Beantwoord

Spam

  • 3 februari 2019
  • 33 reacties
  • 6821 keer bekeken

ik word stapel hoorndol van het aantal spam wat ik krijg...en het is gewoon oplopend...A@amazing.be B@amazing.be C@amazing.be etc etc etc doe daar gvd eens wat aan !!! ik blijf maar spam terugsturen naar jullie...lijkt wel of jullie er aan verdienen...
oplossing , anders word het overstappen naar een andere provider
icon

Beste antwoord door Nadia 6 februari 2019, 13:59

Update: We zijn geruime tijd bezig de ongewenste berichten, oftewel: SPAM aan te pakken. Ik zou hier graag de details willen toelichten, maar we willen de SPAM'ers niet te veel prijsgeven hierover. Het is en blijft een kat-en-muis-spel, maar we lijken steeds meer succes te boeken. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dag iedereen, laat ik ermee beginnen dat SPAM in je 'gewone' mailbox een hardnekkig en bovendien uitermate irritant probleem is! Wij (h)erkennen dit en zetten alles op alles om dit (zo veel mogelijk) te bedwingen. Erik (mod) heeft daar in het SPAM verzameltopic een duidelijke uitleg over gepost over hoe spammers te werk gaan, wat een spamrun is en wat wij er momenteel aan (kunnen) doen. Maar ook handige tips wat je als gebruiker kunt doen om de kans op ongewenste mails in je inbox tegen te gaan.

Uiteraard staan er nog meer uitdagingen en ontwikkelingen in de toekomst te wachten die wij in gaan zetten om SPAM -hopelijk definitief- te verbannen. Wordt dus vervolgd.... :)


Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
In webmail zou je de onderstaande e-mailfilter kunnen definiëren.


Niet geschoten is altijd mis.
Reputatie 7
Het bestrijden van spam zal altijd een gevecht blijven.
Het volume doet niet terzake, maar wel hoe, vanaf welk domein/mail server en met welke inhoud een mail verstuurd wordt. Tegenwoordig is het kinderspel om een mailserver te verhuizen naar een andere virtuele server ergens op de wereld en zo worden spamfilters weer een tijdje omzeilt totdat er weer genoeg meldingen zijn geweest die mails vanaf die nieuwe mailserver als spam betitelen. Dat laatste is iets waar KPN momenteel aan werkt door er voor te zorgen dat het melden van spam eenvoudiger wordt zodat de tijd dat dergelijke mails doorgelaten wordt kleiner wordt.
Ik hoop dan ook dat er binnenkort weer verbetering zal optreden.
Tot die tijd is het verstandig om die spam mail te blijven melden door ze als bijlage naar valse-email@kpn.com door te sturen. Zie ook deze pagina.
Al meer dan een jaar last van spam, maar de laatste paar weken is de stroom bijna opgedroogd. Af en toe glipt er nog iets door het filter, maar het is niks vergeleken met de tientallen rommelberichten die er anders per dag binnenkwamen. Ik weet niet wat er is veranderd, maar het werkt. Goed gedaan.
Ook ik krijg de laatste weken tot wel 30 of meer spam berichten binnen, ook gericht aan mij niet bekende mail adressen. Ik heb zelf alles gedaan om dit te voorkomen, echter het gaat maar door. Mag ik ervan uitgaan dat het KPN spamfilter momenteel niet goed werkt, of het grote aantal spam berichten niet kan verwerken? Wie kan mij het juiste antwoord geven?
Ik heb meerdere keren contact gehad met KPN en gevraagd om een oplossing. Er zijn meerdere rubrieken over dit probleem. KPN erkend de problemen zegt dat er hard gewerkt wordt aan op oplossing. Vervolgens blijft het weer weken stil....en dat terwijl klanten van dochter XS4all nergens last van hebben maw de oplossing is in huis!

Als ik vervolgens weer contact opnemen, excuses, blabla we zijn nog steeds hard aan het werk. Er is mij een flesje wijn en een bosje bloemen aangeboden maar dat heb ik geweigerd. Ik wil een oplossing!

Ik heb nu een klacht ingediend bij de geschillencommissie, wie weet dat dit helpt om KPN wakker te schudden. Wie volgt???
Toch triest,dat een gratis Gmail,het zoveel beter doet als kpn🤔

niet alleen triest maar gewoon schandalig van KPN.
Ook ik stuur wekelijks braaf een kleine 150 spamberichten (2 actieve accounts) naar valse email maar daar gebeurd geen .... mee. Vraag me telkens af 'waar doe ik het eigenlijk voor'.

Deze week jawel 1 bericht door de spam filter van KPN tegen gehouden. klacht geschillencommissie bied geen soelaas, dan ga je ambtelijke molen in en ben je zo weer maanden verder. Media opzoeken is het enige wat nog resultaat biedt, was in 2017 ook het geval. Toen werd voormalig directeur Eelco Blok wakker en was het SPAM probleem binnen een maand (tijdelijk) verholpen.

zie/lees:

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/klanten-kpn-verzuipen-in-ongevraagde-reclamemail-door-kapotte-spamfilters~b59cce3f7/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F


@Nadia schrijft: Uiteraard staan er nog meer uitdagingen en ontwikkelingen in de toekomst te wachten die wij in gaan zetten om SPAM -hopelijk definitief- te verbannen. Wordt dus vervolgd.... :)

@KPN account jullie lopen achter de feiten aan. Wat Nadia schrijft had al jaren geleden moeten gebeuren!
Gisteren 62 spam berichten vandaag al 22.
Alle berichten worden doorgezet naar valse email en toch blijf ik dezelfde CBP, Fit with tea, DailySaving, win van alles en nog wat berichten krijgen.

Cloudmark jullie spam filter?
Misschien tijd om een nieuwe te zoeken. Wellicht zijn ze niet voor niets zelf gestopt met Cloudmark desktopone spam filter.


XS4ALL is een dochteronderneming van KPN. Het aantal SPAM berichten is bij gebruikers nihil. De oplossing is dus in huis. Helaas heeft KPN lak aan de gebruikers/klanten omdat ze weten dat de grootste concurrent (lees Ziggo) in hetzelfde schuitje zit en weten ze natuurlijk ook heel goed dat klanten niet direct weg zullen lopen omdat dit veel werk met zich meebrengt in het overzetten van e-mailadressen en informeren van instanties, familie etc etc. Vandaag 80 berichten, de opbrengst van 1 weekend doorgezet naar valse email.

XS4ALL is een dochteronderneming van KPN. Het aantal SPAM berichten is bij gebruikers nihil.Ik ontvang op mijn XS4ALL adressen meer spamberichten dan op mijn KPN adressen, maar ze staan tenminste wel allemaal netjes in de spamfolder.


Precies dus wat ik schrijf!

De oplossing is in huis!
Reputatie 7
Waarom blokkeer je hem zelf dan niet?

Reputatie 7
Gebruikte je die @hetnet.nl adressen niet meer actief?
Reputatie 7
XS4ALL is een dochteronderneming van KPN. Het aantal SPAM berichten is bij gebruikers nihil.
Ik ontvang op mijn XS4ALL adressen meer spamberichten dan op mijn KPN adressen, maar ze staan tenminste wel allemaal netjes in de spamfolder.
Reputatie 7
Hier helaas hetzelfde verhaal. Sinds het begin dat we bij kpn zitten, word onze mailbox gebombadeerd met spam.
Ontvang je de laatste weken nog steeds veel spam?
Reputatie 2
Badge +1
Hier precies hetzelfde probleem.

Betreffende mailadres wordt inderdaad steeds een klein stukje aangepast.
ik word stapel hoorndol van het aantal spam wat ik krijg...en het is gewoon oplopend...A@amazing.be B@amazing.be C@amazing.be etc etc etc doe daar gvd eens wat aan !!! ik blijf maar spam terugsturen naar jullie...lijkt wel of jullie er aan verdienen...
oplossing , anders word het overstappen naar een andere provider
gaan jullie me nu vertellen dat er ook nog legale mails van amazing.be vandaan komen???
waarom moet ik elke keer weer doorsturen en domein/gebruiker blokken...
zet gewoon op die mailservers van jullie een dikke blok op alles wat op amazing.be lijkt stelletje mafklappers...😡
DUS GEWOON : amazing.be blokkeren en bouncen (voor mijn part in 1000voud)

Admin: zin verwijderd, in strijd met de huisregels
omdat dat een kansloze missie is....
ik krijg nu een mail van info@cleanmta.club
de volgende is waarschijnlijk cleanmtb.club daarna cleanmtc.club
het is gewoon een grote klotezooi met die spam
Dag, er net weer 40 uitgegooid die KPN niet tegenhield. Sommige hebben een adres onderaan in Amsterdam; waarom neemt KPN geen actie. Melden naar Abuse bij KPN levert alleen op dat je naar valse-emailmoet sturen en er gebeurt niets zichtbaars.

En blokkeren heeft geen zin want ze veranderen een letter en het komt er weer door.

Graag actie KPN. DANK
Ik wordt ook hoorndol van de hoeveelheid spam berichten.
Heb al van alles in email filters gezet maar het blijft maar binnen stromen.
Door moderators gesuggereerde melding van doorsturen naar 'valse-email@kpn.com' lijkt me niet te werken. Ik heb er al duizenden berichten naar toe gestuurd.
Heb nu maar MailWasher aangeschaft die erg veel berichten detecteert.
Gisteren 62 spam berichten vandaag al 22.
Alle berichten worden doorgezet naar valse email en toch blijf ik dezelfde CBP, Fit with tea, DailySaving, win van alles en nog wat berichten krijgen.

Cloudmark jullie spam filter?
Misschien tijd om een nieuwe te zoeken. Wellicht zijn ze niet voor niets zelf gestopt met Cloudmark desktopone spam filter.
Reputatie 7
Badge +11
Toch triest,dat een gratis Gmail,het zoveel beter doet als kpn🤔
Reputatie 7
Badge +15
Update: We zijn geruime tijd bezig de ongewenste berichten, oftewel: SPAM aan te pakken. Ik zou hier graag de details willen toelichten, maar we willen de SPAM'ers niet te veel prijsgeven hierover. Het is en blijft een kat-en-muis-spel, maar we lijken steeds meer succes te boeken. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dag iedereen, laat ik ermee beginnen dat SPAM in je 'gewone' mailbox een hardnekkig en bovendien uitermate irritant probleem is! Wij (h)erkennen dit en zetten alles op alles om dit (zo veel mogelijk) te bedwingen. Erik (mod) heeft daar in het SPAM verzameltopic een duidelijke uitleg over gepost over hoe spammers te werk gaan, wat een spamrun is en wat wij er momenteel aan (kunnen) doen. Maar ook handige tips wat je als gebruiker kunt doen om de kans op ongewenste mails in je inbox tegen te gaan.

Uiteraard staan er nog meer uitdagingen en ontwikkelingen in de toekomst te wachten die wij in gaan zetten om SPAM -hopelijk definitief- te verbannen. Wordt dus vervolgd.... :)


Reputatie 7
Badge +15
Yes, @Arjen de Bruine. We zijn in het jaar ook non-stop bezig geweest de uitermate irritante golf aan ongewenste berichten te reduceren. Ik zou je graag de details daarvan willen toelichten, maar we willen de SPAM'ers niet te veel prijsgeven hierover. Het is en blijft een kat-en-muis-spel, maar we lijken nu inderdaad successen te boeken. Bedankt voor het delen van je ervaring, dat is ook best eens leuk om te lezen 🙂
Hier ook: ik wens je veel succes dit tegen te houden, bijvoorbeeld door alle e-mail met het woord amazing erin te blokken of helemaal alles uit België
Ik heb hetzelfde probleem, echter wat mij beangstigend is: als ik b.v. op de site van bol.com gekeken heb krijg ik dezelfde dag spam van bol-prime dat ik een prijs gewonnen heb. Hoe kan dit ?
Ook ik heb ontzettend veel last van @*amazing*.be. Hoe lost KPN dat op? Hoe kan ik de steeds wisselende domeinnaam met als vast onderdeel amazing uit Belgie blokkeren?

Reageer