gehouden. klacht geschillencommissie bied geen soelaas, dan ga je ambtelijke molen in en ben je zo weer maanden verder. Media opzoeken is het enige wat nog resultaat biedt, was in 2017 ook het geval. Toen werd voormalig directeur Eelco Blok wakker en was het SPAM probleem binnen een maand (tijdelijk) verholpen.

zie/lees:

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/klanten-kpn-verzuipen-in-ongevraagde-reclamemail-door-kapotte-spamfilters~b59cce3f7/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F


@Nadia schrijft: Uiteraard staan er nog meer uitdagingen en ontwikkelingen in de toekomst te wachten die wij in gaan zetten om SPAM -hopelijk definitief- te verbannen. Wordt dus vervolgd.... :)

@KPN account jullie lopen achter de feiten aan. Wat Nadia schrijft had al jaren geleden moeten gebeuren!
Gisteren 62 spam berichten vandaag al 22.
Alle berichten worden doorgezet naar valse email en toch blijf ik dezelfde CBP, Fit with tea, DailySaving, win van alles en nog wat berichten krijgen.

Cloudmark jullie spam filter?
Misschien tijd om een nieuwe te zoeken. Wellicht zijn ze niet voor niets zelf gestopt met Cloudmark desktopone spam filter.
Wat een ellende met die SPAM en het houdt maar niet op! :(
Mischien weer de zoveelste uitzend/inhuurkracht met 2 linker vingers en te weinig kennis die het spamfilter bij KPNmail moet beheren?

Zou het bij andere aanbieders wellicht minder erg zijn met al die SPAM?
Daar toch maar eens naar gaan kijken en dan zou het best zo maar eens kunnen dat de tijd is aangebroken om KPN te gaan verlaten.
Reputatie 2
Badge

Zou het bij andere aanbieders wellicht minder erg zijn met al die SPAM?
Daar toch maar eens naar gaan kijken en dan zou het best zo maar eens kunnen dat de tijd is aangebroken om KPN te gaan verlaten.


Spaar je de moeite, ik wou overstappen naar Ziggo alleen voor deze spam maar heb eerst even gekeken op hun forum en aldaar bleek dat het daar net zo erg was. Overstappen had dus weinig zin voor mij hooguit voor het betere tv zender aanbod.

Het is heel wat werk om al je e-mailadressen om te zetten naar Google. Ik ben er geruime tijd mee bezig geweest om allen aan te schrijven zodat mijn gegevens weer bij iedereen up to date waren. Gelukkig kwam alle spam binnen op een secondair e-mailadres zodat ik deze heel eenvoudig kon opheffen. Nu krijgen de spammers een automatisch bericht terug dat dit e-mailadres onbereikbaar is en krijgen ze een koekje van eigen deeg!

Iedere mailbox die ik nu nog heb is spamvrij. En mocht er toch nog eens een binnenkomen op mijn Google account hoef ik het maar een keer aan te geven om deze te blokkeren en ik zie hem nooit meer terug! Ik wordt er gewoon weer rustig van!
Gisteren 62 spam berichten vandaag al 22.
Alle berichten worden doorgezet naar valse email en toch blijf ik dezelfde CBP, Fit with tea, DailySaving, win van alles en nog wat berichten krijgen.

Cloudmark jullie spam filter?
Misschien tijd om een nieuwe te zoeken. Wellicht zijn ze niet voor niets zelf gestopt met Cloudmark desktopone spam filter.


XS4ALL is een dochteronderneming van KPN. Het aantal SPAM berichten is bij gebruikers nihil. De oplossing is dus in huis. Helaas heeft KPN lak aan de gebruikers/klanten omdat ze weten dat de grootste concurrent (lees Ziggo) in hetzelfde schuitje zit en weten ze natuurlijk ook heel goed dat klanten niet direct weg zullen lopen omdat dit veel werk met zich meebrengt in het overzetten van e-mailadressen en informeren van instanties, familie etc etc. Vandaag 80 berichten, de opbrengst van 1 weekend doorgezet naar valse email.
Reputatie 7
XS4ALL is een dochteronderneming van KPN. Het aantal SPAM berichten is bij gebruikers nihil.
Ik ontvang op mijn XS4ALL adressen meer spamberichten dan op mijn KPN adressen, maar ze staan tenminste wel allemaal netjes in de spamfolder.

XS4ALL is een dochteronderneming van KPN. Het aantal SPAM berichten is bij gebruikers nihil.Ik ontvang op mijn XS4ALL adressen meer spamberichten dan op mijn KPN adressen, maar ze staan tenminste wel allemaal netjes in de spamfolder.


Precies dus wat ik schrijf!

De oplossing is in huis!

Reageer