Beantwoord

Spam

  • 3 February 2019
  • 35 reacties
  • 7800 keer bekeken

Reputatie 1
ik word stapel hoorndol van het aantal spam wat ik krijg...en het is gewoon oplopend...A@amazing.be B@amazing.be C@amazing.be etc etc etc doe daar gvd eens wat aan !!! ik blijf maar spam terugsturen naar jullie...lijkt wel of jullie er aan verdienen...
oplossing , anders word het overstappen naar een andere provider
icon

Beste antwoord door Nadia 6 February 2019, 13:59

Bekijk origineel

35 reacties

Al meer dan een jaar last van spam, maar de laatste paar weken is de stroom bijna opgedroogd. Af en toe glipt er nog iets door het filter, maar het is niks vergeleken met de tientallen rommelberichten die er anders per dag binnenkwamen. Ik weet niet wat er is veranderd, maar het werkt. Goed gedaan.
Reputatie 7
Yes, @Arjen de Bruine. We zijn in het jaar ook non-stop bezig geweest de uitermate irritante golf aan ongewenste berichten te reduceren. Ik zou je graag de details daarvan willen toelichten, maar we willen de SPAM'ers niet te veel prijsgeven hierover. Het is en blijft een kat-en-muis-spel, maar we lijken nu inderdaad successen te boeken. Bedankt voor het delen van je ervaring, dat is ook best eens leuk om te lezen 🙂
Reputatie 2
Hier helaas hetzelfde verhaal. Sinds het begin dat we bij kpn zitten, word onze mailbox gebombadeerd met spam. De filter houd maar een klein gedeelte tegen. Dagelijks zo rond de 20 spam berichten komt bij ons binnen, gevarieerd van "u heeft een prijs gewonnen " of afslankpillen, zogenaamde energieleveranciers, loterijen, en zo kan ik wel even doorgaan. Voor de gein heb ik sinds 10 december vorig jaar de stand bij gehouden, tot nu zitten er inmiddels 603 spamberichten in de spam map ( waarvan ik 3 kwart handmatig erin heb moeten zetten ).

Ik ben toch nieuwsgierig hoe al deze spam bedrijven zo snel aan ons mail adres kan komen ( vanaf dag 1 ), want wij hebben dit adres verder niet doorgegeven, behalve aan familie.
Reputatie 7
Hier helaas hetzelfde verhaal. Sinds het begin dat we bij kpn zitten, word onze mailbox gebombadeerd met spam.
Ontvang je de laatste weken nog steeds veel spam?
Reputatie 2
Ontvang je de laatste weken nog steeds veel spam?


Gisteren 20 in 1 keer ( alle 20 op dezelfde tijd ). Vandaag 1 spam bericht die de spamfilter wist te omzeilen van nespresso, dat niet van nespresso is ( QSQS@newsletter.esquarda.net ), en 2 spamberichten die wel in de spam-map zijn beland.
Reputatie 2
Ook ik krijg de laatste weken tot wel 30 of meer spam berichten binnen, ook gericht aan mij niet bekende mail adressen. Ik heb zelf alles gedaan om dit te voorkomen, echter het gaat maar door. Mag ik ervan uitgaan dat het KPN spamfilter momenteel niet goed werkt, of het grote aantal spam berichten niet kan verwerken? Wie kan mij het juiste antwoord geven?
Reputatie 7
Het bestrijden van spam zal altijd een gevecht blijven.
Het volume doet niet terzake, maar wel hoe, vanaf welk domein/mail server en met welke inhoud een mail verstuurd wordt. Tegenwoordig is het kinderspel om een mailserver te verhuizen naar een andere virtuele server ergens op de wereld en zo worden spamfilters weer een tijdje omzeilt totdat er weer genoeg meldingen zijn geweest die mails vanaf die nieuwe mailserver als spam betitelen. Dat laatste is iets waar KPN momenteel aan werkt door er voor te zorgen dat het melden van spam eenvoudiger wordt zodat de tijd dat dergelijke mails doorgelaten wordt kleiner wordt.
Ik hoop dan ook dat er binnenkort weer verbetering zal optreden.
Tot die tijd is het verstandig om die spam mail te blijven melden door ze als bijlage naar valse-email@kpn.com door te sturen. Zie ook deze pagina.
Reputatie 7
Hey @Hanky, welkom op het KPN forum. Dat zijn erg veel ongewenste berichten! Wat een irritatie levert dat op, kan ik me zo voorstellen. Wjb legt het goed uit, het is een enorme kat-en-muis-spel. Waarbij we de SPAM'ers weer een tijd de baas zijn, en het volgende moment ze ons toch net weer te slim af. In zo'n kort periode worden er dan weer heel veel berichten gestuurd. We doen er alles aan om het spamverkeer tot het minimum te beperken.

ik word stapel hoorndol van het aantal spam wat ik krijg...en het is gewoon oplopend...A@amazing.be B@amazing.be C@amazing.be etc etc etc doe daar gvd eens wat aan !!! ik blijf maar spam terugsturen naar jullie...lijkt wel of jullie er aan verdienen...
oplossing , anders word het overstappen naar een andere provider

Inmiddels een jaar verder en nog geen oplossing? Ik word gek van de spam, heb dit niet bij mijn overige twee providers. Zitten jullie te slapen bij KPN???

 

Reputatie 7

Hey @Erspamhater, welkom op het KPN forum. Erg irritant dat je met regelmaat geconfronteerd wordt met ongewenste mail. Je reageert hier in een ‘oud topic’. De informatie die hier gegevens wordt is gedateerd. Goed dat je hier reageert, ik geef hieronder meteen de actuele stand van zaken. 

Nieuwsbrieven

Krijg je veel (goedbedoelde) informatie van erkende instanties en bedrijven waarmee je nu of in het verleden zaken hebt gedaan? Dan is de kans groot dat je in de maillijst staat voor een wekelijkse (of soms dagelijkse) update van de verzender. Het gebeurt regelmatig dat ontvangers zich niet bewust hebben aangemeld voor de nieuwsbrief maar deze toch krijgen. Je kunt je hiervoor meteen afmelden zodat je deze ‘ongewenste berichten’ niet meer ontvangt. Onderaan de mail staat een link die je kunt gebruiken om je af te melden, de verzender is verplicht om je uit de maillijst te halen. 

Ook proberen wij het de gebruiker makkelijk te maken met de nieuwe Webmail omgeving ​​​​​​met categorieën. Hierdoor wordt de webmail een stuk overzichtelijker, vooral als je veel mail ontvangt. De categorie "Nieuwsbrieven" is al aangemaakt, hierin komen automatisch een groot aantal bekende nieuwsbrieven terecht. Je kunt daar ook ander nieuwsbrief mail die in je Inbox terecht komen naartoe verslepen.  

Sure en possible spam?

We maken gebruik van E-mail SpamFilters om het aantal spam-berichten dat je mailbox bereikt, zo klein mogelijk te houden. Deze E-mail SpamFilters houden e-mails tegen waarvan 100% zeker is dat het spam betreft (ook wel "sure spam" genoemd). Je ontvangt deze e-mails dus niet.

E-mails waarvan niet met zekerheid te bepalen is of het spam betreft (ook wel "possible spam" genoemd), worden in de map 'Spam' geplaatst. Deze mails kun je herkennen aan het woord [SPAM] in het onderwerp van het e-mailbericht. Dit is een map in KPN Webmail waarin ongewenste e-mails tot 30 dagen worden bewaard. Deze map kun je ook in je mailprogramma of mailapp bekijken, indien je de aanbevolen (IMAP-)instellingen gebruikt.

Wij passen de instellingen van het spamfilter continu aan waar nodig. Dit gebeurt onder andere mede door de ‘feedback’ die wij van onze gebruikers krijgen: de meldingen over spamberichten. Heb je een ongewenst bericht toch in je inbox gekregen? Geef het bij ons aan? Lees hieronder hoe je spam eenvoudig aan ons kunt melden.  

Spam melden in de Nieuwe Webmail

We hebben veel gedaan om de vloedgolf aan spamberichten ‘onder controle’ te krijgen zoals de nieuwe Webmail omgeving voor onze klanten. De vernieuwde KPN Webmail biedt onder andere uitgebreide mogelijkheden om spam te rapporteren. Heb je spam die helaas nog wel in je Inbox terecht is gekomen? Meldt het ons! Dit kan via de webmail (met de knoppen "spam" en "geen spam") of via IMAP (door de mail te verplaatsen vanuit of naar de spammap). 

Reageer