Beantwoord

Spam

  • 3 februari 2019
  • 33 reacties
  • 6847 keer bekeken

ik word stapel hoorndol van het aantal spam wat ik krijg...en het is gewoon oplopend...A@amazing.be B@amazing.be C@amazing.be etc etc etc doe daar gvd eens wat aan !!! ik blijf maar spam terugsturen naar jullie...lijkt wel of jullie er aan verdienen...
oplossing , anders word het overstappen naar een andere provider
icon

Beste antwoord door Nadia 6 februari 2019, 13:59

Update: We zijn geruime tijd bezig de ongewenste berichten, oftewel: SPAM aan te pakken. Ik zou hier graag de details willen toelichten, maar we willen de SPAM'ers niet te veel prijsgeven hierover. Het is en blijft een kat-en-muis-spel, maar we lijken steeds meer succes te boeken. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dag iedereen, laat ik ermee beginnen dat SPAM in je 'gewone' mailbox een hardnekkig en bovendien uitermate irritant probleem is! Wij (h)erkennen dit en zetten alles op alles om dit (zo veel mogelijk) te bedwingen. Erik (mod) heeft daar in het SPAM verzameltopic een duidelijke uitleg over gepost over hoe spammers te werk gaan, wat een spamrun is en wat wij er momenteel aan (kunnen) doen. Maar ook handige tips wat je als gebruiker kunt doen om de kans op ongewenste mails in je inbox tegen te gaan.

Uiteraard staan er nog meer uitdagingen en ontwikkelingen in de toekomst te wachten die wij in gaan zetten om SPAM -hopelijk definitief- te verbannen. Wordt dus vervolgd.... :)


Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey @Hanky, welkom op het KPN forum. Dat zijn erg veel ongewenste berichten! Wat een irritatie levert dat op, kan ik me zo voorstellen. Wjb legt het goed uit, het is een enorme kat-en-muis-spel. Waarbij we de SPAM'ers weer een tijd de baas zijn, en het volgende moment ze ons toch net weer te slim af. In zo'n kort periode worden er dan weer heel veel berichten gestuurd. We doen er alles aan om het spamverkeer tot het minimum te beperken.
Reputatie 7
Het bestrijden van spam zal altijd een gevecht blijven.
Het volume doet niet terzake, maar wel hoe, vanaf welk domein/mail server en met welke inhoud een mail verstuurd wordt. Tegenwoordig is het kinderspel om een mailserver te verhuizen naar een andere virtuele server ergens op de wereld en zo worden spamfilters weer een tijdje omzeilt totdat er weer genoeg meldingen zijn geweest die mails vanaf die nieuwe mailserver als spam betitelen. Dat laatste is iets waar KPN momenteel aan werkt door er voor te zorgen dat het melden van spam eenvoudiger wordt zodat de tijd dat dergelijke mails doorgelaten wordt kleiner wordt.
Ik hoop dan ook dat er binnenkort weer verbetering zal optreden.
Tot die tijd is het verstandig om die spam mail te blijven melden door ze als bijlage naar valse-email@kpn.com door te sturen. Zie ook deze pagina.
Ook ik krijg de laatste weken tot wel 30 of meer spam berichten binnen, ook gericht aan mij niet bekende mail adressen. Ik heb zelf alles gedaan om dit te voorkomen, echter het gaat maar door. Mag ik ervan uitgaan dat het KPN spamfilter momenteel niet goed werkt, of het grote aantal spam berichten niet kan verwerken? Wie kan mij het juiste antwoord geven?
Ontvang je de laatste weken nog steeds veel spam?


Gisteren 20 in 1 keer ( alle 20 op dezelfde tijd ). Vandaag 1 spam bericht die de spamfilter wist te omzeilen van nespresso, dat niet van nespresso is ( QSQS@newsletter.esquarda.net ), en 2 spamberichten die wel in de spam-map zijn beland.
Reputatie 7
Hier helaas hetzelfde verhaal. Sinds het begin dat we bij kpn zitten, word onze mailbox gebombadeerd met spam.
Ontvang je de laatste weken nog steeds veel spam?
Hier helaas hetzelfde verhaal. Sinds het begin dat we bij kpn zitten, word onze mailbox gebombadeerd met spam. De filter houd maar een klein gedeelte tegen. Dagelijks zo rond de 20 spam berichten komt bij ons binnen, gevarieerd van "u heeft een prijs gewonnen " of afslankpillen, zogenaamde energieleveranciers, loterijen, en zo kan ik wel even doorgaan. Voor de gein heb ik sinds 10 december vorig jaar de stand bij gehouden, tot nu zitten er inmiddels 603 spamberichten in de spam map ( waarvan ik 3 kwart handmatig erin heb moeten zetten ).

Ik ben toch nieuwsgierig hoe al deze spam bedrijven zo snel aan ons mail adres kan komen ( vanaf dag 1 ), want wij hebben dit adres verder niet doorgegeven, behalve aan familie.
Reputatie 7
Badge +15
Yes, @Arjen de Bruine. We zijn in het jaar ook non-stop bezig geweest de uitermate irritante golf aan ongewenste berichten te reduceren. Ik zou je graag de details daarvan willen toelichten, maar we willen de SPAM'ers niet te veel prijsgeven hierover. Het is en blijft een kat-en-muis-spel, maar we lijken nu inderdaad successen te boeken. Bedankt voor het delen van je ervaring, dat is ook best eens leuk om te lezen 🙂
Al meer dan een jaar last van spam, maar de laatste paar weken is de stroom bijna opgedroogd. Af en toe glipt er nog iets door het filter, maar het is niks vergeleken met de tientallen rommelberichten die er anders per dag binnenkwamen. Ik weet niet wat er is veranderd, maar het werkt. Goed gedaan.

XS4ALL is een dochteronderneming van KPN. Het aantal SPAM berichten is bij gebruikers nihil.Ik ontvang op mijn XS4ALL adressen meer spamberichten dan op mijn KPN adressen, maar ze staan tenminste wel allemaal netjes in de spamfolder.


Precies dus wat ik schrijf!

De oplossing is in huis!
Reputatie 7
XS4ALL is een dochteronderneming van KPN. Het aantal SPAM berichten is bij gebruikers nihil.
Ik ontvang op mijn XS4ALL adressen meer spamberichten dan op mijn KPN adressen, maar ze staan tenminste wel allemaal netjes in de spamfolder.
Gisteren 62 spam berichten vandaag al 22.
Alle berichten worden doorgezet naar valse email en toch blijf ik dezelfde CBP, Fit with tea, DailySaving, win van alles en nog wat berichten krijgen.

Cloudmark jullie spam filter?
Misschien tijd om een nieuwe te zoeken. Wellicht zijn ze niet voor niets zelf gestopt met Cloudmark desktopone spam filter.


XS4ALL is een dochteronderneming van KPN. Het aantal SPAM berichten is bij gebruikers nihil. De oplossing is dus in huis. Helaas heeft KPN lak aan de gebruikers/klanten omdat ze weten dat de grootste concurrent (lees Ziggo) in hetzelfde schuitje zit en weten ze natuurlijk ook heel goed dat klanten niet direct weg zullen lopen omdat dit veel werk met zich meebrengt in het overzetten van e-mailadressen en informeren van instanties, familie etc etc. Vandaag 80 berichten, de opbrengst van 1 weekend doorgezet naar valse email.
Badge

Zou het bij andere aanbieders wellicht minder erg zijn met al die SPAM?
Daar toch maar eens naar gaan kijken en dan zou het best zo maar eens kunnen dat de tijd is aangebroken om KPN te gaan verlaten.


Spaar je de moeite, ik wou overstappen naar Ziggo alleen voor deze spam maar heb eerst even gekeken op hun forum en aldaar bleek dat het daar net zo erg was. Overstappen had dus weinig zin voor mij hooguit voor het betere tv zender aanbod.

Het is heel wat werk om al je e-mailadressen om te zetten naar Google. Ik ben er geruime tijd mee bezig geweest om allen aan te schrijven zodat mijn gegevens weer bij iedereen up to date waren. Gelukkig kwam alle spam binnen op een secondair e-mailadres zodat ik deze heel eenvoudig kon opheffen. Nu krijgen de spammers een automatisch bericht terug dat dit e-mailadres onbereikbaar is en krijgen ze een koekje van eigen deeg!

Iedere mailbox die ik nu nog heb is spamvrij. En mocht er toch nog eens een binnenkomen op mijn Google account hoef ik het maar een keer aan te geven om deze te blokkeren en ik zie hem nooit meer terug! Ik wordt er gewoon weer rustig van!
Wat een ellende met die SPAM en het houdt maar niet op! :(
Mischien weer de zoveelste uitzend/inhuurkracht met 2 linker vingers en te weinig kennis die het spamfilter bij KPNmail moet beheren?

Zou het bij andere aanbieders wellicht minder erg zijn met al die SPAM?
Daar toch maar eens naar gaan kijken en dan zou het best zo maar eens kunnen dat de tijd is aangebroken om KPN te gaan verlaten.
Gisteren 62 spam berichten vandaag al 22.
Alle berichten worden doorgezet naar valse email en toch blijf ik dezelfde CBP, Fit with tea, DailySaving, win van alles en nog wat berichten krijgen.

Cloudmark jullie spam filter?
Misschien tijd om een nieuwe te zoeken. Wellicht zijn ze niet voor niets zelf gestopt met Cloudmark desktopone spam filter.
Toch triest,dat een gratis Gmail,het zoveel beter doet als kpn🤔

niet alleen triest maar gewoon schandalig van KPN.
Ook ik stuur wekelijks braaf een kleine 150 spamberichten (2 actieve accounts) naar valse email maar daar gebeurd geen .... mee. Vraag me telkens af 'waar doe ik het eigenlijk voor'.

Deze week jawel 1 bericht door de spam filter van KPN tegen gehouden. klacht geschillencommissie bied geen soelaas, dan ga je ambtelijke molen in en ben je zo weer maanden verder. Media opzoeken is het enige wat nog resultaat biedt, was in 2017 ook het geval. Toen werd voormalig directeur Eelco Blok wakker en was het SPAM probleem binnen een maand (tijdelijk) verholpen.

zie/lees:

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/klanten-kpn-verzuipen-in-ongevraagde-reclamemail-door-kapotte-spamfilters~b59cce3f7/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F


@Nadia schrijft: Uiteraard staan er nog meer uitdagingen en ontwikkelingen in de toekomst te wachten die wij in gaan zetten om SPAM -hopelijk definitief- te verbannen. Wordt dus vervolgd.... :)

@KPN account jullie lopen achter de feiten aan. Wat Nadia schrijft had al jaren geleden moeten gebeuren!
Reputatie 7
Badge +11
Toch triest,dat een gratis Gmail,het zoveel beter doet als kpn🤔
Badge
Gebruikte je die @hetnet.nl adressen niet meer actief?
Nee, die zijn gewist. Alleen het primaire e-mailadres welke alleen bekend is bij KPN (voor de rekeningen).
Reputatie 7
Gebruikte je die @hetnet.nl adressen niet meer actief?
Badge
Ik heb het voor elkaar. Een jaar lang alle spam doorgezonden naar valse-email@kpnmail.nl, alles geblokkeerd en tevens hiervoor regels gemaakt maar dat had allemaal geen resultaat.
Daar ik mijn primaire e-mail adres niet gebruikte heb ik mijn secundaire e-mailadressen met ****@hetnet.nl verwijderd en heb een nieuw secundaire adres aangemaakt met ****@kpnmail.nl. Ik gebruik op het ogenblik alleen nog mijn Gmail adres. Is ook makkelijker om eventueel in de toekomst over te stappen. Was wel eeen tijd bezig om alle adressen hiernaar om te zetten maar het is gelukt. Maar het is een verademing om iedere dag een lege spammap te zien!
Dag, er net weer 40 uitgegooid die KPN niet tegenhield. Sommige hebben een adres onderaan in Amsterdam; waarom neemt KPN geen actie. Melden naar Abuse bij KPN levert alleen op dat je naar valse-emailmoet sturen en er gebeurt niets zichtbaars.

En blokkeren heeft geen zin want ze veranderen een letter en het komt er weer door.

Graag actie KPN. DANK
Ik heb meerdere keren contact gehad met KPN en gevraagd om een oplossing. Er zijn meerdere rubrieken over dit probleem. KPN erkend de problemen zegt dat er hard gewerkt wordt aan op oplossing. Vervolgens blijft het weer weken stil....en dat terwijl klanten van dochter XS4all nergens last van hebben maw de oplossing is in huis!

Als ik vervolgens weer contact opnemen, excuses, blabla we zijn nog steeds hard aan het werk. Er is mij een flesje wijn en een bosje bloemen aangeboden maar dat heb ik geweigerd. Ik wil een oplossing!

Ik heb nu een klacht ingediend bij de geschillencommissie, wie weet dat dit helpt om KPN wakker te schudden. Wie volgt???
Ik probeer nu al bijna een jaar hiervan af te komen. In webmail alles geblokkeerd, voor alle valse emailadressen regels gemaakt. Ben al meer dan een jaar bezig spamberichten door te zenden naar valse-email.kpn.com maar nog steeds geen resultaat.

Op het ogenblik ben ik bezig al mijn vertrouwde email om te zetten naar google.com daar hebben ze wel een goed Email filter.

Maar dagelijks krijg ik gemiddeld nog zo'n twintig spamberichten in mijn box. Daar het aanmaken van een alias Email adres kreeg ik in beide Email boxen alles twee maal binnen dus dat werkte ook niet.

Eigenlijk ben ik ten einde raad. Het enige wat ik nog kan verzinnen is te veranderen van provider en dat is niet iets wat ik graag wil doen.
Reputatie 2
Badge +1
Hier precies hetzelfde probleem.

Betreffende mailadres wordt inderdaad steeds een klein stukje aangepast.
omdat dat een kansloze missie is....
ik krijg nu een mail van info@cleanmta.club
de volgende is waarschijnlijk cleanmtb.club daarna cleanmtc.club
het is gewoon een grote klotezooi met die spam
Reputatie 7
Waarom blokkeer je hem zelf dan niet?

Reageer