Vraag

telecomdata ten behoeve van overheid

  • 10 June 2020
  • 4 reacties
  • 100 keer bekeken

Beste KPN,

Dank u wel voor het niet meewerken aan het beschikbaar stellen van mijn data ten behoeve van de overheid. Ik wil graag dat mijn data van mij blijft en vind het zeer onwenselijk als de overheid als een Big Brother over mijn gegevens mag beschikken. Fijn dat KPN niet is meegegaan in het onderzoek van CBS. Voor mij maakt dat het verschil.

Met hartelijke groet,

Luciënne Ooijman


4 reacties

 

Ja, dat weet ik. Vodafone en T-mobile hebben meteen hun klkantenbestanden open gegooid, zodat zichtbaar was wie er allemaal in A’dam waren met Hemelvaart. (NRC artikel), daar ben ik best van onder de indruk.

Ik sta hier (ook) zeer kritisch in, vwbt (wat ik noem) doorgeslagen digitalisering, maar dan maak ik andere afwegingen.
Ik heb geen (te) slimme telefoon, althans niet 1 vd 2 bekende besturingssystemen met gesloten systeem waarvan maar weinigen weten wat er echt gebeurd.
Dus voor wie wel zo’n telefoon heeft is de rest is allemaal achterhoede discussie.
Overigen gebeurd het volgen van mobiele telefoons tbv file informatie al jaren, als er 10 auto's in een straatje staan kan je dat al zien.
Dat noem ik selectieve verontwaardiging.

En verder.
Als je dit forum gebruikt dan maak je ook verbinding met :

…kpn.com
…adobedtm.com
…ajax.googleapis.com
…blueconic.net
…d100npzark077w.cloudfront.net
…d3odp2r1osuwn0.cloudfront.net
…googletagmanager.com
…jsdelivr.net
…mopinion.com
…newrelic.com
…optimizely.com

En gelukkig zijn er mensen met dezelfde gedachten :
https://www.nporadio1.nl/dit-is-de-dag/onderwerpen/59776-2020-06-05-minister-grapperhaus-gebruikt-whatsapp-hoe-veilig-is-dat

- Verzonden met linux -

Op mijn computer heb ik ook nog es cookymonsters en Duck Duck Go.

Reageer