statistiek KPN veilig

  • 19 March 2021
  • 19 reacties
  • 111 keer bekeken

Vanaf 3-2 heb ik KPN Veilig. Tot 19- kreeg ik in de statistiek te zien, hoeveel sites gecheckt waren.

En hoeveel geblokkeerd. Thans krijg ik geen inzicht meer via Statistiek?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Statistiek ,

Op welk versie OS is KPN veilig geïnstalleerd ?

Groet Bart

 

OS14

Concreter 14.4.1

 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Statistiek ,

Oh,  Apple  iOS 14.4.1 ?

Groet Bart

 

Reputatie 7
Badge +17

Ben je er nog uit gekomen, @Statistiek?

Nee, Denise,

in de statistiek wordt geen melding meer gemaakt van het aantal gecontroleerde sites ( sinds begin maart jl.)!

Reputatie 7
Badge +17

Als je naar KPN Veilig gaat, zie je daar 'browsebescherming is actief’ staan? Met andere woorden, staat ‘veilig browsen’ aan?

Veilig browsen staat aan. Maar ook bankiers beveiliging werkt niet op deze IPad (wel op de andere)

 

Geen veilig gevoel al met al…

 

Reputatie 7
Badge +17

Statistiek schreef:

Veilig browsen staat aan. Maar ook bankiers beveiliging werkt niet op deze IPad (wel op de andere)

Oké, dat is een goede start. Maak je ook gebruik van de browser extensie op jouw pc of laptop? Om gebruik te maken van Veilig browsen op de telefoon of tablet maak je gebruik van de browser in de KPN veilig app.

Kom je er niet uit, dan is het misschien een goed idee om even te bellen. Mijn collega's aan de telefoon beschikken over een programma waarmee ze op jouw scherm mee kunnen kijken. Zij kunnen dan zien wat jij ziet en dat maakt het makkelijker om te helpen. We zijn bereikbaar op het gratis telefoonnummer 0800 0402.

Bedankt Denise, zojuist even langs de KPN winkel geweest. Opnieuw KPN veilig geïnstalleerd. Probleem opgelost.

is het handig om extensies te installeren?
 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Statistiek ,

Ja dat is handig. (Ik had verwacht dat de KPN winkel dat gedaan had.)

Onder de motorkap is het F-secure. Op hun site staat hoe je dat kunt “enablen”

Link: How to activate the browsing protection extension for Safari - F-Secure Community (f-secure.com)

Groet Bart

Helaas was de vreugde van korte duur. Na 13 minuten bescherming was het weer mis. Vandaag 1,5 uur in de wacht gestaan bij KPN (werd verbroken na half uur) Vervolgens terugverwezen naar de winken(maar daar zeggen ze dat ze alleen voor de verkoop zijn.…

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Heb je mogelijk nog een andere virusscanner actief op jouw apparaat? Het kan zijn dat deze de werking van KPN Veilig in de weg zit.

Mogelijk! Ik heb het vandaag nog 1 keer geprobeerd op 0800-0402. De helpdesk belt mij terug. Als het niet werkt kan ik mogelijk,schoon, beginnen bij een nieuwe provider.. bedankt voor jouw hulp!
 

Nog geen contact gehad met de Helpdesk. Zelf informatie gezocht op het forum van F Secure. Daar heb ik de oplossing gekregen. Daar zit de kennis. Ik ga overstappen van KPN Veilig naar F Secure. Nog veel goedkoper ook !

Reputatie 7
Badge +17

Jammer dat je niet bent teruggebeld door onze klantenservice. Dit is niet wat je van ons mag verwachten. Ik wil je daarvoor dan ook mijn excuses aanbieden. Daarnaast vind ik het wel fijn om te lezen dat je er met behulp van het F secure forum toch uit bent gekomen!


Eindelijk, het antwoord. Zelfs F Secure gaf geen uitsluitsel..

 

Vanochtend las ik op Appletips het antwoord van een moderator:

 

Eigenlijk heeft zo'n app geen zin. iOS werkt met Sandboxing. Dat wil zeggen dat elke app van derden in het eigen zandbakje draait en daar niet uit kan. Dus ook niet de apps van KPN. Hetzelfde geldt voor zogenaamde virusscanners voor iOS.

In verschillende Android derivaten ligt dat iets anders.

 

Kortom, ik stop direct met KPN Veilig, na 3 maanden onzekerheid..

Reputatie 7
Badge +17

Aha, dat wist ik niet. Fijn dat je het antwoord hebt!